  • 1. Data: 2008-11-11 09:37:06
    Temat: wybów konta firmowego z dostępem do internetu
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    jakie wybrać najtańsze konto w marmurku z dostępem do internetu dla firmy?
    obowiązkowo chcę mieć do przyjmowania wpłat
    - mbank
    - inteligo/pkobp
    - bank pocztowy

    Co będę używał? głównie:
    - wpłaty i wypłaty w siedzibie banku
    - przelewy wewnętrzne
    - przelewy zewnętrzne
    - przesunięcia pomiędzy własnymi rachunkami (ror <> oszczedzające)
    ale oszczędzające może być nie w marmurku

    rzadziej:
    - wypłaty kartą w bankomacie
    - transakcje bezgotówkowe kartą

    na miejscu mam:
    BGŻ + bankomat
    PKO BP + 2 bankomaty
    PeKaO SA + bankomat
    SGB + 2 bankomaty
    bankomat euronet
    getin w trakcie otwierania
    poczta, czyli bank pocztowy

  • 2. Data: 2008-11-11 18:53:45
    Temat: Re: wybów konta firmowego z dostępem do internetu
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message
    > jakie wybrać najtańsze konto w marmurku z dostępem do internetu dla firmy?
    > obowiązkowo chcę mieć do przyjmowania wpłat
    /.../

    Prowadzisz działalność jednoosobową czy masz firmę? Jeśli działalność
    jednoosobową, to *żadne* przepisy nie nakazują, aby konto do rozliczeń z ZUS
    i US było z bankowej oferty "dla firm". Dla ZUS i US wszystkie konta są
    jednakowe. (Wiem, że banki wolą, żeby ludzie o tym nie wiedzieli).
    No a jeśli chodzi Ci o specjalne bajery, np. "firmowa karta kredytowa" albo,
    takie bardziej trywialne, dostęp dla wielu użytkowników czy integracja z
    systemami księgowymi przedsiębiorstwa - to wtedy wybieraj wg dostępności i
    wygody tych bajerów, a nie ceny prowadzenia konta czy bliskości bankomatów.

    Pozdr.
    k.

  • 3. Data: 2008-11-11 20:18:56
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > integracja z systemami księgowymi przedsiębiorstwa - to wtedy wybieraj wg
    > dostępności i wygody tych bajerów, a nie ceny prowadzenia konta czy

    czy wszystkich moich prywatnych kont mogę używać do działalności?
    tak, chodzi o jednoosobową działalność, nie interesują mnie żadne bajery

  • 4. Data: 2008-11-11 23:07:32
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > czy wszystkich moich prywatnych kont mogę używać do działalności?
    > tak, chodzi o jednoosobową działalność, nie interesują mnie żadne bajery

    teoretycznie nie możesz korzystać z tych, których regulaminy tego
    zabraniają, ale banki rzadko się o to czepiają...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-11-11 23:16:27
    Temat: Re: wybó konta firmowego z dostępem do internetu
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > teoretycznie nie możesz korzystać z tych, których regulaminy tego
    > zabraniają, ale banki rzadko się o to czepiają...

    czyli jak się nie przyczepią banki, to mogę
    a idąc dalej jakieś księgi podatkowe, zestawienia (zaczynam)
    muszą zawierać zestawienia transakcji z calego miesiąca czy tylko
    pojedyncze?

    chodzi mi o to że nie wszystkie transakcje będą firmowe
    bo nadal nie bardzo rozumiem rozliczeń pieniądze firmy, a pieniądze prywatne
    chyba że w jednoosobowej działalności gospodarczej to jedno i to samo

  • 6. Data: 2008-11-11 23:24:32
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > prywatne
    > chyba że w jednoosobowej działalności gospodarczej to jedno i to samo

    staraj się nie mieszać na jednym koncie operacji prywatnych i firmowych,
    załóż sobie dwa KO i na jednym TYLKO operacje "firmowe", tak jest
    bezpieczniej, nic się nie pomiesza, w przypadku jakiegoś problemu US nie
    zajmie prywatnej kasy itp...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2008-11-11 23:37:50
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > załóż sobie dwa KO i na jednym TYLKO operacje "firmowe", tak jest
    > bezpieczniej, nic się nie pomiesza, w przypadku jakiegoś problemu US nie

    w mbanku mam e-konto i easykonto, czy o to chodzi?
    są to rachunki wewnątrz jednego konta użytkownika
    czy to muszą być zupełnie wyseparowane rachunki?

    czy wszystkie konta bankowe trzeba gdzieś zadeklarować?
    gdzie jest granica kasy prywatnej, a gdzie firmowej?
    dziś mam na firmowym 2000zł, jutro te 2000zł przeleję sobie na prywatne czy
    to jakaś nieprawidłowość?
    jednego dnia kasa jest firmowa a drugiego już prywatnam, jak to rozdzielać

  • 8. Data: 2008-11-11 23:43:46
    Od: note11 <n...@e...net>

    zlotowinfo wrote:
    (...)
    > gdzie jest granica kasy prywatnej, a gdzie firmowej?
    nie ma. 1 os. działalność gospodarcza ma tę przykrą cechę, że
    odpowiadasz swoim majątkiem. po prostu nie ma podziału na firmę i osobę
    prywatną. dosłownie "firma to ty".
    z plusów: możesz dowolnie mieszać kasą z konta firmowego na prywatne i
    vice versa.

    pozdr

  • 9. Data: 2008-11-11 23:52:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-11, RobertS <b...@x...pl> wrote:

> [...]
    > załóż sobie dwa KO i na jednym TYLKO operacje "firmowe", tak jest
    > bezpieczniej, nic się nie pomiesza, w przypadku jakiegoś problemu US nie

    Tak w ogóle to rodzi się nietrywialne pytanie - jak traktować odsetki z
    takiego konta? Jako przychód z DG (niewątpliwie CZĘŚCIOWO na pewno)
    opodatkowany PIT, czy jako przychód do opodatkowania belką.

    Tutaj to jest dopiero pole do popisu. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2008-11-12 08:35:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    Wojciech Bancer pisze:

    > Tak w ogóle to rodzi się nietrywialne pytanie - jak traktować odsetki z
    > takiego konta? Jako przychód z DG (niewątpliwie CZĘŚCIOWO na pewno)
    > opodatkowany PIT, czy jako przychód do opodatkowania belką.

    Jeśli nie jest to konto firmowe, to odsetki zostały już opodatkowane
    belką. Nie wiem natoniast, czy w koszty możnaby wrzucić opłaty za
    rachunek/operacje na rachunku.

    W przeciwnym wypadku dostajesz odsetki bez podatku i wtedy wchodzą w
    przychód.

    --
    Pete