  • 11. Data: 2013-01-18 09:24:33
    Temat: Re: 1. karta za darmo. 2. karta dla checy
    Od: Otrov <o...@g...pl>

    W dniu 2013-01-17 13:26, Olgierd pisze:

    > A ja myślę, że to możliwe -- aczkolwiek mnie to nie przeraża.
    >
    > Nie wiem ile PT Przedpiśćcy mają lat, ale za mojej młodszej młodości popularną
    zabawką był np. plastikowy zegarek, w którym odpowiednią godzinę ustawiało się...
    kręcąc koronką (oczywiście zegarek ten nie miał żadnego mechanizmu, więc pokazywał
    tylko taką godzinę, jaką użytkownik aktualnie sobie ustawił). Albo plastikowy aparat
    fotograficzny, w którym nawet niczego nie dawało się nacisnąć.
    > Przypominam też sobie zabawkowe portfele, w których były kolorowe, plastikowe
    pieniążki ("monety").

    > Sęk chyba w tym, że szereg zabawek dla dzieci imituje "dorosłe" przedmioty. Dziś
    jak sądzę zegarki nie rajcują dzieciaków, jeśli już to właśnie ajfony (i chyba są
    zabawkowe komórki? albo dziś raczej zabawkowe ajfony), no a może niektórym dzieciom
    akurat się podobają karty płatnicze.
    > Nie widzę w tym niczego tragicznego. I tak dojdzie do konsoli czy innego
    elektro-chłamu :)

    Dodam do tego chęć posiadania tego, co niedostępne w danym wieku (chyba
    każdy to przeżywał na własnej skórze :-) ) i już wiadomo czemu w
    przedszkolu furorę robią karty, a wśród 13-latków już nie.

    Mój syn przeżywa coś takiego z grami, więc rozumiem to - jak gra nie ma
    znaczka, że dostępna dla starszych niż on to z definicji jest niefajna.
    Dopiero po jakimś czasie może się przekonać do takiej.

    A co do szpanu, to bez przesady. I-pod/-pad/-cośtam jest przecież
    droższy niż darmowa karta do skrobania szyb w aucie ;-) Noszenie karty
    bardziej przypomina szpan z popijaniem herbaty z puszki CocaColi w PRL
    niż szpanowanie posiadaniem własnego samochodu.

    o.

  • 12. Data: 2013-01-18 10:36:37
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Otrov" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przypomina szpan z popijaniem herbaty z puszki CocaColi w PRL niż
    > szpanowanie posiadaniem własnego samochodu.

    WOW!!!!
    piłeś CocaCole wtedy z puszek? Ale Ci zazdroszcze, u nas były tylko w
    szklanych butelkach.

    ;) ;) ;

  • 13. Data: 2013-01-18 10:48:54
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > ale bedzie mógł poszpanować i to sie liczy :)

    Tutaj czasami nawet nie chodzi wprost o szpan-
    - ostatnio znajoma kupila swojemu 5 czy 6-letniemu dziecku
    xboxa z kinetiktem i jej mowie, ze to fajny pomysl,
    bo dzieciak grajac porusza sie troche.

    Okazalo sie, ze to nie byl glowny powod-
    - glownym powodem bylo to, ze wszyscy w przedszkolu
    maja xboxy i po prostu on nie ma o czym z nimi gadac.
    Masakra.

  • 14. Data: 2013-01-18 10:50:15
    Od: Otrov <o...@g...pl>

    W dniu 2013-01-18 10:36, yoss pisze:

> [...]
    >>

    > WOW!!!!
    > piłeś CocaCole wtedy z puszek? Ale Ci zazdroszcze, u nas były tylko w

    No właśnie na tym polegał szpan, jak ktoś z rodziny dostał paczkę z
    Ameryki z puszką CocaColi i się nią podzielił - to się potem 2 tygodnie
    piło z niej herbatę na podwórku :-)

    o.

  • 15. Data: 2013-01-18 10:52:17
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    Mój syn za chiny ludowe nie będzie się bawił plastikowym młotkiem. Musi
    być taki jak używa tata.

    Daj mu w Twojej obecności 2kg do podniesienia, a potem wytłumacz, że takimi
    ciężkimi będzie się bawił "później", a teraz plastikowy lub ostatecznie 100g
    :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 16. Data: 2013-01-18 11:32:50
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    > No właśnie na tym polegał szpan, jak ktoś z rodziny dostał paczkę z
    > Ameryki z puszką CocaColi i się nią podzielił - to się potem 2 tygodnie
    > piło z niej herbatę na podwórku :-)
    >
    > o.

    hahahaha ;) na herbate to nie wpadłem, ale i tak Ci zazdroszczę ;) i pisz
    zrozumiale dla wszystkich ;P co młodsi mogą mieć problem ze zrozumieniem
    słowa "podwórko" ;) to jest to miejsce jak się człowiek już oderwie od fb i
    wyjdzie z domu ;)

    yossarian

  • 17. Data: 2013-01-18 12:31:52
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu piątek, 18 stycznia 2013 09:24:33 UTC+1 użytkownik Otrov napisał:

    > Noszenie karty
    > bardziej przypomina szpan z popijaniem herbaty z puszki CocaColi w PRL
    > niż szpanowanie posiadaniem własnego samochodu.

    Albo trzymanie starych puszek czy butelek w gablotce.

    --
    Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl

  • 18. Data: 2013-01-18 15:18:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Q wrote:

> [...]
    >
    > Okazalo sie, ze to nie byl glowny powod-
    > - glownym powodem bylo to, ze wszyscy w przedszkolu
    > maja xboxy i po prostu on nie ma o czym z nimi gadac.

    to sie nazywa wykluczenie cyfrowe :)

  • 19. Data: 2013-01-18 15:20:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    WOJO wrote:
> [...]
    >
    > Daj mu w Twojej obecności 2kg do podniesienia, a potem wytłumacz, że
    > takimi ciężkimi będzie się bawił "później", a teraz plastikowy lub

    Nie działa.
    Dobrze wie, ze mam lżejsze młotki.

  • 20. Data: 2013-01-19 01:26:41
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2013-01-18 12:31, Olgierd pisze:

    > Albo trzymanie starych puszek czy butelek w gablotce.

    Albo przekladanie cygarów do pudełek z marlboro
    za to obciach totalny jak juz trzeba było poczestować ;)