  • 1. Data: 2004-07-19 09:12:21
    Temat: waluta w argentynie
    Od: "ulka" <u...@o...pl>

    dzien dobry!
    chciałam coś kupić w argentynie ale nie mogę zrozumieć w jakiej walucie mam
    zapałcić. Przy opisie towaru stoi cena w "$" co na pierwszy rzuit oka
    przyjęłam za dolar amerykański ale w innej firmie widziałam cenę w U$ i
    pomyślałąm ze może to właśnei jest dolar amerykański. Co o tym myślicie? Czy
    to są dwie różne waluty? Bardzo proszę o pomoc.
    urszula

  • 2. Data: 2004-07-19 17:10:33
    Temat: Re: waluta w argentynie
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Chodzi o peso argentynskie. Znak $ rzeczywiscie moze byc troche mylacy, ale
    konwencja oznaczania tak lokalnej waluty jest dosc powszechna w Ameryce
    Lacinskiej (np. w Meksyku). Inna rzecz, ze przed kryzysem kurs peso
    argentynskiego do dolara byl 1:1; placilo sie w peso, dostawalo reszte w
    dolarach i nikkomu to nie przeszkadzalo. No a teraz jest jakies 1:3.

    PZDR

  • 3. Data: 2004-07-19 17:12:50
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Oczywiscie jest 3:1 (trzy peso za dolara). Sorry za pomylke.

  • 4. Data: 2004-07-20 00:08:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "ulka" <u...@o...pl> writes:

> [...]
    > przyjęłam za dolar amerykański ale w innej firmie widziałam cenę w U$ i
    > pomyślałąm ze może to właśnei jest dolar amerykański.

    U$S raczej - tak. Z tym ze lepiej sie upewnic.
    --
    Krzysztof Halasa