  • 1. Data: 2016-02-04 22:33:08
    Temat: Re: PKO rezygnuje ze zdrapek
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > i daje 10 zl za przejscie na sms
    >
    > http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/pko-bp-
    > zap%c5%82aci-ka%c5%bcdemu-10-z%c5%82-sprawd%c5%ba-dl
    aczego/ar-BBoYk
    > aw
    >
    > bo zakladam, ze tokeny dlugo za darmo nie beda :-)
    >
    > W Inteligo na razie sie promocja nie chwala ... wprowadza oplaty
    > za karte ?
    >
    > Wygodne (w miare) te sms, ale jednak sie boje, ze telefon moze
    > przestac dzialac, czy zostac skradziony/zgubiony itp.

    "Bank chce zachęcić ich do stosowania bardziej nowoczesnych rozwiązań."

    Kiedy oni w tych zakutych łbach zrozumieją, że zgubienie
    telefonu | przebywanie za granicą i robi się bardzo spory problem.

    Nie każdy jest psychopatą komórkowym. Niektórzy o 15:01 wyłączają
    komórki. Telefon może zostać w pracy, w samochodzie służbowym, w
    prywatnym jednym, drugim, utonąć w jeziorze, krowa może zeżreć, często
    gęsto jest rozładowany a karta zdrapka jest zawsze w domu pod ręką
    można ją zabrać za granice. Można jej zrobić zdjęcie i zaszyfrować i
    trzymać plik w fafnastu miejscach. Mam dla ich widzimisie trzymać
    oddzielny SIM i telefon przybity gwoździami do podłogi?

    I niech nie robią takich nr że "karta nieważna bo wszystkie kody
    wkorzystane" kiedy pół kodów niewydrapanych. Zamówić nową nie można bo
    potrzeby jest jeden kod.

    --
    Piter

    w banku bądź czujny jak pies podwójny!

  • 2. Data: 2016-02-05 00:02:48
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2016-02-04 o 22:33, PiteR pisze:

> [...]
    > prywatnym jednym, drugim, utonąć w jeziorze, krowa może zeżreć, często
    > gęsto jest rozładowany a karta zdrapka jest zawsze w domu pod ręką

    A z banku klienci korzystają w pracy, w jednym i drugim samochodzie,
    nad jeziorem i na pastwisku. Banki nie celują widocznie z klientów
    którzy chcą korzystać tylko z domu.

    > można ją zabrać za granice. Można jej zrobić zdjęcie i zaszyfrować i
    > trzymać plik w fafnastu miejscach

    To właśnie jeden z powodów dla których banki je wycofują.
    A ważniejszym jest to, że zdrapka nie podpisuje transakcji,
    prawidłowy kod ze zdrapki nie gwarantuje ani tego że to posiadacz
    zdrapki wysyła przelew, ani tego że bank otrzymuje zlecenie transakcji
    zgodne z tym co zatwierdza klient.

    SMSy też nie są idealne, ale jeszcze przez jakiś czas będą w stanie
    zapewnić rozsądny kompromis między wygodą a bezpieczeństwem.

  • 3. Data: 2016-02-05 01:19:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    MarcinF pisze tak:

    > A z banku klienci korzystają w pracy, w jednym i drugim
    > samochodzie, nad jeziorem i na pastwisku. Banki nie celują
    > widocznie z klientów którzy chcą korzystać tylko z domu.

    Nie gdzie korzystać w domu tylko gdzie jest przechowywana w domu. Chyba
    ostatecznym bezpiecznym miejscu każdego człowieka pod kontrolą
    bliskich.

    Po zgubieniu, kradzieży, awarii telefonu, karty sim już nie korzystają
    na pastwisku bo idą do sklepu po następny telefon. A do karty kodów
    potrzebne jest światło i oczy.

  • 4. Data: 2016-02-05 11:03:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PiteR" X...@l...net

    > Kiedy oni w tych zakutych łbach zrozumieją, że zgubienie
    > telefonu | przebywanie za granicą i robi się bardzo spory problem.

    [co mu napisać? jakoś muszę podlizać się, bo jestem z złej
    sytuacji ogólnej -- chlip, chlip... i nie mogę pokazać, że
    płaczę... chlip, chlip...]

    No właśnie -- co oni myślą?! Za dychę? Niech choćby stówę rzucą
    za to przejście, abym mógł kupić słuchawkę GSM do odbioru SMSów
    (dość mam już wygrzebywania starych słuchawek ze śmietników! są
    bardzo tanie nowe) i opłacić numer GSM na 10 lat z góry...
    [chlip, chlip...] Ponoć SMSy można odbierać także tabletami,
    które mają SIMki, lecz nie mają telefonu GSM.

    [3, może 4 dychy słuchawka... 10 lat odbioru SMSów to ze 4 dychy...
    ale czy słuchawka wytrzyma 10 lat?... może trzeba będzie kupić
    kolejną?...]

    Mnie irytują zdrapki -- dobre dla kogoś, kto zleca ,,przelew
    do niezaufanego'' raz w miesiącu, nie kilka razy dziennie. :)
    Ja akurat potrafię zlecić kilkanaście razy dziennie... Ale to
    ja... ;) I nie jest tak codziennie. ;)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 5. Data: 2016-02-05 11:16:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" n91s2i$470$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > (dość mam już wygrzebywania starych słuchawek ze śmietników! są
    > bardzo tanie nowe) i opłacić numer GSM na 10 lat z góry...

    W Orange można mieć SIMkę za free na zawsze.
    Prawie za free -- trzeba iść ,,na salony'', pisać, gadać, słuchać... ;)
    [życie jest pełne poświęceń!]
    Później trzeba co jakiś czas słać SMS -- chyba raz do roku...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 6. Data: 2016-02-05 12:24:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 22:33:53 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
    > Kiedy oni w tych zakutych łbach zrozumieją, że zgubienie
    > telefonu | przebywanie za granicą i robi się bardzo spory problem.
    Cóż za spory problem?
    Kody sms są potrzebne do przelewów itp. Jak za granica przebywasz(wczasy, urlop) to
    co najwyżej przez jakiś czas nie będziesz mógł zrobić przelewu.
    Identyczna sytuacji by była gdybyś za tą granica zgubił kartę z kodami
    Jakiś dziwny pewnie jestem ale jak wyjeżdżam na urlop to tak sobie wszystko ustawiam
    aby nie musieć robić jakiś przelewów, płatności itp. w dniach kiedy jestem na urlopie
    > Nie każdy jest psychopatą komórkowym.
    To fakt
    > Niektórzy o 15:01 wyłączają komórki.
    Ja wyłączam ok 17tej alej ak zechcę zrobić przelew to ją po prostu włączam
    >Telefon może zostać w pracy,
    Zdrapka też
    >w samochodzie służbowym,
    zdrapka też
    > w prywatnym jednym, drugim,
    zdrabka też
    > utonąć w jeziorze, krowa może zeżreć,
    odzyskanie karty sim to kwestia kilku godzin- idziesz do najbliższego punktu obsługi
    i dostajesz kolejną. Ew kontaktujesz się z bankiem i zmieniasz nr telefonu do haseł
    > często gęsto jest rozładowany
    a ładowarka zgineła, krowa zżarła, utonęła;)
    > a karta zdrapka jest zawsze w domu pod ręką
    > można ją zabrać za granice.
    Może ja krowa zeżreć zły uchodźca ukraść, utonąć może z portfelem itp.

    > Można jej zrobić zdjęcie

    telefonem a telefon krowa..., rozładowany, w samochodzie....
    i zaszyfrować i
    > trzymać plik w fafnastu miejscach.
    można tylko po co?
    > Mam dla ich widzimisie trzymać
    > oddzielny SIM i telefon przybity gwoździami do podłogi?
    Generalnie jak tobie wygodniej karta to ok Twój wybór ale nie dziw się że banki
    odchodzą od tak archaicznej formy potwierdzania przelewów. Może i gdzieś zostawia ale
    opłaty wprowadza

    > I niech nie robią takich nr że "karta nieważna bo wszystkie kody
    > wkorzystane" kiedy pół kodów niewydrapanych. Zamówić nową nie można bo
    > potrzeby jest jeden kod.
    Z kart kodów już nie korzystam ładnych kilka(a może i kilkanaście) lat,
    Korzystam z kodów sms i być może jakiś szczęściarz jestem ale nie spotkało mnie żadne
    z wymienionych wyżej przez Ciebie nieszczęść. Ok- w Pradze wpadł mi tel do fontanny
    ale karta sim przeżyła wiec gdybym miał potrzebę odebrania kodu jednorazowego to bym
    ją do innego aparatu przełożył. Ale nie po to na urlop jadę aby się w bankowość
    internetowa bawić;)

  • 7. Data: 2016-02-05 12:45:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" b...@g...co

    > Jak za granica przebywasz(wczasy, urlop) to co najwyżej
    > przez jakiś czas nie będziesz mógł zrobić przelewu.

    Przelewu na konto niezaufanego odbiorcy. :)

    > Jakiś dziwny pewnie jestem ale jak wyjeżdżam na urlop
    > to tak sobie wszystko ustawiam aby nie musieć robić jakiś
    > przelewów, płatności itp. w dniach kiedy jestem na urlopie

    A ja lubię szukanie wakacyjnego dostępu do netu. ;)

    > a ładowarka zgineła, krowa zżarła, utonęła;)

    Krowę można wyłowić -- lub ładowarkę zastąpić... ;)

    > Może ja krowa zeżreć zły uchodźca ukraść, utonąć może z portfelem itp.

    Złego uchodźcę też można wyłowić. ;) [z krowich czeluści?...]

    > Można jej zrobić zdjęcie

    [po co krowie robić zdjęcie? i czego zdjęcie? -- majtek?...]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 8. Data: 2016-02-05 17:07:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Kris pisze tak:

    > Generalnie jak tobie wygodniej karta to ok Twój wybór ale nie dziw
    > się że banki odchodzą od tak archaicznej formy potwierdzania
    > przelewów.

    a czy w tej nowoczesnej formie czasem smsy nie działają za granicą?

    Jeśli mi ktoś buchnie tel albo go znajdzie to czy bezpieczeństwo
    sprowadza sie do bezpieczeństwa strony banku bez potwierdzeń?

    > Może i gdzieś zostawia ale opłaty wprowadza

    ciekawe za co? karta może być papierkiem jak w Pekao SA
    nie musi być drogą plastikową karta.

  • 9. Data: 2016-02-06 14:50:38
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 05 Feb 2016 17:07:34 +0100, PiteR wrote:
    > Jeśli mi ktoś buchnie tel albo go znajdzie to czy bezpieczeństwo
    > sprowadza sie do bezpieczeństwa strony banku bez potwierdzeń?

    Plus bezpieczeństwa telefonu. SMSy można pokazywać dopiero po wzorku/PINie.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 10. Data: 2016-02-06 23:09:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michal Tyrala" s...@h...ck.polsl.pl

    > Plus bezpieczeństwa telefonu. SMSy można pokazywać dopiero po wzorku/PINie.

    Można dodatkowo szyfrować SMSy. ;)
    Jeśli ktoś znajdzie telefon, czy znajdzie tym samym login i hasło?
    Jeśli nawet znajdzie -- czy zdąży, zanim SIMka zostanie zablokowana?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'