  • 1. Data: 2009-06-08 00:54:42
    Temat: pytanie o kontrakty
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Mam pytanie laika o kontrakty terminowe na GPW.

    Powiedzmy, że kupuję kontrakt licząc na wzrost ceny, jednak chciałbym
    ustawić sobie stop-loss powiedzmy na wartości odpowiadającej stracie całego
    depozytu. Jaką mam gwarancję, że ktoś zechce po tej cenie kontrakt ode mnie
    odkupić? I dalej - co jeśli nie będę miał środków na dalsze uzupełnianie
    depozytu - wiem, że biuro wtedy ma obowiązek zamknięcia kontraktu, czyli
    automatycznej sprzedaży - i znowu, co jeśli nikt nie zechce kupić? Czy w
    takim przypadku po zainwestowaniu marnego 1000zł w depozyt mogę się
    spodziewać pojawienia się windykatora, który zlicytuje mi mieszkanie za 100
    tysięcy, bo akurat o tyle wyniosła moja strata? Czy są jakieś inne
    mechanizmy zabezpieczające przed dużą stratą?

    Jak jest ogólnie z płynnością kontraktów na GPW?

  • 2. Data: 2009-06-08 05:09:16
    Temat: Re: pytanie o kontrakty
    Od: "DJ\(stopazwrotu.pl\)" <d...@s...pl>

    1. Stop o wielkości depozytu to dużo za duży stop, chyba że masz na rachunku
    jakieś 90 k
    2. Zasady zarządzania kapitałem odradzają stratę w pojedynczej transakcji
    większa niż 2% posiadanego kapitału.
    3. Plynność jest wysoka, ale gdy rynek się rozpędzi, to pojawiają się luki w
    arkuszu i można złapać poślizg. Kolejna rzecz to luki pomiędzy sesjami.
    4. Podstawowym mechanizmem zabezpieczającym przed dużą stratą jest: patrz
    punkt 2.
    5. Gdy biuro zamyka kontrakt, to zawsze ktoś chętny się znajdzie, bo
    zlecenie idzie PKC - po każdej cenie.

    DJ