    From: Olek_ <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Allekarta KK ? kilka pytan, np. czy umowa na 2 lata?
    Date: Mon, 11 Jun 2007 23:43:08 +0200

    Witajcie

    Chce wziac alekarte kredytowa "na wszelki wypadek" i mam coraz wiecej
    watpliwosci, myslalem ze bedzie ona dzialac jak karta debetowa, tyle ze
    z wiekszym limitem, ale chyba tak niejest,
    pierwszy problem to w opisie jest:
    "Jeżeli zdecydujesz się na Allekartę kredytową - otrzymasz ją bez opłaty
    za jej wydanie, bez żadnych ukrytych kosztów! "

    a tu nagle konsulatant z WBK oznajmia ze karta jest darmowa tylko przez
    1 rok, a w 2 roku bedzie platna (58zl) chyba ze w pierwszym roku
    przepuszcze przez karte 12000zl (u mnie malo realne) i konsultant mowi
    ze umowe na alekarte podpisuej sie od razu na 2 lata i jak sie zerwie
    wczesniej to i tak placi sie te 58zl

    w zasadzie niepotrzebuje tak bardzo KK, ale pomyslalem ze skoro zadarmo
    to lepiej miec w razie czego, jako wjscie awaryjne w pewnych sytuacjach,
    pozatym zagranicą lepiej miec 2 karty, w razie jak cos sie stanie z
    pierwsza debetowa zawsze ma sie drugą pod reką, a tutaj wszystko sie
    zaczyna komplikowac

    oplaty za wyplaty z bankomatow nawet wlasnych sa ogromne ( w kraju
    minimum 7zł)
    w cenniku jest "Awaryjna wypłata gotówki za granicą" co oznacza
    awaryjna???? czy znaczy kazda wyplata z bankomatu zagranica to 175 USD ?!!

    podobno nie mozna przelewow na rachunek wlasny? myslalem ze na rachunek
    swoj "niekredytowe" bede mogl przelac w razie potrzeby pewna sumke i
    sobie z niej korzystac dowoli, a wychodzi ze moge zrobic przelew ale
    tylko na rachunek kogos innego(innej firmy) a to sie wiaze zawsze z 3zl
    oplata za przelew,
    to bezsens jakis, czy poprostu bedzie trzeba robic obejscia, czyli
    przelew na osobe X ktora mi przelewa spowrotem? w przypadku gdy mamy w
    WBK to nic (poza 3zl) nas te przeelwy nie beda kosztowaly, tak samo jak
    "zwrot" z rachunku zwyklego, debetowego z powrotem na rachunek KK

    widze coraz wiecej ukrytych kosztow i kruczkow ktore zniechecaja mnie do
    KK w WBK, a moze w innych bankach jest lepiej dla kogos kto chce
    sporadycznie korzystac z kredytu w postaci KK ?

    albo lepszym wyjsciem bedzie zlozenie wniosku o wiekszy limit na karcie
    debetowej?

    bede wdzieczny za wyjasnienia i oswiecenie mnie ;)

    Olek