    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <r6emfl$1i78$1@gioia.aioe.org> <r6i686$h2h$1@gioia.aioe.org>
    <r7a5i5$ptj$1@gioia.aioe.org> <5e98afc4$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <r7cn07$124s$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: spekulacja walutami
    Date: Fri, 17 Apr 2020 19:52:58 +0200

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-04-16 o 21:19, J.F. pisze:

    >Dziś, tj. 17.04 $ osiągnął 4,15, zatem znowu kupiłbym 100$ za 415.
    >Widać, że spadek kursu jest dla mnie korzystny - dzięki temu mogę
    >kupić.

    Nie chodzi o to czy mozesz kupic, tylko czy sprzedasz z zyskiem.
    Sytuacja gdy kurs jest w miare staly i gdy spada, to kupujesz, a gdy
    wzrosnie to sprzedajesz - jest swietna dla takiego algorytmu.
    Ale nie zawsze sie zdarza.

    >Obecna sytuacja daleka jest od "w miarę stałego kursu".

    No wlasnie. Kupisz po 4.15, sprzedasz po 4.20, kupisz po 4.15 ... a
    kurs zacznie spadac.
    Wiec kupisz 200$ po 4.10, 400$ po 4.05, 800$ po 4.00, a kurs bedzie
    dalej spadal.
    Przeciez niedawno byl po 3.80.
    Wiec kupisz 1600$ po 3.95, 3200$ po 3.90, 6400$ po 3.85, 12800 po
    3.80 ... i tu moze sukces, bo zacznie sie podnosic i sprzedasz po
    3.85.
    Po czym znow zacznie spadac, a kiedy wroci na 4.20 - nie wiadomo.

    >Po co? Dopóki nie zrozumiesz, że historia nie ma znaczenia nie uda Ci
    >się zrozumieć tego typu inwestycji.

    Tu nie chodzi o znaczenie - tu chodzi o przetestowanie algorytmu na
    rzeczywistych danych.
    A ze historycznych - nie ma znaczenia.
    Za to sie dowiesz, ile stracisz jak znow pojdzie zle ...

    > Albo do 1.09.2016.
    >Albo do 1929, bo i takie porównania obecnej sytuacji widziałem...
    >Świat się kapkę zmienił od tego czasu.

    A jakie to ma znaczenie w kwestii kursow ?

    Twoj algorytm swietnie dziala w okresie drobnych wahan waluty, kiepsko
    dziala przy wzroscie, a traci przy spadkach.

    Dlatego wyszukalem okresy spadkow ...

    > A jak sytuacja historyczna sie powtorzy ?

    >Jeśli rozumiesz o co chodzi w tej strategii to sytuacja historyczna
    >nie ma znaczenia.

    No to mow jak bys inwestowal gdyby dzis byl 1.09.2016.
    A potem mozesz sobie bez czekania sprawdzic kolejne dni ...

    >Dla jednego będzie to 100$, dla innego 100.000$. Moim celem jest
    >pokazanie mechanizmu. Do tej pory nie miałem w swoim wirtualnym
    >portfelu więcej jak 300$ (300.000$), z których zrobiłem zysk 15 zł
    >(15.000 zł).

    >Pokazuję Ci już od kilku tygodni jak to działa... Mogę pokazać dalej,
    >ale czy za miesiąc, pół roku, 5 lat nadal będziesz mi radził sięgnąć
    >do 2005... a może 1980... albo 1929?

    Uwazaj, zebym za rok nie zaproponowal ci cofniecia do 1.04.2020 i
    zobaczenia gdzie popelniles blad :-)

    J.