  • 1. Data: 2013-01-10 00:07:00
    Temat: Alior Sync - oprocentowanie debetu a zaokraglanie
    Od: "Q" <n...@s...org>

    Dawno nie zasilalem Synca i (dzieki uzywaniu PayPass'a) wykrecilem ujemne
    saldo.
    Ujemne saldo na koncie podlega oprocentowaniu kart kredytowych,
    czyli (do 5000 zł) 3,36*stopa lombardowa=3.36*5.5%=18.48%.

    Odestki od zadluzenia wyszly 0.00446zl, co Sync zaokraglil do 0.01zl.

    Czy Sync (i inne banki) zawsze zaokraglaja zadluzenie w gore
    do pelnych groszy (w przeciwienstwie do odsetek od % na koncie)?

  • 2. Data: 2013-01-10 09:03:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2013 00:07:00 UTC+1 użytkownik Q napisał:
    > Czy Sync (i inne banki) zawsze zaokraglaja zadluzenie w gore
    >
    > do pelnych groszy (w przeciwienstwie do odsetek od % na koncie)?

    Odsetki tez w górę.

  • 3. Data: 2013-01-10 10:26:12
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Thu, 10 Jan 2013 00:07:00 +0100, Q <n...@s...org> wrote:

> [...]
    >
    > Czy Sync (i inne banki) zawsze zaokraglaja zadluzenie w gore
    > do pelnych groszy (w przeciwienstwie do odsetek od % na koncie)?

    Czy banki zaokrąglają odsetki od kredytów w górę to nie wiem. Lecz Ty
    spokojnie możesz złożyć reklamację na nieprawidłowo naliczone odsetki z
    żądaniem przedstawienia dokładnego wyliczenia odsetek wykonanego przez
    bank.

    Matt

  • 4. Data: 2013-01-10 10:37:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2013 10:26:12 UTC+1 użytkownik Matt napisał:
    > Czy banki zaokrąglają odsetki od kredytów w górę to nie wiem. Lecz Ty
    >
    > spokojnie możesz złożyć reklamację na nieprawidłowo naliczone odsetki z
    >
    > żądaniem przedstawienia dokładnego wyliczenia odsetek wykonanego przez
    Reklamację złozyc można zawsze to fakt.
    Ale skoro odsetki wyjda faktycznie 0,00446zł to ile twoim zdaniem powinien pobrac
    bank?

  • 5. Data: 2013-01-10 11:55:35
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Odsetki tez w górę.

    Tak + niejasno sie wyrazilem.

    Odsetki >= 0.5 grosza sa (najczesciej) zaokraglane do 1 grosza.
    Odsetki < 0.5 grosza sa (najczesciej) zaokraglane do 0 groszy.

    Odestki od zadluzenia jakby nie patrzec wyszly < 0.5 grosza
    a jednak zostaly zaokraglone do 1 grosza -
    - w przeciwienstwie do kont oszczednosciowych, lokat, itd.

    Chcialem zapytac czy to norma czy nie i ew. moge zlozyc reklamacje?
    Oczywiscie to tylko 1 grosz - pytam z ciekawosci.

  • 6. Data: 2013-01-10 11:59:50
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Ale skoro odsetki wyjda faktycznie 0,00446zł to ile twoim zdaniem powinien
    > pobrac bank?

    Gdyby to byly odsetki na koncie oszczednosciowym czy od lokat,
    to wiekszosc bankow naliczylaby 0zl 0groszy.

    Nie spotkalem jeszcze banku, ktory zaokraglalby inaczej
    niz: x>=0.5 -> x=1.

  • 7. Data: 2013-01-10 12:01:53
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Thu, 10 Jan 2013 10:37:48 +0100, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Reklamację złozyc można zawsze to fakt.
    > Ale skoro odsetki wyjda faktycznie 0,00446zł to ile twoim zdaniem
    > powinien pobrac bank?

    Według mnie 0,00 zł. O ile mi wiadomo, zaokrąglanie w górę do pełnego
    grosza dotyczy tylko podatku dochodowego.

    Matt

  • 8. Data: 2013-01-10 12:31:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2013 12:01:53 UTC+1 użytkownik Matt napisał:
    > Według mnie 0,00 zł. O ile mi wiadomo, zaokrąglanie w górę do pełnego
    >
    > grosza dotyczy tylko podatku dochodowego.
    A skad wiesz jak autor watku umówił sie z bankiem? Myślę że w swoich regulaminach
    bank ma ten problem opisany i przed złożeniem reklamacji wartio sie z tymi
    regulaminami zapoznac. Tylko czy czasu nie szkoda dla 1gr. Ale ta grupa nie takie
    rzeczy rozgryzała;)

  • 9. Data: 2013-01-10 13:00:31
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Thu, 10 Jan 2013 12:31:38 +0100, Kris <k...@g...com> wrote:

    > A skad wiesz jak autor watku umówił sie z bankiem?

    Umówił się następująco:
    https://static.sync.pl/attachment/Regulamin_Uslug_Al
    ior_Sync.pdf

    > Myślę że w swoich regulaminach bank ma ten problem opisany i przed
    > złożeniem reklamacji wartio sie z tymi regulaminami zapoznac. Tylko czy
    > czasu nie szkoda dla 1gr. Ale ta grupa nie takie rzeczy rozgryzała;)

    Zaokrąglanie odsetek od kredytu do pełnych groszy w górę wg mnie
    nadaje się na składanie reklamacji. Tak dla zasady.
    Natomiast Twoja uwaga skłoniła mnie do otwarcia regulaminu Sync
    i znalazłem tam:
    "1. Zadłużenie powstałe w wyniku przekroczenia dostępnego salda rachunku
    jest traktowane jako zadłużenie przeterminowane.
    3. Oprocentowanie zadłużenia przeterminowanego jest zmienne równe
    czterokrotności wysokości stopy kredytu lombardowego Narodowego Banku
    Polskiego."
    Czyli inaczej niż podał autor wątku.

    Matt

  • 10. Data: 2013-01-10 13:06:15
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Thu, 10 Jan 2013 13:00:31 +0100, Matt <m...@m...ms> wrote:

> [...]
    > 3. Oprocentowanie zadłużenia przeterminowanego jest zmienne równe
    > czterokrotności wysokości stopy kredytu lombardowego Narodowego Banku

    Tzn. powyższe obowiązuje dla kart debetowych. Jeśli to była KK to
    faktycznie mnożnik wynosi 3,36.

    Matt