    From: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: no w końcu zadzwonił wnuczek
    Date: Wed, 17 Apr 2024 19:54:14 +0200

    On Tue, 16 Apr 2024, PiteR wrote:

    > taki rasowy
    >
    > Na polski numer po polsku. Znał email. Jeden z mało ważnych. Z ilości
    > spamu na tem email wnioskuje, że został sprzedany w darknecie hurtowo.
    >
    > Wnusiu bredził coś o wygasłym zablokowanym koncie w banku handlowym i
    > pytał czy siedzę przy komputerze i żeby się szybko zalogować. Straszył
    > zapłaceniem 12% podatku. Akcent jakby chiński.
    >
    > Byłem troche zajety w pracy aby go strącić w otchłań mojego obłedu.
    > Tak bym go napchał kłamstwami jak indyka kluskami.

    Nice.
    Napisz z jakiego numeru dzwonił.
    Do mnie ostatnio dzwonił jakiś z handlowego - tak naiwnie się zdziwiłem,
    że już Ukraińców na infolinię zatrudniają, ale nie chciało mi się gadać
    w pracy - a jak potem oddzwaniałem to albo "numer niedostępny"
    albo po dwóch tutnięciach rozłączenie.
    Więc może brak czasu uratował mnie przed scamem.
    571195117 - w necie piszą, ze niby naprawdę handlowy,
    ale opinii mało, a te mogli wpisać również oszuści ;>
    Tak sobie myślę, że czas pytać się tych, co to "dzwonią z banku"
    i jeszcze chcą dane osobowe do "uwierzytelnienia", w jaki sposób
    oni się wobec mnie uwierzytelnią - no bo jednak, cytując
    człowieka-szmatę, to oni dzwonią.
    Ciekawe, czy prawdziwe banki wymyśliły już jakąś procedurę
    na taką okoliczność poza głupkowatymi "możesz sobie sprawdzić w apce",
    czy też nadal jedynie się obrażają...