  • 91. Data: 2005-04-20 20:30:49
    Temat: Re: [pilne] Cos sie pochrzanilo w systemie Banku i...
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > teraz to chyba ty żartujesz ?

    BTE ma zastosowanie tylko w jednym przypadku, jeżeli nie chcesz oddać
    nienależnych pieniędzy - a mianowicie wtedy gdy nienależną kasę dostałeś w
    wyniku pomyłki banku oraz storno spowoduje niedozwolony debet, którego nie
    spłacisz. W każdym innym przypadku pisanie o BTE to bzdura. Banku nie
    obchodzi, że komuś nie oddałeś nienależnych pieniędzy - ten ktoś kasę musi
    odzyskiwać albo po dobroci albo przez sąd. A jeżeli bank zrobi storno i nie
    spowoduje to niedozwolonego debetu (bo miałeś więcej pieniędzy na rachunku,
    albo masz linię kredytową), to również skąd pomysł BTE? Możesz to
    racjonalnie wyjaśnić :-) ?

  • 92. Data: 2005-04-20 20:34:33
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2005 22:30:49 +0200, Glenn naskrobał(a):

> [...]
    > spowoduje to niedozwolonego debetu (bo miałeś więcej pieniędzy na rachunku,
    > albo masz linię kredytową), to również skąd pomysł BTE? Możesz to

    widząć twoją odpowiedz twierdze że albo ty nie czytałeś o co chodzi w tym
    przypadku albo ja jestem pijany

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 93. Data: 2005-04-20 20:36:47
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > widząć twoją odpowiedz twierdze że albo ty nie czytałeś o co chodzi w
    > tym przypadku albo ja jestem pijany

    A coś bardziej na temat?

  • 94. Data: 2005-04-20 20:49:25
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2005 22:36:47 +0200, Glenn naskrobał(a):

    > A coś bardziej na temat?

    jako że wlewam do kubka sok to istnieje prawdopodobieństwo bliskie pewności
    że nie zrozumiałeś kto komu zalega pieniądze i dlaczego.

  • 95. Data: 2005-04-20 21:09:40
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > jako że wlewam do kubka sok to istnieje prawdopodobieństwo bliskie
    > pewności że nie zrozumiałeś kto komu zalega pieniądze i dlaczego.

    To Ty nie rozumiesz. Jako, że jestem wyjątkowo pokojowo nastawiona, to Ci
    wyjaśnię. Otóż: osoba A dostaje na swoje konto nienależne pieniądze w kwocie
    X. Przyczyny mogą być dwie. Jedna to taka, że pomyliła się osoba B. Jeżeli
    osoba B chce odzyskać kasę, to o ile osoba A nie odda po dobroci pozostaje
    sąd cywilny. Druga możliwość to taka, że pomylił się bank. W tej sytuacji
    bank robi storno. Jeżeli osoba A posiada na rachunku kwotę minimum X, albo
    ma uruchomioną linię kredytową na kwotę minimum X, to zrobienie storna w
    żaden sposób nie będzie skutkowało BTE. Z prostej przyczyny - nie ma mowy o
    windykacji. Jeżeli natomiast osoba A ma na rachunku kwotę mniejszą od X (i
    nie ma linii kredytowej), to storno spowoduje niedozwolony debet. W tej
    sytuacji bank wezwie do jego spłaty, a jak nie to nie pomoże, to zastosuje
    BTE. Teraz zrozumiałeś?

  • 96. Data: 2005-04-20 21:40:28
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2005 23:09:40 +0200, Glenn naskrobał(a):

> [...]
    > osoba B chce odzyskać kasę, to o ile osoba A nie odda po dobroci pozostaje

    cyt:
    "- teraz Bank chce abym im to zwrocil mimo ze
    wydalem juz te pieniadze nie majac pojecia ze to blad po ich stronie"

    pomimo pokojowego nastawienia za cholere nie da się tak tego zrozumieć.

    >Druga możliwość to taka, że pomylił się bank.

    ciepło.

    > W tej sytuacji
    > bank robi storno.

    cieplej

> [...]
    > żaden sposób nie będzie skutkowało BTE. Z prostej przyczyny - nie ma mowy o

    ciekawa teoria choć błędna - warto poczytać standardowe umowy o
    prowadzenie rachunku bankowego w zakresie powstania niedozwolonego debetu
    oraz automatycznego potrącania kwot przez bank oraz bezwzglednego przepisu
    dotyczącym informowania banku o wpływie nienależnych środków.

> [...]
    > sytuacji bank wezwie do jego spłaty, a jak nie to nie pomoże, to zastosuje

    tak - w obu przypadkach gdy stroną jest bank kłania się prawo bankowe i
    umowa rachunku bankowego czytaj: wezwanie do zapłaty lub natychmiastowe
    wypowiedzenie kredytu w zależności od sytuacji - oraz finalnie BTE. Banki
    się nie bawią w pozwy cywilne w tych sytuacjach - a sam sąd nie może badać
    ich zasadności w tym zakresie na etapie klauzuli BTE.

  • 97. Data: 2005-04-21 06:47:32
    Od: Paweł Korobczak <P...@p...onet.pl>

    Glenn wrote:

> [...]
    > spowoduje to niedozwolonego debetu (bo miałeś więcej pieniędzy na rachunku,
    > albo masz linię kredytową), to również skąd pomysł BTE? Możesz to

    Jest jeszcze taka możliwość, że osoba A zleca w banku X przelew na konto
    osoby B w banku Y. Przypadkiem pancia w okienku banku X myli się tak
    nieszczęśliwie, że cyfry kontrolne nr konta nie wychwytują pomyłki.
    Przelew trafia do banku Y ale na konto osoby C. W takim układzie nie ma
    możliwości wystornowania kwoty, chociaż winien jest bank (tyle, że X).
    Pytanie, czy pancia z okienka banku X może wnieść pozew cywilny, czy też
    sprawę załatwia bank X z osobą C, a może bank X z bankiem Y? Czy jest na
    sali prawnik?
    :)

    pzdrw
    PK

  • 98. Data: 2005-04-21 07:21:32
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > debetu oraz automatycznego potrącania kwot przez bank oraz
    > bezwzglednego przepisu dotyczącym informowania banku o wpływie

    To teraz jeszcze wysil szare komórki i stwórz teorię, dlaczego bank ma
    ścigać kogokolwiek kto nie ma długu wobec banku. Nie pojmujesz, że storno
    nie musi powodować niedozwolonego debetu? Czy to jednak za trudne?

> [...]
    > finalnie BTE. Banki się nie bawią w pozwy cywilne w tych sytuacjach -
    > a sam sąd nie może badać ich zasadności w tym zakresie na etapie

    Nie w obu przypadkach, tylko w tym ostatnim. No ale najwyraźniej pojąć tego
    nie możesz.

  • 99. Data: 2005-04-21 07:23:37
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > X). Pytanie, czy pancia z okienka banku X może wnieść pozew cywilny,
    > czy też sprawę załatwia bank X z osobą C, a może bank X z bankiem Y?

    Nie wiem jak to wygląda od strony prawnej, ale od strony czysto ludzkiej
    jestem prawie pewna, że pracownik banku się wyprze - wszak klient podpisał
    dyspozycję z błędnym rachunkiem.

  • 100. Data: 2005-04-21 08:22:44
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

    > Nie wiem jak to wygląda od strony prawnej, ale od strony czysto ludzkiej
    > jestem prawie pewna, że pracownik banku się wyprze - wszak klient podpisał
    > dyspozycję z błędnym rachunkiem.

    To wtedy, jesli klient dostaje przy okienku od razu wydruk do
    potwierdzenia.

    A jesli klient wrzucil zlecenie do urny? Albo zlecal telefonicznie?

    MJ