  • 1. Data: 2016-02-04 23:47:13
    Temat: Alior zaczyna ostro pogrywać!
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Wygląda na to, że "wyższa kultura bankowości" zatraciła wszelki umiar w
    pogoni za pieniądzem i zaczyna oszukiwać bez skrupułów.
    Zaczęło się od mojego syna, który chciał założyć całkowicie darmowe
    "Konto internetowe ZEROzłotowe" -
    https://www.aliorbank.pl/klienci-indywidualni/konta-
    osobiste/konto-internetowe.html
    Syn na powyższej stronie wypełnił wniosek o otwarcie konta i potwierdził
    jego wysłanie.
    W odpowiedzi dostał email z umową oraz serią innych załączników w
    PDF-ie. Uważna lektura tych dokumentów wykazała, że zamiast całkowicie
    darmowego "Konta Internetowego ZEROzłotowego" (o które wnioskował),
    zawarto z nim umowę o wysokopłatne "Konto Wyższej jakości" -
    https://www.aliorbank.pl/klienci-indywidualni/konta-
    osobiste/konto-wyzszej-jakosci.html
    Biorąc pod uwagę, że syn wniosek darmowe konto składał na dedykowanej
    stronie, trudno uznać, że zawarcie z nim innej umowy niż wnioskował,
    było ludzkim błędem.
    Syn natychmiast złożył reklamację, zobaczymy co będzie dalej.
    Mniej więcej w tym samym czasie oboje z żoną przelaliśmy do nowe Aliora
    środki by założyć tam promocyjne lokaty na 2,55%. Niestety, o ile
    przelać środki do Aliora poszło łatwo, to z założeniem lokaty na 2,55%
    już tak łatwo nie było!
    Żona już wcześniej miała konto w Aliorze, więc zgodnie z instrukcją
    umieszczoną na stronie
    https://wnioski.aliorbank.pl/deposit-application/cms
    /?partnerID=POR_R_LOK?applicationID=v4
    powinna mieć możliwość założenia lokaty poprzez system transakcyjny,
    tymczasem w systemie tej promocyjnej lokaty nie było, były tylko lokaty
    standardowe i gdyby mnie przy żonie nie było, to zapewne założyłaby
    którąś z nich.
    Dopiero po kilkudziesięciu minutach wiszenia na telefonie, w końcu żonie
    udało się założyć promocyjne lokaty poprzez infolinię.
    Jeszcze ciekawiej było ze mną. Ponieważ ja nie mam konta w Aliorze, więc
    na stronie
    https://wnioski.aliorbank.pl/deposit-application/cms
    /?partnerID=POR_R_LOK?applicationID=v4
    kliknąłem prawy przycisk "Wybierz" i wypełniłem formularz wniosku.
    Dzisiaj pierwszą sesją KIR wysłałem z mBanku przelew na podany przez
    Aliora numer rachunku lokaty. Przez cały dzień z Aliora nie było żadnego
    potwierdzenia, dopiero ok. godz. 19-tej przyszedł email treści:

    "Informujemy, że środki przekazane do Alior Banku celem założenia lokaty
    zostały zwrócone na Twoje konto w innym banku. Powodem zwrotu środków
    jest niezgodność danych podanych na wniosku z danymi nadawcy przelewu
    lub z danymi wskazanymi w tytule operacji."

    Po pierwsze: Środki wcale nie zostały zwrócone!
    Alior przez cały dzień przetrzymał moja kasę i dopiero wieczorem doszedł
    do wniosku, że moje dane są niezgodne. W ten sposób nie płacąc żadnych
    odsetek zapewnił sobie darmowy depozyt wartości nowego samochodu.
    Po drugie: Sprawdzałem dane na przelewie wychodzącym: wszystkie swoje
    dane podałem poprawnie, a tytuł przelewu był dokładną kopią tekstu
    przysłanego mi mailem przez Aliora!
    Zadzwoniłem na infolinię, pani na infolinii chyba już wcześniej znała
    problem, bo gdy zapewniłem ją że dane były identyczne, to od razu
    stwierdziła, że być może w adresie była różnica spacji lub slasha i
    zapewne dlatego system odrzucił te dane jako niezgodne, ale ona nie jest
    w stanie powiedzieć mi na czym ta różnica polega, gdyż nie ma dostępu do
    tych informacji.
    Nie mając innego wyjścia zacząłem analizować mój przelew pod tym kątem.
    Odkryłem, że mBank podając adres nadawcy przelewu, nie daje spacji
    pomiędzy skrótem "ul." a nazwą ulicy, podczas gdy ja we wniosku tę
    spację dałem.
    Co więcej ja numer domu i mieszkania we wniosku zapisałem w postaci
    "7/8", a mBank w przelewie podał go w postaci "7 m.8" (zwracam uwagę na
    brak spacji po kropce).
    Biorąc pod uwagę, że każdy taki przelew ze stwierdzoną "niezgodnością
    danych" stanowi dla banku całkowicie nieoprocentowany depozyt, chyba nie
    ma się co dziwić, że Alior z taką skrupulatnością porównuje adresy i
    jako "niezgodne" odrzuca adresy różniące się spacją, kropką lub slashem.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2016-02-04 23:58:40
    Temat: Re: Alior zaczyna ostro pogrywać!
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-02-04 o 23:47, Chris94 pisze:
> [...]
    > ma się co dziwić, że Alior z taką skrupulatnością porównuje adresy i
    > jako "niezgodne" odrzuca adresy różniące się spacją, kropką lub slashem.

    W takim razie powinna być możliwośc w trakcie tworzenia wniosku
    poprawienia go i wysłania. Jeśli coś Aliorowi nie pasowało to po co ten
    wniosek przyjął bez poprawek?

    --
    animka

  • 3. Data: 2016-02-05 00:08:47
    Temat: likwidowałem konto. Re: Alior
    Od: "Rotkol" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Chris94" <c...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Wygląda na to, że "wyższa kultura bankowości" zatraciła wszelki umiar w
    >
    > Krzysztof

    W "wyzszej kulturze" likwidowałem konto.
    Przyjechałem pod wskazany adres i nigdzie nie widzę szyldu Aliora.
    W tym rejonie jest pełno sklepików i firm.
    Wszedłem do marketu i w środku znalazłem kapciorę Aliora.
    Pan oznajmił, że musi zeskanowac mój dowód.
    Ja: nie zgadzam się, niech spisze potrzebne dane odręcznie.
    On: nie może zamknąć konta.
    Ja: poproszę o decyzję na piśmie.
    On przekonsultował z kims tam i konto zamknął bez skanowania.

  • 4. Data: 2016-02-05 09:46:52
    Od: g...@g...com

    Alior to zwykly zlodziej !
    Ja tez chcialem zalozyc zonie konto w t-mobile Alior.
    Przelalem z jej konta w dbnet 1 zl.
    maile przyszly a konto nie otwarte.
    Interweniowalem na infolini 2 razy i nic.
    Pieniadze, nie istotne ze 1 zl/ nie powrocily na konto,
    nowego konta nie ma. W maju minie rok.
    Tyle zarobili zlodzieje, ze zlikwidowalem i swoje !
    To go..no obchodzic z daleka.
    gtoni

  • 5. Data: 2016-02-05 12:49:08
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Thu, 4 Feb 2016 23:47:13 +0100, Chris94 napisał(a):

    > Wygląda na to, że "wyższa kultura bankowości" zatraciła wszelki umiar w
    > pogoni za pieniądzem i zaczyna oszukiwać bez skrupułów.

    Minęła dzisiejsza pierwsza sesja KIR, pieniądze w dalszym ciągu nie
    wróciły na moje konto w mBanku.
    Prawdę mówiąc, zaczynam się obawiać o środki na lokatach żony w Aliorze.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 6. Data: 2016-02-05 17:20:51
    Od: mx <m...@o...pl.pl>

    W dniu 04.02.16 o 23:47, Chris94 pisze:
    > Wygląda na to, że "wyższa kultura bankowości" zatraciła wszelki umiar w
    > pogoni za pieniądzem i zaczyna oszukiwać bez skrupułów.

    Też Aliora w mordę jeb..... (na kopa w d... też zasłużył)

    Mam na firmowym lokaty 90 dni na 2% i 3 m-ce na 0.75% z opcją
    odnowienia. Czas minął, odsetki wpłynęły i co Alior zrobił?
    Oczywiście z 90d/2% odnowił na 3m/0.75%! Niechcący sprawdziłem tego
    samego dnia, zerwałem i znowu na 90 dni i 2% założyłem, już bez odnawiania.

  • 7. Data: 2016-02-10 22:28:04
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Chris94 napisał(a) w wiadomości: <56b3d514$0$22822$65785112@news.neostrada.pl>...
> [...]

    >Co więcej ja numer domu i mieszkania we wniosku zapisałem w postaci
    >"7/8", a mBank w przelewie podał go w postaci "7 m.8" (zwracam uwagę na

    Już przerabiane, pierwszy post mój.
    http://www.finanse.egospodarka.pl/grupy/procedury-Me
    ritum,t,380675,8.html#1605822
    Alior przejął Meritum, konsekwentnie...

    Ciekawe co by było, gdyby bank jak niegdyś Lukas w ogóle nie doklejał
    adresu nadawcy (bo i po co?)?

    Z telfonem miałem ubaw z FM bankiem bo obsługę lokat zakładanych
    internetowo wyrugowali z oddziałów. Jeżli ktoś nie ma tam konta
    zostaje telefon.
    W ramach identyfikacji pytali o nr telefonu podany przy
    zakładaniu lokaty. Skąd mogę wiedzieć jaki nr podałem ze 2 lata
    wcześniej? Nazwiska panieńskiego matki nie zmienię ale numer
    się np. "wyekspirował". Wcześniej lokatę przedłużałem w oddziale,
    chceili dowód, nie nr telefonu.
    W ten sposób nie istniejący nr tel. (chyba, że operator komuś
    innemu go przydzielił) stał się na pewien czas składnikiem "hasła"
    dostępowego.
    Zapytałem jak ew. go zmienić - trzeba przysłać do centrali (bo
    w oddziałach rzekomo się nie da) oświadczenie o nowym numerze tel.
    potwierdzone notarialnie! Czy ktoś to przerabiał, zwłaszcza gdy
    numer to nierejestrowany pre-paid?
    Podanego numeru nie zmieniałem, bank owszem.

    Arek

  • 8. Data: 2016-02-11 03:32:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" n9ga0b$695$...@n...news.atman.pl

    > Czy ktoś to przerabiał

    Tego akurat nie, ale ogólnie FM do przyjaznych/kontaktowych nie należy.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'