  • 1. Data: 2009-11-09 17:12:03
    Temat: płatność kartą: data wykonania 04.08, data księgowania 02.11 WFT!
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Właśnie zobaczyłem na swoim wyciągu takie cudo, otóż
    na początku sierpnia zapłaciłem w internecie pewną kwotę
    kartą debetową (rachunek za allegro) a została ona
    zaksięgowana dopiero 2 listopada O_o

    Przez prawie 3 miesiące operacja ta nigdzie nie figurowała
    (tzn. allegro otrzymało pieniądze, ale na moim koncie ich nie
    ubyło, ani nie było tam blokady).

    Ja tego nawet nie zauważyłem, dopiero teraz widząc dziwną
    transakcję przejrzałem wyciągi i widzę, że przez 3 miesięce od
    wykonania transakcji moje konto nie było "niepokojone" w tej
    sprawie ;)

    Czy to znaczy, że firma pośrednicząca w zapłacie (QXL Poznań)
    kredytowała mnie przez te 3 miesiące? Czy to jest u nich hmm
    normalna praktyka? =)

  • 2. Data: 2009-11-09 17:40:21
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Czy to znaczy, że firma pośrednicząca w zapłacie (QXL Poznań)
    > kredytowała mnie przez te 3 miesiące? Czy to jest u nich hmm
    > normalna praktyka? =)

    normalna nie jest, ale chyba nie masz powodów do płaczu? ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-11-09 17:45:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> writes:

    > Czy to znaczy, że firma pośrednicząca w zapłacie (QXL Poznań)
    > kredytowała mnie przez te 3 miesiące?

    Raczej Allegro.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2009-11-09 17:49:50
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    > normalna nie jest, ale chyba nie masz powodów do płaczu? ;-)

    Jasne, że nie ;) Ale bardzo mnie ciekawi, jakie okoliczności
    muszą się zbiec, aby wystąpił taki efekt, bo można by go
    świadomie wykorzystać ^^

    Od strony konta musiało być tak, że po transakcji pojawiła
    się blokada, po czym po 2 tygodniach znikła, ale w jej miejsce
    nie została zaksięgowana płatność.

  • 5. Data: 2009-11-09 17:53:02
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Raczej Allegro.

    Nie ma takiej firmy "Allegro".

    MJ

  • 6. Data: 2009-11-09 18:02:34
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    > Nie ma takiej firmy "Allegro".

    Zakręciłem się - QXL Poznań to firma prowadząca Allegro,
    a nie pośrednicząca w płatnościach. Pośrednik to PayU SA.

  • 7. Data: 2009-11-09 18:04:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> writes:

    > Zakręciłem się - QXL Poznań to firma prowadząca Allegro,
    > a nie pośrednicząca w płatnościach. Pośrednik to PayU SA.

    No to pewnie jest tak, jak napisales - QXL pewnie robilo za
    kredytodawce.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2009-11-09 19:29:32
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    ikarek pisze:

    > Jasne, że nie ;) Ale bardzo mnie ciekawi, jakie okoliczności
    > muszą się zbiec, aby wystąpił taki efekt, bo można by go
    > świadomie wykorzystać ^^

    W przypadku płatności przez Internet, to ewidentnie musiało "coś" pójść
    nie tak (wcięło gdzieś jakiś plik, skończyła się ważność jakiegoś
    certyfikatu, czy coś tam innego) - zapewne ktoś musiał coś "popchnąć"
    ręcznie i zrobił to dopiero po 3 miesiącach. Raczej nie liczyłbym, że to
    może się powtórzyć. :-)

    W przypadku płatności "rzeczywistej" taki efekt występuje, gdy
    sprzedawca przyjmie płatność, a następnie jego terminal nie zatwierdzi
    jej poprzez wysłanie do swojej centrali odpowiedniego komunikatu
    potwierdzającego. Sam miałem taki przypadek - robiliśmy w sklepie remont
    i przez 2 miesiące terminal był odłączony od linii telefonicznej. W
    międzyczasie księgowa zauważyła, że rozliczenie z Polcardu się nie
    zgadza - okazało się, że ostatniego dnia funkcjonowania sklepu przed
    remontem były wykonane jakieś transakcje, które nie zostały rozliczone.
    Wynikało to z tego, że codziennie w nocy terminal sam łączy się z
    centralą i zatwierdza operacje, aktualizuje konfigurację, pobiera listę
    zastrzeżonych kart itd. Jednak tego dnia terminal został odłączony zanim
    zdążył wykonać tą conocną czynność. Po ponownym podłączeniu i ręcznym
    wymuszeniu wysyłki danych wszystko się rozliczyło poprawnie, tyle tylko
    że z dużym poślizgiem. :-)

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2009-11-09 20:35:10
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Rozumiem, dzięki za obszerne wyjaśnienia :)

  • 10. Data: 2009-11-09 20:48:10
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 9 Lis, 18:12, "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > Czy to znaczy, że firma pośrednicząca w zapłacie (QXL Poznań)
    > kredytowała mnie przez te 3 miesiące? Czy to jest u nich hmm

    Czasem, jak kupisz drinka w samolocie, transakcja potrafi spłynąc po
    paru miesiącach i np. spowodować przekroczenie limitu karty..;-)