  • 1. Data: 2004-07-19 07:35:17
    Temat: Zmiana danych odbiorcy w volkswagen bank
    Od: "Fajas" <f...@e...pl>

    Wydaje mi sie, ze to nizbyt fajne rozwiazanie:
    dane odbiorcy numer rachunku mozna zmienic bez potwierdzenia kluczem tokena.
    tym samym dla osob nieostroznych, tych ktore nie sprawdzaja na jaki rachunek
    dokonuja przelewu dla zdefioniowanego odbiorcy (ja do tej pory tak robilem)
    transakacja ma tylko jedno zabezpieczenie (ulomne z oczywistych wzgledow
    haslo dostepu do serwisu).
    Wiem, ze aby wejsc do serwisu trzeba uzyc klucza tekenu, ale mimo wszystko
    to rozwiazanie nie jest chyba calkiem oki.
    Wydaje mi sie, ze to bardzo duzy blad funkcjonalny serwisu.

    Fajas

  • 2. Data: 2004-07-19 08:00:52
    Temat: Re: Zmiana danych odbiorcy w volkswagen bank
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Fajas" <f...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to rozwiazanie nie jest chyba calkiem oki.
    > Wydaje mi sie, ze to bardzo duzy blad funkcjonalny serwisu.

    rozwiazanie oczywiscie powinno byc zmienione ale dla mnie wystarczajacym
    bezpieczenstwem jest wchodzenie do systemu za pomoca tokena i zamykanie
    nieaktywnej jakis czas sesji.

    D.

  • 3. Data: 2004-07-19 10:13:42
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 19 Jul 2004 09:35:17 +0200, w <cdftgo$dus$1@news.telbank.pl>, "Fajas"
    <f...@e...pl> napisał(-a):

    > Wydaje mi sie, ze to bardzo duzy blad funkcjonalny serwisu.

    Nie rób sobie jaj.

    Najlpeiej jakby przejście do każdej następnej strony było zatokenowane :>

  • 4. Data: 2004-07-19 14:18:06
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > to rozwiazanie nie jest chyba calkiem oki.
    > Wydaje mi sie, ze to bardzo duzy blad funkcjonalny serwisu.

    Bez przesady, podobne rozwiazanie w Lukasie w wersji z tokenem, odbiorce
    mozna zmieniac, ale kazda zmiane w przelewie stalym czy okresowym trzeba
    podpisac tokenem i to w zupelnosci wystarczy. Popatrz sobie na mBank, tam
    jak dodasz przelew zdefiniowany, to po wlamaniu, np przechwyceniu loginu i
    hasla, gosc moze sobie pstrykac dowolna ilosc przelewow zdefiniowanych.

  • 5. Data: 2004-07-19 21:14:02
    Od: "Fajas" <f...@e...pl>

> [...]

    > hasla, gosc moze sobie pstrykac dowolna ilosc przelewow zdefiniowanych.

    Ale nie moze zmienic konta na ktore jest realizowany przelew.
    W tym caly problem, ze mozna podmienic numer konta dla zdefiniowanego
    odbiorcy,
    wiec jesli zalozyc, ze nie sprawdzasz na jaki rachunek idzie przelew sprawa
    wyglada tak, ze masz tylko jeden poziom zabezpieczenia.
    W takim rozumowaniu mozemy niepodpisywac przelewow, ale wtedy pozostaje

  • 6. Data: 2004-07-19 21:17:11
    Od: "Fajas" <f...@e...pl>

    > rozwiazanie oczywiscie powinno byc zmienione ale dla mnie wystarczajacym
    > bezpieczenstwem jest wchodzenie do systemu za pomoca tokena i zamykanie
    > nieaktywnej jakis czas sesji.
    >
    > D.
    Problem w tym, ze to nie jest wystarczajace zabezpieczenie...

    Fajas

  • 7. Data: 2004-07-19 22:24:42
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyglada tak, ze masz tylko jeden poziom zabezpieczenia.
    > W takim rozumowaniu mozemy niepodpisywac przelewow, ale wtedy pozostaje

    Zakladajac ze ktos rozszyfruje token i wejdzie do banku, ktory wymaga
    logowania przy uzyciu tokena, dalsze dywagacje nie maja sensu, gdyz omijajac
    zabezpieczenia tokena moglby robic wszystko.
    jezeli ktos zadalby sobie tyle trudu, zeby wlamac sie do banku z tokenem, to
    nie po to zeby pozmieniac odbiorcow tylko wykonac przelew na wlasne konto.
    Po drugie jezeli robie nowy przelew, wpisujac jakis np rachunek, patrze na
    nr rach. orientacyjnie (chociazby cyfry kontrolne i koncowka rach.), ale tak
    jak wspomnialem wyzej rozwazania sa czysto teoretyczne gdyz trzeba sobie
    odpowiedziec na pytanie czy wejscie do banku z tokenem jest takie proste??

  • 8. Data: 2004-07-20 05:07:39
    Od: Spider <...@...c>

> [...]
    > hasla, gosc moze sobie pstrykac dowolna ilosc przelewow zdefiniowanych.

    to po co jeszcze potwierdzanie tokenem kazdego przelewu ... albo token
    tylko do wejscia na strone, albo zabezpiecza wszystko, czyli wejscie,
    zmiane numeru konta i sam przelew
    spid

  • 9. Data: 2004-07-20 05:11:00
    Od: Spider <...@...c>