  • 81. Data: 2020-04-17 19:52:58
    Temat: Re: spekulacja walutami
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-04-16 o 21:19, J.F. pisze:

    >Dziś, tj. 17.04 $ osiągnął 4,15, zatem znowu kupiłbym 100$ za 415.
    >Widać, że spadek kursu jest dla mnie korzystny - dzięki temu mogę
    >kupić.

    Nie chodzi o to czy mozesz kupic, tylko czy sprzedasz z zyskiem.
    Sytuacja gdy kurs jest w miare staly i gdy spada, to kupujesz, a gdy
    wzrosnie to sprzedajesz - jest swietna dla takiego algorytmu.
    Ale nie zawsze sie zdarza.

    >Obecna sytuacja daleka jest od "w miarę stałego kursu".

    No wlasnie. Kupisz po 4.15, sprzedasz po 4.20, kupisz po 4.15 ... a
    kurs zacznie spadac.
    Wiec kupisz 200$ po 4.10, 400$ po 4.05, 800$ po 4.00, a kurs bedzie
    dalej spadal.
    Przeciez niedawno byl po 3.80.
    Wiec kupisz 1600$ po 3.95, 3200$ po 3.90, 6400$ po 3.85, 12800 po
    3.80 ... i tu moze sukces, bo zacznie sie podnosic i sprzedasz po
    3.85.
    Po czym znow zacznie spadac, a kiedy wroci na 4.20 - nie wiadomo.

    >Po co? Dopóki nie zrozumiesz, że historia nie ma znaczenia nie uda Ci
    >się zrozumieć tego typu inwestycji.

    Tu nie chodzi o znaczenie - tu chodzi o przetestowanie algorytmu na
    rzeczywistych danych.
    A ze historycznych - nie ma znaczenia.
    Za to sie dowiesz, ile stracisz jak znow pojdzie zle ...

    > Albo do 1.09.2016.
    >Albo do 1929, bo i takie porównania obecnej sytuacji widziałem...
    >Świat się kapkę zmienił od tego czasu.

    A jakie to ma znaczenie w kwestii kursow ?

    Twoj algorytm swietnie dziala w okresie drobnych wahan waluty, kiepsko
    dziala przy wzroscie, a traci przy spadkach.

    Dlatego wyszukalem okresy spadkow ...

    > A jak sytuacja historyczna sie powtorzy ?

    >Jeśli rozumiesz o co chodzi w tej strategii to sytuacja historyczna
    >nie ma znaczenia.

    No to mow jak bys inwestowal gdyby dzis byl 1.09.2016.
    A potem mozesz sobie bez czekania sprawdzic kolejne dni ...

    >Dla jednego będzie to 100$, dla innego 100.000$. Moim celem jest
    >pokazanie mechanizmu. Do tej pory nie miałem w swoim wirtualnym
    >portfelu więcej jak 300$ (300.000$), z których zrobiłem zysk 15 zł
    >(15.000 zł).

    >Pokazuję Ci już od kilku tygodni jak to działa... Mogę pokazać dalej,
    >ale czy za miesiąc, pół roku, 5 lat nadal będziesz mi radził sięgnąć
    >do 2005... a może 1980... albo 1929?

    Uwazaj, zebym za rok nie zaproponowal ci cofniecia do 1.04.2020 i
    zobaczenia gdzie popelniles blad :-)

    J.

  • 82. Data: 2020-04-17 23:14:11
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 17 kwietnia 2020 12:53:51 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

    > Uwazaj, zebym za rok nie zaproponowal ci cofniecia do 1.04.2020 i
    > zobaczenia gdzie popelniles blad :-)

    Fantazjuje chlopak.
    Prosilem o jakies historyczne dane to nadal chlopak pisze ze "kupilby".

    Ja w tym czasie na dolarze kanadyjskim zarobilem 3kpln. Pi*oko 8%.

    Byl po 2.76 i sprzedalem po 2.98. W miesiac.
    https://stooq.com/q/?s=cadpln&c=3m&t=l&a=lg&b=1

  • 83. Data: 2020-04-18 08:34:42
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-04-17 o 23:14, s...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > Ja w tym czasie na dolarze kanadyjskim zarobilem 3kpln. Pi*oko 8%.
    >
    > Byl po 2.76 i sprzedalem po 2.98. W miesiac.

    Jesteście jak dzieci.
    Kupuje się tylko te waluty, które będą drożeć -
    nie ma więc znaczenia zaglądanie do historii.

  • 84. Data: 2020-04-19 04:56:29
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 18 kwietnia 2020 01:35:02 UTC-5 użytkownik cef napisał:
> [...]
    dalej,

    > Jesteście jak dzieci.
    > Kupuje się tylko te waluty, które będą drożeć -
    > nie ma więc znaczenia zaglądanie do historii.

    Nie. Kupuje sie te waluty ktore ciagle fluktuuja.

  • 85. Data: 2020-04-19 08:24:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-04-19 o 04:56, s...@g...com pisze:

    > Nie. Kupuje sie te waluty ktore ciagle fluktuuja.

    Samo kupowanie i sprzedawanie nic nie daje.
    Istotą spekulacji walutami jest zarabianie na tym.

  • 86. Data: 2020-04-20 16:35:38
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2020-04-17 o 19:52, J.F. pisze:
    > Nie chodzi o to czy mozesz kupic, tylko czy sprzedasz z zyskiem.

    Tak, sprzedam. Dziś kurs znów po 4,15... ;-)

    > Sytuacja gdy kurs jest w miare staly i gdy spada, to kupujesz, a gdy
    > wzrosnie to sprzedajesz - jest swietna dla takiego algorytmu.
    > Ale nie zawsze sie zdarza.

    Zawsze tak się zdarza. Wieczne spadanie oznaczałoby, iż w pewnym
    momencie waluta nie jest nic warta. Niemożliwe dla $. Spróbuj nie
    wymyślać, a zrozumieć przykład, jaki Ci podałem.

    > No wlasnie. Kupisz po 4.15, sprzedasz po 4.20, kupisz po 4.15 ... a kurs
    > zacznie spadac.

    I?

    > Wiec kupisz 200$ po 4.10, 400$ po 4.05, 800$ po 4.00, a kurs bedzie
    > dalej spadal.
    > Przeciez niedawno byl po 3.80.

    Świetnie. Więcej kupię-większy zysk.

    > Wiec kupisz 1600$ po 3.95, 3200$ po 3.90,  6400$ po 3.85, 12800 po 3.80
    > ... i tu moze sukces, bo zacznie sie podnosic i sprzedasz po 3.85.
    > Po czym znow zacznie spadac, a kiedy wroci na 4.20 - nie wiadomo.

    Uśredniając cenę w odpowiedni sposób będę zawsze blisko dołka. To prosta
    matematyka.
    Jeśli przyjmiesz mój algorytm i spadnie do 4zł to nabędziesz w sumie
    1500$ za średnią cenę 4,036. Kurs odjechał z 4,15 na 4, a Ty jesteś na
    4,036. Jakakolwiek korekta i jesteś w zysku.

    > Tu nie chodzi o znaczenie - tu chodzi o przetestowanie algorytmu na
    > rzeczywistych danych.

    Nie masz racji. Ty chcesz testować na HISTORYCZNYCH danych. O takich
    leszczach mówi się "dawcy kapitału". Albo jeszcze jest takie zabawne
    powiedzenie: analiza wsteczna zawsze skuteczna. ;-)
    Ja Ci pokazałem jak zarabiać na przyszłych danych, których dziś nie znasz.

    > A ze historycznych - nie ma znaczenia.

    To jest kluczowe znaczenie. Jeśli liczysz na CHF po 2zł, bo historyczne
    parę lat temu był to możesz dłuuuugo poczekać. Jeśli patrzysz w
    przyszłość, od dziś możesz zarabiać na CHF.

    > A jakie to ma znaczenie w kwestii kursow ?

    Dane historyczne - żadnego znaczenia nie mają. Czyżbyś zrozumiał?
    Nie ma też znaczenia punkt wejścia. Mogę zacząć zabawę, gdy $ jest po
    3zł, 5zł czy 25 zł. Liczy się przyjęta strategia.

    > Twoj algorytm swietnie dziala w okresie drobnych wahan waluty, kiepsko
    > dziala przy wzroscie, a traci przy spadkach.

    Przestań być historykiem i pokaż jak Ty byś operował walutą. W tej
    chwili $ jest po 4,163. Co robisz?

    > No to mow jak bys inwestowal gdyby dzis byl 1.09.2016.
    > A potem mozesz sobie bez czekania sprawdzic kolejne dni ...

    Nie znam sytuacji geopolityczne w 2016. Szczerze mówiąc nie interesuje
    mnie czy kupno wtedy mieszkania z punktu widzenia dziś było opłacalne
    czy nie... albo samochodu... albo masła... Interesuje mnie w co dziś
    zainwestować, by jutro mieć zysk.

    > Uwazaj, zebym za rok nie zaproponowal ci cofniecia do 1.04.2020 i
    > zobaczenia gdzie popelniles blad :-)

    Rzeczywiście cofanie się w czasie to bezsens. Wolałbym wiedzieć, co dziś
    należy zrobić, by jutro nie było pandemii, a nie że hiszpanka to coś
    tam, czarna ospa to coś, a jeszcze trąd... Dziś byłem pojeździć rowerem.
    Patrzyłem przed siebie na drogę, a nie za siebie... Doprawdy tak trudno
    pojąć?

  • 87. Data: 2020-04-20 16:47:37
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2020-04-17 o 23:14, s...@g...com pisze:
    > Fantazjuje chlopak.
    > Prosilem o jakies historyczne dane to nadal chlopak pisze ze "kupilby".

    Na historycznych danych nie zarobić. Ta fantazja dała 33% rocznie.
    Dobrze byłoby zrozumieć, że najlepszy historyk zakopany w bibliotece nie
    wygra żadnej wojny.

    > Ja w tym czasie na dolarze kanadyjskim zarobilem 3kpln. Pi*oko 8%.

    Mało, ale i tak lepiej niż na lokatach.

    > Byl po 2.76 i sprzedalem po 2.98. W miesiac.
    > https://stooq.com/q/?s=cadpln&c=3m&t=l&a=lg&b=1

    Spróbuj zrozumieć... Kluczem jest spread. Teraz w Aliorze mam na $ 1,19
    gr przy 4,1689 sprzedaż. Czyli spread stanowi 0,285%

    Dla CAD mam 0,89 grosza przy sprzedaży 2,9645. Czyli 0,3%. Teoretycznie
    - różnica niewielka. Ale o ile $ amerykański jest akceptowalny na całym
    świecie o tyle CAD nie jest walutą inwestycyjną. To powoduje, iż
    płynność jest niższa, a otrzymanie lepszych warunków - trudniejsze.
    Wystarczy, że zmienię Aliora na BNP i tu mam spread dla $ 1,1 gr. (dla
    4,1637), ale już CAD 2,2 gr dla 2,9689. Odpowiednio stanowią one 0,26% i
    0,74%. A zatem w BNP spread dla CAD jest 3x większy. A spread to
    prowizja. Po co mam płacić większą, gdy mogę mniejszą?

  • 88. Data: 2020-04-20 17:03:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >powiedzenie: analiza wsteczna zawsze skuteczna. ;-)
    >Ja Ci pokazałem jak zarabiać na przyszłych danych, których dziś nie

    No to w czym problem zebys zademonstrowal, ze 3 lata temu tez bys
    zarobil

    >To jest kluczowe znaczenie. Jeśli liczysz na CHF po 2zł, bo
    >historyczne parę lat temu był to możesz dłuuuugo poczekać.

    Moge.

    >Jeśli patrzysz w przyszłość, od dziś możesz zarabiać na CHF.

    A jak historia powroci i CHF spadnie do 2.50 :-)

    >Dane historyczne - żadnego znaczenia nie mają. Czyżbyś zrozumiał?
    >Nie ma też znaczenia punkt wejścia. Mogę zacząć zabawę, gdy $ jest po
    >3zł, 5zł czy 25 zł. Liczy się przyjęta strategia.

    No, to zademonstruj ze jakbys wszedl 1.09.2016, to bylbys dzis bogatym
    czlowiekiem.

    A moze wszedles i jestes bogaty ? :-)

    >Przestań być historykiem i pokaż jak Ty byś operował walutą. W tej
    >chwili $ jest po 4,163. Co robisz?

    Teraz ? Teraz to ja bylbym bardzo ostrozny.
    Epidemia u nas, epidemia w USA, Mateusz rzuca pieniedzmi, Trump rzuca
    pieniedzmi.
    Ale masz racje - predzej $ bedzie po 5 zl niz po 3.
    Aczkolwiek .. moge sie mylic.

    Natomiast krotkoterminowo - ten dolar juz wyskoczyl w gore i 4.16 to
    jest dosc wysoki kurs.
    Ale czy spadnie - nie obiecuje, sytuacja jest skomplikowana.

> [...]
    >było opłacalne czy nie... albo samochodu... albo masła... Interesuje
    >mnie w co dziś zainwestować, by jutro mieć zysk.

    A po co ci znac jakas sytuacje ?
    Wszak powyzej napisales ze punkt startowy jest dowolny.

    Mozemy zrobic zabawe - ja bede podawal przykladowy kurs, a Ty decyzje.
    Tylko ze sie to nam rozlozy na pare tygodni.

> [...]
    >coś tam, czarna ospa to coś, a jeszcze trąd... Dziś byłem pojeździć
    >rowerem. Patrzyłem przed siebie na drogę, a nie za siebie... Doprawdy

    Taki madry to kazdy chcialby byc.
    A ja tylko o tym, ze jesli za rok stracisz, to bedziemy mogli zobaczyc
    gdzie popelniles blad.

    Tak czy inaczej - gdyby to bylo takie proste, to by na swiecie biedy
    nie bylo.
    A raczej by byla, bo nikt by nie zarobil, skoro wszyscy wiedza jak :-)

    J.

  • 89. Data: 2020-04-20 20:40:53
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 19 kwietnia 2020 01:24:59 UTC-5 użytkownik cef napisał:

    > Samo kupowanie i sprzedawanie nic nie daje.
    > Istotą spekulacji walutami jest zarabianie na tym.

    Wiec widze zes mundry na tyle ze nie rozumiesz ze drugim krokiem jest sprzedaz i
    ponowne kupno.

    A wiec jak krowie na rowie:
    Jak masz walute która fluktuje jak sinus to co chwila masz okazje zarobic. I to w
    obie strony.

    A jak masz taka co idzie jak logarytm to zarabiasz raz i potem nie wiadomo ile
    czekasz aby cykl powtorzyc.

    Dzieki pierwszej wersji te same pieniadze zarabiaja wielokrotnie.

    Ale co mi tam, ja swoje zarabiam, Nie mam interesu tlumaczyc innym jak maja sie
    ogarniac. Wiec mozesz uznac ze sie nie znam.

  • 90. Data: 2020-04-20 21:03:41
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 kwietnia 2020 09:47:57 UTC-5 użytkownik Szymon napisał:

    > Na historycznych danych nie zarobić. Ta fantazja dała 33% rocznie.
    > Dobrze byłoby zrozumieć, że najlepszy historyk zakopany w bibliotece nie
    > wygra żadnej wojny.

    Miales podac ile ty zarobiles na swojej strategii. Historycznie. Niech bedzie w
    ostatnim roku.

    > Mało, ale i tak lepiej niż na lokatach.

    To jest w czasie naszej dyskusji. Znajdz mi taka lokate :)

    > Spróbuj zrozumieć... Kluczem jest spread. Teraz w Aliorze mam na $ 1,19
    > gr przy 4,1689 sprzedaż. Czyli spread stanowi 0,285%

    Ja rozumiem 2x lepiej od Ciebie. Bo rozumiem co Ty masz na mysli i rozumiem co ja mam
    na mysli. Ty musisz doszusowac do tego o czym ja pisze.

> [...]
    > 0,74%. A zatem w BNP spread dla CAD jest 3x większy. A spread to
    > prowizja. Po co mam płacić większą, gdy mogę mniejszą?

    A ja w tym czasie obroce pieniadzem 3x i mimo ze mam spread 3x wiekszy (choc pewnie
    mogl by byc nizszy bo tez macham w aliorze) to zarobie 6x bo sprzedam kupie na
    gorkach, dolkach.

    I na koniec:
    CADPLN jest wlasnie ladna para walut ktore tancza cyklicznie na podobnym poziomie od
    dawna. Szansa ze tak pozostanie jest rownie duza jak to ze EURPLN nie
    wzrosnie/spadnie drastycznie i nie zje calych zyskow z Twojej strategii.