  • 51. Data: 2020-04-14 19:26:27
    Temat: Re: rzeczywista >34% śmiertelność na koronawirusa a prognozy gospodarcze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Tzn. w praktyce do momentu, aż zejdzie poniżej 1 i wygaśnie
    >samoistnie.
    >Jeśli przebycie zakażenia i wytworzenie przeciwciał daje odporność
    >(wystarczająco długą), to nie może być > 1 w sytuacji, gdy znakomita
    >większość ludzi jest odporna.

    Tak to jakos w praktyce wyglada - nie wszyscy sie zarazaja, ale w
    sumie to ciekaw jestem czemu.

    >Owszem.

    >2x więcej. Oczywiście teoretycznie, kwestia założeń.

    Chyba, ze duza rodzina :-)

    >Oczywiście że jest to możliwe. Kwestia liczby takich ludzi, oraz
    >np. ilości wirusów, które są potrzebne do zakażenia.

    Pare milionow jednak. Czyli w praktyce co chwila napotykasz chorego.

    >Jasne że zły. Ale wsiadanie do autobusu - znacznie gorszy.

    J.

  • 52. Data: 2020-04-15 06:25:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przecież macanie kierownicy citybajka w rękawiczkach nie jest gorsze od macania wózka
    sklepowego.

    -----

  • 53. Data: 2020-04-15 17:28:17
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Monday, April 13, 2020 at 5:00:03 PM UTC+2, Krzysztof Halasa wrote:
> [...]
    [...]
    > Przypuszczalnie epidemiolodzy mogliby na ten temat powiedzieć więcej
    > (i lepiej), banki to trochę inna bajka (chociaż oczywiście ja nie jestem
    > bankowcem).

    Się już wypowiedzieli. I to dawno.

    https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-act-today
    -or-people-will-die-f4d3d9cd99ca

    (Jest podlinkowana lista.)

    A dwa następne z tej serii (raczej odnoszące się do Amerykanów, choć pierwszy można
    przeflancować na Polskę...)

    A odnośnie wartości naszych statystyk to warto przeczytać:
    https://lekarski.blog.polityka.pl/2020/03/30/juz-ofi
    cjalnie-wiemy-dlaczego-zgonow-jest-malo-pis-opubliko
    wal-mechanizm-swojej-kreatywnej-statystyki-medycznej
    -wobec-covid-19-zwiezly-podrecznik-analizy-danych-ep
    idemicznych-dla-niezorientowanych/

    Można spróbować zignorować sos, którym to jest podlane, ale same informacje są jasne
    - statystyki równie solidne co w Chinach.

    witrak()