  • 11. Data: 2020-03-30 13:33:29
    Temat: Re: spekulacja walutami
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2020-03-30 o 11:55, ąćęłńóśźż pisze:
    > Niestety może, przykładowo tak straciłem w markach wschodnioniemieckich.
    >

    > -----

    Jak każda inwestycja tak i ta wiąże się z ryzykiem. Łatwo je jednak
    ograniczyć. Zazwyczaj wystarczy zdrowy rozsądek.

  • 12. Data: 2020-03-30 13:37:21
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2020-03-29 o 20:57, J.F. pisze:

    [ciach bełkot]

    Proponuję proste doświadczenie. Czysto teoretyczne.

    Dziś kurs był po 4,10 USD/PLN. Kupuję 100$. Wydaję 410 zł. Ustawiam dwa
    zlecenia:
    1. Sprzedaż przy kursie 4,15 całości.
    2. Kupno 200$ przy kursie 4,05.

    Czekam... Czas jest istotnym parametrem przy inwestycjach.

  • 13. Data: 2020-03-30 15:35:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Proponuję proste doświadczenie. Czysto teoretyczne.

    >Dziś kurs był po 4,10 USD/PLN. Kupuję 100$. Wydaję 410 zł. Ustawiam

    Tak w ogole kupno, czy dopiero po realizacji pierwszego ?
    A, chyba widze - zapatrzony w ruletke jestes, zlecenie kupna 200$ po
    4.05.
    A jak dalej spadnie, to $400 po 4.00, 800$ po 3.95 itp ?

    >Czekam... Czas jest istotnym parametrem przy inwestycjach.

    Ok, czekamy.
    jak wyjdzie, to sie pochwal co dalej - zobaczymy jak pojdzie dalej.

    albo sie cofnijmy historycznie - i przyjmijmy kurs NBP.
    np jest 3.5965. Kupujesz i czekasz na 3.65 ?

    Wymiana w jakims walutomacie ?
    Bo prowizje moga tu byc znaczace ...

    J.

  • 14. Data: 2020-03-30 17:11:11
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 29 marca 2020 09:57:54 UTC-5 użytkownik PiteR napisał:
    > Wydaje się prosta jak drut. Kupuj tanio sprzedaj drogo.
    > Gdzie jest haczyk?
    >
    > (oczywiscie za swoje nie za kredyty)

    Dla szaraka w spreadzie jest haczyk.
    Zerknij sobie co sie czasem ze spreadem dzieje w kantorze aliora.

    Ale ogolnie jak wiesz co robisz i nie masz pospiechu to mozna 10-20% na rok
    wyskrobac.

    Ja obserwuje sobie dolar kanadyjski.
    On okresowo o te 10% podskakuje i opada.
    Jak kase sobie wsadzisz w kantor aliora to mozna tam i spowrotem machac kasa i
    zarabiac.

    Ja co prawda takiego oscylatora nie robilem ale mialem pare sytuacji ze trza bylo
    kase przewalutowac i mialem to szczescie ze wlasnie w okolicy 10% zarobilem/nie
    stracilem.

    No a jakbys chcial pospekulowac to musisz patrzec na spadajace kursy i ocenic czy to
    tylko tymczasowa akcja czy dlugofalowy trend.

    Kiedys sie smialem ze mozna by wziasc kredyt w chf i za to kupic rubli.
    Bo zakladalem ze frank juz drozszy nie bedzie a rubel wroci do normy.
    Ale jednak by nie wyszlo :)

  • 15. Data: 2020-03-30 22:31:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-03-29 o 20:57, J.F. pisze:

    > Sprzedac, czy czekac ?

    Jeśli ktoś wie kiedy będzie rosło, kiedy zacznie spadać
    i do ilu spadnie i kiedy zacznie rosnąć i do ilu urośnie,
    to na tym zarabia.
    Każdy się zna na innych rzeczach i na tym zarabia.

  • 16. Data: 2020-03-31 09:35:12
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2020-03-30 o 13:37, Szymon pisze:
> [...]
    > 1. Sprzedaż przy kursie 4,15 całości.
    > 2. Kupno 200$ przy kursie 4,05.
    >
    > Czekam... Czas jest istotnym parametrem przy inwestycjach.

    Czekałem aż dobę. USD jest po 4,15.

    Zysk 5 zł z 410 czyli 1,22%. RRSO 438%.

    Teraz... ustawiłbym zlecenie na 4,12 kupno 100$. Przy czym jeśli kurs
    będzie szedł w górę to zostawiam 3 gr w dół od wierzchołka. Czyli jeśli
    dojdzie do 4,20 bez dotknięcia 4,12 to zlecenie ustawiam na 4,17. W ten
    sposób wyznaczę punkt wejścia.

    Gdy już kupię to znowu - 5 gr do góry zysk lub 5 gr. poniżej punktu
    wejścia 2x ilość celem uśrednienia kursu.

  • 17. Data: 2020-03-31 09:44:33
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2020-03-30 o 17:11, s...@g...com pisze:

    > Dla szaraka w spreadzie jest haczyk.

    Niekoniecznie. Duży obrót łatwo osiągnąć, a wówczas spread schodzi do
    poziomu 1 gr.

    > Zerknij sobie co sie czasem ze spreadem dzieje w kantorze aliora.

    Zerkam... No tak... 1,3 grosza. Ale to sytuacja nadzwyczajna i nadal w
    zysku. Nawet jeśli ktoś ma spread 3 gr to i tak przy obecnych ruchach
    potencjał zysku jest oczywisty.

    > Ja obserwuje sobie dolar kanadyjski.

    O tyle jest niekorzystny, iż spready są wyższe. Tzw. waluty wymienialne
    sa najlepsze.

    > No a jakbys chcial pospekulowac to musisz patrzec na spadajace kursy i ocenic czy
    to tylko tymczasowa akcja czy dlugofalowy trend.

    Nie ma znaczenia, ale oczywiście trzeba mieć pojęcie czy 4,30 dla $ to
    dużo czy mało... I czy wynika to z ceny eurodolara czy EUR/PLN.
    Zrozumieć trzeba jedno - inwestor cieszy się, gdy spada to to szansa na
    kupno. Bez uprzedniego kupienia, nie będzie czego sprzedawać.

    > Kiedys sie smialem ze mozna by wziasc kredyt w chf i za to kupic rubli.
    > Bo zakladalem ze frank juz drozszy nie bedzie a rubel wroci do normy.
    > Ale jednak by nie wyszlo :)

    Zawsze należy rozważać parę z walutą, w której zarabiasz... To proste.
    Weźmy $. Mam 40.000 oszczędności i 4000 pensji. Dolar po 4 zł. Czyli mam
    40.000zł/10.000$ i 4000/1000. Powiedzmy, że oceniłem "źle". Za wszystko
    kupiłem $. Mam 10000$/4000zł. Spadł do 3 zł. Strata? Tylko wtedy gdy
    sprzedam, a nie zamierzam. Jednocześnie zarabiam już nie 1000$, a 1333$.
    A zatem dosypuję więcej $ do oszczędności. Dolar odbija - jestem w zysku.

    Obstawiłem dobrze. $ poszedł na 5zł. Siła nabywcza pensji spadła, ale na
    oszczędnościach jestem zarobiony. Sprzedam, czekam na zejście i
    odkupuję. Jestem znowu w zysku.

    To jakie to ma znaczenie czy spada czy rośnie? Odpowiednie
    gospodarowanie kapitałem i zysk jest w każdej sytuacji. Parametrem
    istotnym jest czas.

  • 18. Data: 2020-03-31 09:46:37
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2020-03-30 o 15:35, J.F. pisze:

    > Tak w ogole kupno, czy dopiero po realizacji pierwszego ?

    Albo jedno, albo drugie. Sprzedałem po 4,15.

    > A, chyba widze - zapatrzony w ruletke jestes, zlecenie kupna 200$ po 4.05.
    > A jak dalej spadnie, to $400 po 4.00, 800$ po 3.95 itp  ?

    Tak. Ta Twoja ruletka nazywa się "zarządzanie kapitałem".

    > Wymiana w jakims walutomacie ?
    > Bo prowizje moga tu byc znaczace ...

    Nie są. 5 gr to na tyle duży zysk, że ma go ten ze spreadami 1 gr. i ten
    ze spreadami 3 gr.

  • 19. Data: 2020-03-31 11:49:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-03-30 o 15:35, J.F. pisze:
    >>> 1. Sprzedaż przy kursie 4,15 całości.

    >Albo jedno, albo drugie. Sprzedałem po 4,15.

    >Tak. Ta Twoja ruletka nazywa się "zarządzanie kapitałem".

    Byc moze, ale to sie tez nazywa "algorytm wygrywania w ruletke".

    Postaw 1$ na czerwone. Jak wyjdzie czerowne - wygrales 1$ i stawiaj
    dalej 1$.
    Jak czarne - postaw 2$ na czerwone. Potem 4, 8, 16.
    Jak w koncu wypadnie czerowne - znowu wygrales 1$ w calej czarnej
    serii.
    Zawsze wygrywasz.

    Niestety - moze sie zdarzyc, ze wypadnie 10 razy pod rzad czarne, a Ty
    nie masz w kieszeni 1024$, zeby postawic kolejny raz :-)

    Twoj pomysl jest o tyle lepszy nad ruletka, ze nie konczysz z niczym,
    tylko z grubą kupką dolarow.
    Ale dolar spada, spada, spada .... :-)

    >Nie są. 5 gr to na tyle duży zysk, że ma go ten ze spreadami 1 gr. i
    >ten ze spreadami 3 gr.

    Ale wiekszosc kantorow ma jednak wieksze.

    Ok, nie interesuje nas wiekszosc, tylko tych kilka, co maja niskie
    prowizje.

    J.

  • 20. Data: 2020-03-31 13:43:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

    >Czekałem aż dobę. USD jest po 4,15.
    >Zysk 5 zł z 410 czyli 1,22%. RRSO 438%.

    sprzedales jak rozumiem po te 4.15 - lepszy zysk w garsci .

    >Teraz... ustawiłbym zlecenie na 4,12 kupno 100$.

    Ok, to czekamy. A gdzie sprawdzasz kursy ?

    No i zaraz ... czemu ustawilbym, a nie "ustawilem" ?
    Taki zysk cie omija :-)

    >Przy czym jeśli kurs będzie szedł w górę to zostawiam 3 gr w dół od
    >wierzchołka. Czyli jeśli dojdzie do 4,20 bez dotknięcia 4,12 to
    >zlecenie ustawiam na 4,17. W ten sposób wyznaczę punkt wejścia.

    Ok ... tylko w ten sposob kupisz w koncu po bardzo wysokim kursie ...
    a potem trend sie odwroci i dolar zacznie spadac ... i juz nie wroci
    na te 4.17 ...

    J.