eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiAlior zaczyna ostro pogrywać! › Alior zaczyna ostro pogrywać!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin1!gobli
    n.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.n
    ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Chris94 <c...@p...fm>
    Subject: Alior zaczyna ostro pogrywać!
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: Thu, 4 Feb 2016 23:47:13 +0100
    Lines: 70
    Message-ID: <56b3d514$0$22822$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 162-157-255-130.dynamic.t-mont.net.pl
    X-Trace: 1454626068 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22822 130.255.157.162:4745
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:620316
    [ ukryj nagłówki ]

    Wygląda na to, że "wyższa kultura bankowości" zatraciła wszelki umiar w
    pogoni za pieniądzem i zaczyna oszukiwać bez skrupułów.
    Zaczęło się od mojego syna, który chciał założyć całkowicie darmowe
    "Konto internetowe ZEROzłotowe" -
    https://www.aliorbank.pl/klienci-indywidualni/konta-
    osobiste/konto-internetowe.html
    Syn na powyższej stronie wypełnił wniosek o otwarcie konta i potwierdził
    jego wysłanie.
    W odpowiedzi dostał email z umową oraz serią innych załączników w
    PDF-ie. Uważna lektura tych dokumentów wykazała, że zamiast całkowicie
    darmowego "Konta Internetowego ZEROzłotowego" (o które wnioskował),
    zawarto z nim umowę o wysokopłatne "Konto Wyższej jakości" -
    https://www.aliorbank.pl/klienci-indywidualni/konta-
    osobiste/konto-wyzszej-jakosci.html
    Biorąc pod uwagę, że syn wniosek darmowe konto składał na dedykowanej
    stronie, trudno uznać, że zawarcie z nim innej umowy niż wnioskował,
    było ludzkim błędem.
    Syn natychmiast złożył reklamację, zobaczymy co będzie dalej.
    Mniej więcej w tym samym czasie oboje z żoną przelaliśmy do nowe Aliora
    środki by założyć tam promocyjne lokaty na 2,55%. Niestety, o ile
    przelać środki do Aliora poszło łatwo, to z założeniem lokaty na 2,55%
    już tak łatwo nie było!
    Żona już wcześniej miała konto w Aliorze, więc zgodnie z instrukcją
    umieszczoną na stronie
    https://wnioski.aliorbank.pl/deposit-application/cms
    /?partnerID=POR_R_LOK?applicationID=v4
    powinna mieć możliwość założenia lokaty poprzez system transakcyjny,
    tymczasem w systemie tej promocyjnej lokaty nie było, były tylko lokaty
    standardowe i gdyby mnie przy żonie nie było, to zapewne założyłaby
    którąś z nich.
    Dopiero po kilkudziesięciu minutach wiszenia na telefonie, w końcu żonie
    udało się założyć promocyjne lokaty poprzez infolinię.
    Jeszcze ciekawiej było ze mną. Ponieważ ja nie mam konta w Aliorze, więc
    na stronie
    https://wnioski.aliorbank.pl/deposit-application/cms
    /?partnerID=POR_R_LOK?applicationID=v4
    kliknąłem prawy przycisk "Wybierz" i wypełniłem formularz wniosku.
    Dzisiaj pierwszą sesją KIR wysłałem z mBanku przelew na podany przez
    Aliora numer rachunku lokaty. Przez cały dzień z Aliora nie było żadnego
    potwierdzenia, dopiero ok. godz. 19-tej przyszedł email treści:

    "Informujemy, że środki przekazane do Alior Banku celem założenia lokaty
    zostały zwrócone na Twoje konto w innym banku. Powodem zwrotu środków
    jest niezgodność danych podanych na wniosku z danymi nadawcy przelewu
    lub z danymi wskazanymi w tytule operacji."

    Po pierwsze: Środki wcale nie zostały zwrócone!
    Alior przez cały dzień przetrzymał moja kasę i dopiero wieczorem doszedł
    do wniosku, że moje dane są niezgodne. W ten sposób nie płacąc żadnych
    odsetek zapewnił sobie darmowy depozyt wartości nowego samochodu.
    Po drugie: Sprawdzałem dane na przelewie wychodzącym: wszystkie swoje
    dane podałem poprawnie, a tytuł przelewu był dokładną kopią tekstu
    przysłanego mi mailem przez Aliora!
    Zadzwoniłem na infolinię, pani na infolinii chyba już wcześniej znała
    problem, bo gdy zapewniłem ją że dane były identyczne, to od razu
    stwierdziła, że być może w adresie była różnica spacji lub slasha i
    zapewne dlatego system odrzucił te dane jako niezgodne, ale ona nie jest
    w stanie powiedzieć mi na czym ta różnica polega, gdyż nie ma dostępu do
    tych informacji.
    Nie mając innego wyjścia zacząłem analizować mój przelew pod tym kątem.
    Odkryłem, że mBank podając adres nadawcy przelewu, nie daje spacji
    pomiędzy skrótem "ul." a nazwą ulicy, podczas gdy ja we wniosku tę
    spację dałem.
    Co więcej ja numer domu i mieszkania we wniosku zapisałem w postaci
    "7/8", a mBank w przelewie podał go w postaci "7 m.8" (zwracam uwagę na
    brak spacji po kropce).
    Biorąc pod uwagę, że każdy taki przelew ze stwierdzoną "niezgodnością
    danych" stanowi dla banku całkowicie nieoprocentowany depozyt, chyba nie
    ma się co dziwić, że Alior z taką skrupulatnością porównuje adresy i
    jako "niezgodne" odrzuca adresy różniące się spacją, kropką lub slashem.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1