eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiAlior zaczyna ostro pogrywać! › Re: Alior zaczyna ostro pogrywać!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!peer03.fr7!news.highwinds-media.com
    !newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada
    .pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Alior zaczyna ostro pogrywać!
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <56b3d514$0$22822$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Animka <a...@t...wp.pl>
    Date: Thu, 4 Feb 2016 23:58:40 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; rv:38.0) Gecko/20100101 Thunderbird/38.5.1
    Hamster/2.1.0.11
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <56b3d514$0$22822$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 75
    Message-ID: <56b3d803$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-72-157-177.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1454626820 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 644 89.72.157.177:52892
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5486
    X-Received-Body-CRC: 3859158859
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:620319
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-02-04 o 23:47, Chris94 pisze:
    > Wygląda na to, że "wyższa kultura bankowości" zatraciła wszelki umiar w
    > pogoni za pieniądzem i zaczyna oszukiwać bez skrupułów.
    > Zaczęło się od mojego syna, który chciał założyć całkowicie darmowe
    > "Konto internetowe ZEROzłotowe" -
    > https://www.aliorbank.pl/klienci-indywidualni/konta-
    osobiste/konto-internetowe.html
    > Syn na powyższej stronie wypełnił wniosek o otwarcie konta i potwierdził
    > jego wysłanie.
    > W odpowiedzi dostał email z umową oraz serią innych załączników w
    > PDF-ie. Uważna lektura tych dokumentów wykazała, że zamiast całkowicie
    > darmowego "Konta Internetowego ZEROzłotowego" (o które wnioskował),
    > zawarto z nim umowę o wysokopłatne "Konto Wyższej jakości" -
    > https://www.aliorbank.pl/klienci-indywidualni/konta-
    osobiste/konto-wyzszej-jakosci.html
    > Biorąc pod uwagę, że syn wniosek darmowe konto składał na dedykowanej
    > stronie, trudno uznać, że zawarcie z nim innej umowy niż wnioskował,
    > było ludzkim błędem.
    > Syn natychmiast złożył reklamację, zobaczymy co będzie dalej.
    > Mniej więcej w tym samym czasie oboje z żoną przelaliśmy do nowe Aliora
    > środki by założyć tam promocyjne lokaty na 2,55%. Niestety, o ile
    > przelać środki do Aliora poszło łatwo, to z założeniem lokaty na 2,55%
    > już tak łatwo nie było!
    > Żona już wcześniej miała konto w Aliorze, więc zgodnie z instrukcją
    > umieszczoną na stronie
    > https://wnioski.aliorbank.pl/deposit-application/cms
    /?partnerID=POR_R_LOK?applicationID=v4
    > powinna mieć możliwość założenia lokaty poprzez system transakcyjny,
    > tymczasem w systemie tej promocyjnej lokaty nie było, były tylko lokaty
    > standardowe i gdyby mnie przy żonie nie było, to zapewne założyłaby
    > którąś z nich.
    > Dopiero po kilkudziesięciu minutach wiszenia na telefonie, w końcu żonie
    > udało się założyć promocyjne lokaty poprzez infolinię.
    > Jeszcze ciekawiej było ze mną. Ponieważ ja nie mam konta w Aliorze, więc
    > na stronie
    > https://wnioski.aliorbank.pl/deposit-application/cms
    /?partnerID=POR_R_LOK?applicationID=v4
    > kliknąłem prawy przycisk "Wybierz" i wypełniłem formularz wniosku.
    > Dzisiaj pierwszą sesją KIR wysłałem z mBanku przelew na podany przez
    > Aliora numer rachunku lokaty. Przez cały dzień z Aliora nie było żadnego
    > potwierdzenia, dopiero ok. godz. 19-tej przyszedł email treści:
    >
    > "Informujemy, że środki przekazane do Alior Banku celem założenia lokaty
    > zostały zwrócone na Twoje konto w innym banku. Powodem zwrotu środków
    > jest niezgodność danych podanych na wniosku z danymi nadawcy przelewu
    > lub z danymi wskazanymi w tytule operacji."
    >
    > Po pierwsze: Środki wcale nie zostały zwrócone!
    > Alior przez cały dzień przetrzymał moja kasę i dopiero wieczorem doszedł
    > do wniosku, że moje dane są niezgodne. W ten sposób nie płacąc żadnych
    > odsetek zapewnił sobie darmowy depozyt wartości nowego samochodu.
    > Po drugie: Sprawdzałem dane na przelewie wychodzącym: wszystkie swoje
    > dane podałem poprawnie, a tytuł przelewu był dokładną kopią tekstu
    > przysłanego mi mailem przez Aliora!
    > Zadzwoniłem na infolinię, pani na infolinii chyba już wcześniej znała
    > problem, bo gdy zapewniłem ją że dane były identyczne, to od razu
    > stwierdziła, że być może w adresie była różnica spacji lub slasha i
    > zapewne dlatego system odrzucił te dane jako niezgodne, ale ona nie jest
    > w stanie powiedzieć mi na czym ta różnica polega, gdyż nie ma dostępu do
    > tych informacji.
    > Nie mając innego wyjścia zacząłem analizować mój przelew pod tym kątem.
    > Odkryłem, że mBank podając adres nadawcy przelewu, nie daje spacji
    > pomiędzy skrótem "ul." a nazwą ulicy, podczas gdy ja we wniosku tę
    > spację dałem.
    > Co więcej ja numer domu i mieszkania we wniosku zapisałem w postaci
    > "7/8", a mBank w przelewie podał go w postaci "7 m.8" (zwracam uwagę na
    > brak spacji po kropce).
    > Biorąc pod uwagę, że każdy taki przelew ze stwierdzoną "niezgodnością
    > danych" stanowi dla banku całkowicie nieoprocentowany depozyt, chyba nie
    > ma się co dziwić, że Alior z taką skrupulatnością porównuje adresy i
    > jako "niezgodne" odrzuca adresy różniące się spacją, kropką lub slashem.
    >
    W takim razie powinna być możliwośc w trakcie tworzenia wniosku
    poprawienia go i wysłania. Jeśli coś Aliorowi nie pasowało to po co ten
    wniosek przyjął bez poprawek?

    --
    animka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1