  • 21. Data: 2020-03-31 17:13:45
    Temat: Re: spekulacja walutami
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Niestety - moze sie zdarzyc, ze wypadnie 10 razy pod rzad czarne, a Ty
    > nie masz w kieszeni 1024$, zeby postawic kolejny raz :-)

    Tak w ogóle to takie sytuacje można łatwo policzyć, niestety wartość
    oczekiwana zysku jest zwykle ujemna (chyba że jesteśmy "operatorem").
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 22. Data: 2020-03-31 17:27:19
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 31 marca 2020 02:44:40 UTC-5 użytkownik Szymon napisał:

    > Niekoniecznie. Duży obrót łatwo osiągnąć, a wówczas spread schodzi do
    > poziomu 1 gr.

    > Zerkam... No tak... 1,3 grosza. Ale to sytuacja nadzwyczajna i nadal w
    > zysku. Nawet jeśli ktoś ma spread 3 gr to i tak przy obecnych ruchach
    > potencjał zysku jest oczywisty.

    Zerknij co sie dzialo w weekendy :)
    Ale jak handlujesz na jakims forexie to tam chyba nie maja przerw w weekend/nocy?

    > O tyle jest niekorzystny, iż spready są wyższe. Tzw. waluty wymienialne
    > sa najlepsze.

    Jak widze z poprzednich postow to raczej celujesz w krotkoterminowe wachania. Ja
    patrzylem dlugofalowo. 3-6-12 miesiecy na pelny cykl.
    Spread wyzszy ale placony mniej razy.

    > Zawsze należy rozważać parę z walutą, w której zarabiasz... To proste.
    > Weźmy $. Mam 40.000 oszczędności i 4000 pensji. Dolar po 4 zł. Czyli mam
    > 40.000zł/10.000$ i 4000/1000. Powiedzmy, że oceniłem "źle". Za wszystko
    > kupiłem $. Mam 10000$/4000zł. Spadł do 3 zł. Strata? Tylko wtedy gdy
    > sprzedam, a nie zamierzam. Jednocześnie zarabiam już nie 1000$, a 1333$.
    > A zatem dosypuję więcej $ do oszczędności. Dolar odbija - jestem w zysku.

    Tak, ale jak nie odbije to dupa. A moze nie odbic. Jak sie polityka globalna zmieni.
    Ale wtedy to jak w tym kawale, "jak zwiazek radziecki upadnie to co panu te 1000
    zloty bedzie szkoda?" ;)

    > Obstawiłem dobrze. $ poszedł na 5zł. Siła nabywcza pensji spadła, ale na
    > oszczędnościach jestem zarobiony. Sprzedam, czekam na zejście i
    > odkupuję. Jestem znowu w zysku.
    >
    > To jakie to ma znaczenie czy spada czy rośnie? Odpowiednie
    > gospodarowanie kapitałem i zysk jest w każdej sytuacji. Parametrem
    > istotnym jest czas.

    No chyba ze jednak dojdzie do duzego zamieszania i jednak kurs nie wroci. Sytuacja
    nieczesta ale jednak sie trafia.

  • 23. Data: 2020-03-31 17:45:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Tak w ogóle to takie sytuacje można łatwo policzyć,

    To akurat nie tak latwo policzyc, bo pr-stwo 10 razy pod rzad czarnych
    jest male ... i zanim sie zdarzy, to masz szanse troche uzbierac :-)

    >niestety wartość oczekiwana zysku jest zwykle ujemna

    Przez to zero ...

    > (chyba że jesteśmy "operatorem").

    Kasynem :-)

    J.

  • 24. Data: 2020-03-31 18:52:50
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2020-03-31 o 17:27, s...@g...com pisze:
    > Zerknij co sie dzialo w weekendy :)

    W weekendy nie kupuje się walut. Podobnie jak akcji na giełdzie. Po
    prostu nie ma sesji.

    > Ale jak handlujesz na jakims forexie to tam chyba nie maja przerw w weekend/nocy?

    Forex to inna bajka. Która zresztą także nie działa w weekend.

    > Jak widze z poprzednich postow to raczej celujesz w krotkoterminowe wachania. Ja
    patrzylem dlugofalowo. 3-6-12 miesiecy na pelny cykl.
    > Spread wyzszy ale placony mniej razy.

    Niekoniecznie krótkoterminowe. Liczy się cel. Jeśli ustawisz sobie np. 5
    gr. zysku to oczywistym jest, że zrealizowane zostanie szybciej niż 20
    gr. Ale w określonej rzeczywistości może się zdarzyć, iż 20 zrealizujesz
    w krótszym czasie niż 5.

    > Tak, ale jak nie odbije to dupa. A moze nie odbic. Jak sie polityka globalna
    zmieni. Ale wtedy to jak w tym kawale, "jak zwiazek radziecki upadnie to co panu te
    1000 zloty bedzie szkoda?" ;)

    Oczywiście można gdybać bez końca.

    > No chyba ze jednak dojdzie do duzego zamieszania i jednak kurs nie wroci. Sytuacja
    nieczesta ale jednak sie trafia.

    Znowu masz tendencje do wróżenia... Tymczasem to prosta matematyka.

  • 25. Data: 2020-03-31 18:56:07
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2020-03-31 o 11:49, J.F. pisze:

    > Byc moze, ale to sie tez nazywa "algorytm wygrywania w ruletke".

    Jeśli nie widzisz różnic to Tobie polecam jednak lokatę. Są dobre lokaty
    w banku spółdzielczym - nawet w USD. Przyjmują na 3M na 0%.

    > Postaw 1$ na czerwone. Jak wyjdzie czerowne - wygrales 1$ i stawiaj
    > dalej 1$.
    > Jak czarne - postaw 2$ na czerwone. Potem 4, 8, 16.
    > Jak w koncu wypadnie czerowne - znowu wygrales 1$ w calej czarnej serii.
    > Zawsze wygrywasz.

    Zawsze przegrywasz, bo jest jeszcze zielone zero. W odmianie
    amerykańskiej także dwa zera. A zatem gra w ruletkę i stawianie na
    czarne/czerwone przy czasie dążącym do nieskończoności wyzeruje Ci
    rachunek. Ot, matematyka.

  • 26. Data: 2020-03-31 18:58:04
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2020-03-31 o 13:43, J.F. pisze:
    > sprzedales jak rozumiem po te 4.15 - lepszy zysk w garsci .

    W ten sposób można zyskać na tzw. konsolidacji. Jeśli ustawisz zysk na
    poziomie 20 gr to długo poczekasz. I znów - matematyka. Lepiej miec 10
    transakcji z zyskiem 5 gr czy jedną na 20 gr?

    > Ok, to czekamy. A gdzie sprawdzasz kursy ?

    Na potrzeby tego doświadczenia na stooq.pl

    > Ok ... tylko w ten sposob kupisz w koncu po bardzo wysokim kursie ... a
    > potem trend sie odwroci i dolar zacznie spadac ... i juz nie wroci na te
    > 4.17 ...

    Zatem popatrz na przykładzie jak to działa i nie gdybaj.

  • 27. Data: 2020-03-31 20:54:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5e83123f$0$17362$6...@n...neostrada.pl

    > Postaw 1$ na czerwone. Jak wyjdzie czerowne - wygrales 1$
    > i stawiaj dalej 1$. Jak czarne - postaw 2$ na czerwone.
    > Potem 4, 8, 16. Jak w koncu wypadnie czerowne - znowu
    > wygrales 1$ w calej czarnej serii.

    Poza czerwonymi i czarnymi nie ma zera?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 28. Data: 2020-03-31 21:03:49
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 31 marca 2020 11:58:10 UTC-5 użytkownik Szymon napisał:

    > W ten sposób można zyskać na tzw. konsolidacji. Jeśli ustawisz zysk na
    > poziomie 20 gr to długo poczekasz. I znów - matematyka. Lepiej miec 10
    > transakcji z zyskiem 5 gr czy jedną na 20 gr?

    Ale aby miec 10x5 musisz miec 10x oscylacje na 8gr (3gr spreadu).
    Troche trudne choc nie niemozliwe.
    Jak sie planuje dlugofalowo to mozna miec te dwie na 13gr.

    Duzo zalezy od stabilnosci kursow.

    > Na potrzeby tego doświadczenia na stooq.pl

    To doswiadczasz czy juz dzialasz?

    Wtedy sek jest w tym aby nie kupowac dolara.

  • 29. Data: 2020-03-31 21:09:00
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 31 marca 2020 11:52:57 UTC-5 użytkownik Szymon napisał:

    > W weekendy nie kupuje się walut. Podobnie jak akcji na giełdzie. Po
    > prostu nie ma sesji.

    W aliorze kuic chyba mozesz. Ale pewnie sie oplacac nie bedzie.
    Nie testowalem.

> [...]
    >
    > Oczywiście można gdybać bez końca.

    Sytuacja nieczesta ale jednak sie trafia.

    > Znowu masz tendencje do wróżenia... Tymczasem to prosta matematyka.

    Prosta jest jak masz zmiane kursu cykliczna.
    Zobacz na kurs rubla. Zarobil bys na nim?
    Porownaj do dolara kanadyjskiego.
    Wez np. ostatnie 5 lat.

    Zobaczysz czemu mi ten kanadyjski bardziej sie podoba od USD. Choc nie liczylem
    dokladnie.

  • 30. Data: 2020-04-01 02:21:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Mar 2020 20:54:58 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 5e83123f$0$17362$6...@n...neostrada.pl
    >
    > Poza czerwonymi i czarnymi nie ma zera?

    Jest, ale to niby bez znaczenia - traktujesz jak czarne, kiedys
    wypadnie jednak czerwone i zarobisz ten 1$.

    J.