  • 1. Data: 2017-01-09 16:54:21
    Temat: SKOKi bez nadzoru
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/sk
    ok-trybunal-konstytucyjny-14-lutego,198,0,2229446.ht
    ml

    "31 lipca 2015 roku Trybunał Konstytucyjny uznał, że ustawa z 2009
    roku o spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych jest
    częściowo niezgodna z Konstytucją. Problem według TK stanowi brak
    rozróżnienia na kasy małe i duże. Nadzór, jaki sprawuje nad SKOK-ami
    Komisja Nadzoru Finansowego nie może być taki sam dla wszystkich. Małe
    kasy o ograniczonym zasięgu, których pozycja na rynku jest znacznie
    słabsza niż tych dużych, powinny mieć więcej swobody.

    W związku z wyrokiem TK zakwestionowane przepisy miały przestać
    obowiązywać po 18 miesiącach, a to wypada już 14 lutego. Jeśli do tego
    czasu ustawa o SKOK-ach nie zostanie znowelizowana, małe kasy zupełnie
    wyjdą spod nadzoru KNF."

    a spod ochrony BFG to pewnie nie wyjda...

    Tylko ... jesli nic sie nie zmieni ... to male SKOK to ktore by byly ?

    Ten poprzedni TK ciekawe buble prawne serwowal ... choc akurat tu moze
    i nie nie taki bubel :-)
    A z drugiej strony - moze i TK nie powinien orzekac ile trzeba do
    malej kasy, slusznie zostawia to ustawodawcy ...

    Stosowna ustawa jest w Sejmie ... ale czy to jest priorytetowa Dobra
    Zmiana ? :-)

    J.

  • 2. Data: 2017-01-09 17:01:36
    Temat: Re: SKOKi bez nadzoru
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To, że małe wyjdą spod nadzoru, to pikuś - ja to rozumiem tak, że wszystkie wyjdą
    spod nadzoru. Skoro nie ma definicji rozróżniającej małe i duże, to wszystkie należy
    traktować jako "małe" - a ściślej traktować je w sposób sprzed wejścia
    kwestionowanych przepisów, co na jedno wychodzi - wypadną spod nadzoru wszystkie
    SKOKi. Biedny BFG...
    Rzeczywiście czas zmieniać nie tylko walutę oszczędności, ale i kraj banku, w którym
    się je trzyma :(

  • 3. Data: 2017-01-09 18:05:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości
    >To, że małe wyjdą spod nadzoru, to pikuś - ja to rozumiem tak, że
    >wszystkie wyjdą spod nadzoru.
    >Skoro nie ma definicji rozróżniającej małe i duże, to wszystkie
    >należy traktować jako "małe"

    Ano, to jest ta watpliwosc. Ale czemu jako male, a nie wszystkie jako
    duze ? :-)
    Ewentualnie - do czasu rozwiazania ustawego, najbardziej wlasciwym
    organem do decydowania bedzie ... KNF :-)

    >- a ściślej traktować je w sposób sprzed wejścia kwestionowanych
    >przepisów,

    Musialbym odszukac wyrok Trybunalu ... ale czy to jest zasadne ?

    Poza tym ... czy TK nie stwierdzil, ze traktowanie duzych tak samo jak
    malych byloby sprzeczne z Konstytucja ? :-)

    >co na jedno wychodzi - wypadną spod nadzoru wszystkie SKOKi. Biedny
    >BFG...
    >Rzeczywiście czas zmieniać nie tylko walutę oszczędności, ale i kraj
    >banku, w którym się je trzyma :(

    A moze chodzi tylko o zwiekszenie kontroli Biereckiego w skokach ? :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-01-09 18:22:50
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 stycznia 2017 18:05:42 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > malych byloby sprzeczne z Konstytucja ? :-)

    > A moze chodzi tylko o zwiekszenie kontroli Biereckiego w skokach ? :-)

    w wykonaniu wyroku PiS uchwali definicję małej
    kasy jako posiadającej poniżej 20 mln członków
    i wtedy żadna nie będzie podlegać nadzorowi ;)

  • 5. Data: 2017-01-09 19:19:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-01-09 o 16:54, J.F. pisze:

    > http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/sk
    ok-trybunal-konstytucyjny-14-lutego,198,0,2229446.ht
    ml

    Skoro rzeczywistość pokazuje że opiekuńcze państwo i tak nie potrafi
    zadbać nad instytucjami bankowymi o okołobankowymi to może trzeba sobie
    powiedzieć w końcu wprost że podpisujesz umowę z bankiem na swoją
    odpowiedzialność, bank nie będzie musiał marnować funduszy na durne
    zabezpieczenia, będzie maił atrakcyjniejsze oferty a ryzyko przecież i
    tak zawsze było jest i będzie po stronie klientów ;-)

    Wczoraj w tok fm słuchałem audycji o poszkodowanych niedoszłych
    właścicielach mieszkań. Mieszkania deweloper wybudował, a Eskabank
    finansował tą inwestycję. Prawo jest tak debilne a odpowiedzialność
    nieruchwliwość i głupota instytucji nadzorujących tak powalająca że
    klienci zostali w sytuacji dramatycznie gorszej niż frankowicze i to
    wszystko w zgodzie z prawem bo bank upadł.
    Nie do pomyślenia. A jednak!

  • 6. Data: 2017-01-10 11:00:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...
> [...]

    >durne zabezpieczenia, będzie maił atrakcyjniejsze oferty a ryzyko
    >przecież i tak zawsze było jest i będzie po stronie klientów ;-)

    Ale wyborca tego nie chce. Wyborca chce bezpieczenstwa swoich
    pieniedzy.

    I to bezpieczenstwo panstwo obecnie zapewnia ... przynajmniej do
    drugiej duzej wpadki :-)

> [...]
    >klienci zostali w sytuacji dramatycznie gorszej niż frankowicze i to
    >wszystko w zgodzie z prawem bo bank upadł.

    Trzeba by sie dowiedziec o co chodzi w szczegolach, ale owszem - w
    niektorych dziedzinach to panstwo sie nie sprawdza.
    I jakos zadziwiajaco dlugo zajmuje wprowadzenie dobrej zmiany w tych
    dziedzinach.

    Ale powolutku wprowadzaja - np BFG wyplaca ponad 100 tys euro, jesli
    to wplyw ze sprzedazy nieruchomosci ... rachunki powiernicze dla
    deweloperow tez powstaly.

    J.

  • 7. Data: 2017-01-10 14:20:45
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-01-10 o 11:00, J.F. pisze:
    > Trzeba by sie dowiedziec o co chodzi w szczegolach, ale owszem - w
    > niektorych dziedzinach to panstwo sie nie sprawdza.

    Instytucja nadzorująca mimo promesy (cokolwiek to znaczy ;-) ) że kasa
    została zapłacona za mieszkanie zaliczyła to mieszkanie do masy
    upadłościowej Uwaga BANKU. Wbrew rozumowi, logice i przyzwoitości.

    Tak właśnie działają instytucje nadzoru bankowego. Ciepła posadka za nic
    nie robienie przeciw bankowi. ;-)

  • 8. Data: 2017-01-10 16:24:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Instytucja nadzorująca mimo promesy (cokolwiek to znaczy ;-) ) że
    >kasa została zapłacona za mieszkanie zaliczyła to mieszkanie do masy
    >upadłościowej Uwaga BANKU. Wbrew rozumowi, logice i przyzwoitości.

    Zapewne sie podparli, ze tak glosi ustawa.

    >Tak właśnie działają instytucje nadzoru bankowego. Ciepła posadka za
    >nic nie robienie przeciw bankowi. ;-)

    No jak - przeciez ten SK-bank polozyli, a jesli nie pomylilem, to
    prezesa do aresztu wyslali :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-01-10 17:05:56
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-01-10 o 16:24, J.F. pisze:
    > Zapewne sie podparli, ze tak glosi ustawa.

    Nie jestem fachowcem ale ustawa tu nie naciskała ;-) "Władca z nadzoru"
    :-) nie musiał tego tak zrobić ale robił wbrew rozumowy a na korzyść
    bankowi bo więcej "masy" będzie.

    Zgłoszenie się teraz jako poszkodowany powoduje ustawienie na końcu
    kolejki po wypłaty od syndyka.

    Tak wiem... Może zawinił człowiek ale to właśnie tacy ludzie produkują
    takie przepisy a tacy jak my potem są grabieni z majątku w majestacie prawa.

    Pomyślcie teraz przez sekundę przed podpisaniem umowy kredytowej w jaki
    g... się pakujecie :-)

  • 10. Data: 2017-01-10 17:23:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >Nie jestem fachowcem ale ustawa tu nie naciskała ;-) "Władca z
    >nadzoru" :-) nie musiał tego tak zrobić ale robił wbrew rozumowy a na
    >korzyść bankowi bo więcej "masy" będzie.

    Na korzysc innych bankow, bo SK-bankowi to juz chyba wszystko jedno.

    Chetnie bym poznal szczegoly.

    >Zgłoszenie się teraz jako poszkodowany powoduje ustawienie na końcu
    >kolejki po wypłaty od syndyka.

    Ta kolejnosc jest ustawowo regulowana.

    >Pomyślcie teraz przez sekundę przed podpisaniem umowy kredytowej w
    >jaki g... się pakujecie :-)

    Podpisac w banku, ktory finansuje tez budowe budynku ?

    Czy jeszcze gorzej - syndyk budynek i tak sprzeda, grosza nie zwroci,
    ale splaty kredytu bedzie sie domagal :-)

    J.