  • 1. Data: 2008-11-11 17:40:16
    Temat: złoty na euro czy dolary?
    Od: javier <k...@g...com>

    Witam

    za kilka dni lecę do Argentyny i zastanawiam się, jaka transakcja
    wyjdzie mi korzystniej.
    Proszę o pomoc Szanownych Grupowiczów. Czy lepiej będzie wymienić
    złotówki na euro i na miejscu ewentualnie na pesos czy może od razu
    kupić dolara po (niemal) 3 złote i przełknąć tę gorzką pigułkę już w
    kraju?

    Euro chyba tak drastycznie, jak dolar nie spadło? Czy można gdzieś w
    internecie znaleźć (szukałem, nie znalazłem) archiwalne notowania euro
    i dolara w stosunku do złotego?

    Będę OGROMNIE wdzięczy za wszelkie sugestie

    pozdrawiam
    J.

  • 2. Data: 2008-11-11 18:12:00
    Temat: Re: złoty na euro czy dolary?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Euro chyba tak drastycznie, jak dolar nie spadło? Czy można gdzieś w
    > internecie znaleźć (szukałem, nie znalazłem) archiwalne notowania euro
    > i dolara w stosunku do złotego?

    www.nbp.pl

    kup od razu dolary, raczej korzystniej na miejscu je wymienisz niż euro,
    które jest popularne głównie w Europie i okolicach, wszędzie indziej
    dulary hamerykańskie ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-11-11 20:09:57
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > dolary, raczej korzystniej na miejscu je wymienisz niż euro, które jest
    > popularne głównie w Europie i okolicach, wszędzie indziej dulary
    > hamerykańskie ;-)

    Z wyjątkiem Kuby ;), po za tym w wielu cywilizowanych krajach po prostu
    obowiązują aktualne światowe kursy walut. Ale w Argentynie nie byłem więc
    nie wiem. Zapytaj na pl.rec.turystyka.tramping

    MichalL

  • 4. Data: 2008-11-11 21:01:16
    Od: "JanKo" <b...@m...pl>

    Agent javier nadaje:

    > za kilka dni lecę do Argentyny i zastanawiam się, jaka transakcja
    > wyjdzie mi korzystniej.

    http://www.bna.com.ar/bp/bp_cotizaciones.asp?op=m
    Euro bardzo powoli spada w ciągu ostatnich 2 miesięcy a w stosunku do
    kwietnia kiedy dochodziło do 5,00 straciło prawie 20%. Ciekawe skoki
    zaliczyło dwa tygodnie temu, dochodzące do 10% w ciągu 2 dni. W obie
    strony.
    Dolar zyskał od lipca (kiedy kurs był najniższy w tym roku) 10% i powoli
    się umacnia.
    Bardzo stabilny rynek, kurza twarz... Nie to co u nas.

  • 5. Data: 2008-11-12 07:21:16
    Od: javier <k...@g...com>

> [...]
    > się umacnia.
    > Bardzo stabilny rynek, kurza twarz... Nie to co u nas.

    przyznam, że jestem laikiem w tej dziedzinie, czy oznacza to, że
    korzystniej będzie kupić euro i potem je wymienić? czy jest to w
    zasadzie obojętne?

    J.

  • 6. Data: 2008-11-12 11:40:26
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > przyznam, że jestem laikiem w tej dziedzinie, czy oznacza to, że
    > korzystniej będzie kupić euro i potem je wymienić? czy jest to w
    > zasadzie obojętne?
    >
    > J.
    teoretycznie nie ma to znaczenia, ale zakładam, że dolary będą w
    Argentynie b.popularne niż euro i dlatego kurs może być nieco korzystniejszy

    --
    pozdrawiam
    RobertS