  • 71. Data: 2010-07-09 20:51:05
    Temat: Re: Alior Bank czyli wyzsza kultura .... parkowania
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-07-09 22:45, Leszek Kowalski pisze:

    > A co w przypadku gdy nie zgodzę się przyjąć mandatu?

    Ano tyle, że przez własną głupotę straciłeś sporo czasu.

    > Mandat nie jest jedyną
    > możliwością ukarania za wykroczenie (przecież mam prawo odmówić jego
    > przyjęcia).

    Oczywiście, że masz prawo. Straciłeś trochę czasu, teraz stracisz na
    wycieczkach do SG.

    > Czy w takim przypadku auto będzie zablokowane do wydania
    > prawomocnego orzeczenia Sądu?

    Biorąc pod uwagę Twoje podejście do zagadnienia to pewnie taka
    forma 'wychowawcza' by się przydała. Najlepszy byłby parking
    policyjny po odholowaniu lawetą.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 72. Data: 2010-07-09 22:02:15
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    > Oczywiście, że masz prawo. Straciłeś trochę czasu, teraz stracisz na
    > wycieczkach do SG.

    Popełniam wykroczenie i zostaje ukarany. Dlaczego SM uniemożliwia mi
    korzystanie ze swojej własności?
    Wystarczy sam mandat/wyrok. Czy blokada na kole zwiększa ściągalność?

    > Biorąc pod uwagę Twoje podejście do zagadnienia to pewnie taka
    > forma 'wychowawcza' by się przydała. Najlepszy byłby parking
    > policyjny po odholowaniu lawetą.

    Skoro auto zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego to powinno zostać
    odholowane na parking policyjny, nie mam do tego żadnych zastrzeń. W
    przypadku opisanym w wątku auta nie zagrażają w żaden sposób.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 73. Data: 2010-07-09 22:03:14
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witek wrote:

    > Było. przeczytaj archiwum.

    Nie wydaje mi się, aby napisanie odpowiedzi było dużo bardziej
    kłopotliwe od napisania takiej - raczej mało uprzejmej.
    Ale istotnie, już takie odpowiedzi widywałem.

    witrak

  • 74. Data: 2010-07-09 22:04:48
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witek wrote:

    > był taki pomysł, żeby z automatu wystawiac mandaty tym, których czas
    > przejazdu z katowic do krakowa miedzy bramkami opłat był krótszy niż
    > odelgłość przez dozowlona prędkość.

    Było w realu. Dwadzieści lat temu. W NRD.

    witrak()

  • 75. Data: 2010-07-10 00:14:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    witrak() wrote:

    > Nie wydaje mi się, aby napisanie odpowiedzi było dużo bardziej
    > kłopotliwe od napisania takiej - raczej mało uprzejmej.
    > Ale istotnie, już takie odpowiedzi widywałem.

    Bo nie ma prostej odpowiedzi,a całość flejmu już raz była.
    Jeśli dokładnie nie pamiętasz komu dałeś samochód i dlatego wskazujesz,
    że może temu a może temu, to dalej łamiesz art 78.4 bo tam nie ma słowa
    o niepamietaniu lub wskazaniu grupy osób. Przepis jest jasny i prosty.
    Masz wiedzieć i już. Choćby to było 10 lat tamu. Przepis nie zostawia
    żadnej furtki.
    Jak wskażesz kilka osób, które "prawdopodobnie" mogły prowadzić, to
    dalej dostaniesz propozycję mandatu z tego samego paragrafu. Policjanta
    kilka osób nie interesuje.
    Jak wskażesz jedną osobę, a ta się nie przyzna, to sprawa wyląduje w
    sądzie. Policjant droczył sie nie będzie.
    Jak w sądzie usłyszył o "odpowiedzialności karnej za składanie
    fałszywych zeznan", któryś z was wcześniej czy później zmięknie.
    jak druga strona wykaże, że nie mogła prowadzić bo w tym czasie była
    gdzie indziej, to jesteś w punkcie wyjścia. Dostaniesz mandat za
    niewskazanie plus koszty sprawy i tyle.
    Sędzia jest uznaniowy, wcześniej czy później, któregoś uzna winnym i nie
    będzie marnował czasu.
    Jak chcesz możesz się odwoływać.
    Inne warianty jakie byś nie rozpatrywał skończą się tak samo. W którymś
    momencie sędzia coś beknie i wyprosi za drzwi.
    generalnie aż do poziomu sądu nie ma o czym dyskutować.
    Policjant nie ma wyjścia, bo wiązą go procedury, a sam się podładać nie
    będzie.
    Sędzia może zrobić co zechce. I bywało już tak, że policjantów posłał do
    diabła i sprawę umorzył.

  • 76. Data: 2010-07-10 01:23:46
    Od: to <t...@a...xyz>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > a) niezablokowanie oznacza zazwyczaj po prostu większy ruch w tym
    > miejscu (rotacja łamaczy prawa)

    To i więcej mandatów. Powinni się cieszyć. Skoro zresztą tak wiele osób
    tam staje, to może zakaz jest zbędny?

    > b) zablokowanie działa odstraszająco na innych. Czy postawisz auto obok
    > zablokowanego?

    Połamanie palców pewnie też, ale czy to znaczy, że należy łamać palce?

  • 77. Data: 2010-07-10 02:36:03
    Od: to <t...@a...xyz>

    witek wrote:

    > Ale czas stracony przez klienta w oczekiwaniu na zdjęcie blokady jest
    > cenniejszy niż chwilowy nawet przedłużony brak estetyki. Więc to
    > przeboleją. A na pewno skuteczniej zniechęcą do stawiania tam samochodu
    > niż sam mandat.

    Skoro brak estetyki nie przeszkadza, gdy ktoś odbywa karę, to po co jest
    tam zakaz?

    > Takiego np. niejakiego Kurskiego w życiu byś samymi mandatami nie
    > przekonał do niepodpinania się pod konwoje policyjne. Jego po prostu
    > stać na mandaty. Tak samoo gdyby za przekroczenie prędkości zamiast
    > mandatu "haltowali" na godzinkę, odnieśliby większy skutek.

    A jakby łamali nogi to jeszcze większy i jeszcze bardziej trwały. Czy to
    znaczy, że należy łamać nogi za przekroczenie limitu prędkości?

  • 78. Data: 2010-07-10 04:40:59
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    W dniu 09.07.2010 22:45, witek wrote:

    > Na miejscu policji zamaist mandatu wystawiłbym wniosek do sądu grodzkiego
    > Znaczy się ktoś kłamie w sądzie. Nie chciałbym być w skórze tego jeśli
    > wyjdzie, że ktoś był w tym czasie gdzie indziej. Po co mieć nasrane w
    > papierach za głupotę.

    Tym niemniej - jeśli sprawa dotyczy np. parkowania sprzed 3 lat, to
    szanse że ktokolwiek mógłby ustalić gdzie i kiedy był wtedy każdy z
    kierowców są zerowe...

    --
    MiCHA

  • 79. Data: 2010-07-10 05:33:57
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-07-09 20:38, Wojciech Nawara pisze:

    > Dobre!! Ktoś to gdzieś stosuje?

    Naiwniaku!
    Tobie pewno wydaje się, że karanie mandatami ma służyć jakiejś-tam
    poprawie bezpieczeństwa, czy edukacji kierowców?
    Gówno, proszę Pana!
    Służy wyłącznie ściąganiu kasy. Tak oto wracamy do tematu tej grupy.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 80. Data: 2010-07-10 05:44:24
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-07-10 02:14, witek pisze:

> [...]
    > będzie.
    > Sędzia może zrobić co zechce. I bywało już tak, że policjantów posłał do

    Troszkę się zmienia w przypadku zaparkowania samochodu.
    Samochód zaparkowany nie jest użytkowany.
    Jeśli udostępniłem komuś samochód we wtorek, on go zaparkował
    nieprawidłowo, po czym oddał mi kluczyki, a w środę rano strażnicy
    założyli blokadę i np. domagają się wskazania "komu udostępniłem w środę
    rano", to zgodnie z prawdą odpowiadam, że NIKOMU.
    No to oni (lub sąd) pytają "a komu wcześniej?" Na co ja: "A kiedy
    wcześniej? Wszak mam podać komu w OZNACZONYM CZASIE. Proszę oznaczyć
    czas." No i oni są w d..ie.
    Jestem właśnie w trakcie takiego sporu ze SM. -> http://l.pl/9v3

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy