  • 1. Data: 2006-05-11 20:00:07
    Temat: problem z przelewem ze Szwajcarii... [pomocy]
    Od: "Corvvin" <c...@W...gazeta.pl>

    W ramach pewnej transakcji, oczekuje na przelew ze Szwajcarii. Podałem numer
    iban mojego konta i kod SWIFT banku - pieniądze zostały wysłane przy użyciu
    tych danych, jednakże bank zwrócił je z komunikatem:

    "Überweisungen nur in EU-Mitgliedsländern möglich. Auftrag abgelehnt."

    Z moim słabym niemieckim rozumiem, iż problem wynika z tego, iż Szwajcaria nie
    należy do UE.
    Bardzo prosiłbym o jakieś wskazówki co do obejścia tego problemu...

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2006-05-11 20:16:52
    Temat: Re: problem z przelewem ze Szwajcarii... [pomocy]
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

    Użytkownik "Corvvin" <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > "Überweisungen nur in EU-Mitgliedsländern möglich. Auftrag abgelehnt."
    >
    > Z moim słabym niemieckim rozumiem, iż problem wynika z tego, iż Szwajcaria

    Niezupelnie. Wyglada na to, ze realizuja przelewy tylko do panstw UE, ale
    nie zauwazyli ze Polska tez sie do nich zalicza.

  • 3. Data: 2006-05-12 03:17:02
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Corvvin <c...@w...gazeta.pl> wrote:

    > Bardzo prosiłbym o jakieś wskazówki co do obejścia tego problemu...

    Z którego szwajcarskiego banku szedł ten przelew?
    Ogólnie - poproś nadawcę, aby wybrał 'ogólny przelew zagraniczny', a nie
    wersję 'UE'.
    Np. w UBS-ie są to oddzielne pozycje w sekcji przelewów zagranicznych.
    Poproś także aby robił przelew w CHF, a nie złotówkach (istnieje taka
    opcja).

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 4. Data: 2006-05-12 14:53:19
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <e40547$r9t$1@inews.gazeta.pl>, c...@W...gazeta.pl
    says...
> [...]
    > należy do UE.
    > Bardzo prosiłbym o jakieś wskazówki co do obejścia tego problemu...

    A w jakiej walucie byl przelew? Tylko zgaduje... ale taki problem moglby
    powstac probujac dokonac przelewu paneuropejskiego w innej walucie niz
    EURO

    AP