  • 1. Data: 2011-07-29 06:34:18
    Temat: mBank opłata za kartę
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Czytam tak sobie wszystko co jest dostępne na ten temat na stronie banku
    i muszę przyznać, że nadal mam dwie wątpliwości.

    1. Czy pierwsza opłata będzie za sierpień, pobrana we wrześniu, czy za
    lipiec pobrana w sierpniu?

    2. Czytając dosłownie wychodzi, że jeśli transakcja będzie wykonana w
    jednym miesiącu a rozliczona w następnym, to nie zostanie doliczona do
    100-złotowego limitu w żadnym z tych miesięcy. Mam rację?

  • 2. Data: 2011-07-29 07:02:05
    Temat: Re: mBank opłata za kartę
    Od: " " <k...@W...gazeta.pl>

    1. Pierwszy raz opłata pobrana będzie w nocy z 15 na 16 wrzesień ze sprawdzeniem
    warunków zwolnienia w sierpniu.
    2. Liczy się w tym miesiącu w którym się rozliczy.

  • 3. Data: 2011-08-01 14:01:12
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 07:02:05 +0000, napisał(a):

    > 1. Pierwszy raz opłata pobrana będzie w nocy z 15 na 16 wrzesień ze
    > sprawdzeniem warunków zwolnienia w sierpniu.
    > 2. Liczy się w tym miesiącu w którym się rozliczy.

    Niestety w dniu dzisiejszym pojawiła się nowa wersja TPiO, która będzie
    obowiązywać od 15.08

    Przypis 54:
    Opłata nie zostanie pobrana jeśli Klient (Posiadacz rachunku) spełni w
    miesiącu kalendarzowym co najmniej jeden z poniższych warunków:
    a) dokona dowolną liczbę transakcji bezgotówkowych na łączną kwotę min.
    100 zł; transakcja może zostać wykonana dowolną kartą debetową i/lub
    kredytową z oferty dla Klientów indywidualnych. Transakcja musi zostać
    rozliczona w danym miesiącu kalendarzowym. Transakcją bezgotówkową jest:
    zakup kartą w sklepie w Polsce i za granicą, transakcja MO/TO (zamówienie
    pocztowe / telefoniczne), płatność internetowa, mTransfer z karty
    kredytowej. Do transakcji bezgotówkowych nie jest wliczana wypłata
    pieniędzy realizowana w ramach transakcji Cashback.
    b) posiada aktywną usługę "Wypłaty ze wszystkich bankomatów".

    Poprawili wątpliwości dotyczące użycia spójników i/lub.

    Z nowej wersji wynika jednak, że transakcje muszą być wykonane i
    rozliczone w danym miesiącu. Transakcje wykonane w innym niż rozliczone
    nie będą liczone. W poprzedniej wersji TPiO było jasne, że decyduje tylko
    rozliczenie. Przypuszczam, że autorom nie o to chodziło, ale znów
    "postanowili" coś zepsuć.

  • 4. Data: 2011-08-01 18:05:25
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]

    > nie będą liczone. W poprzedniej wersji TPiO było jasne, że decyduje tylko
    > rozliczenie. Przypuszczam, że autorom nie o to chodziło, ale znów

    Wg mnie jest to nadinterpretacja z twojej strony. Wg mnie z zapisu tego
    wynika, że transakcja zostanie zaliczona na poczet tego miesiąca, w którym
    zostanie rozliczona. Zauważ, że tam nie ma nawet nigdzie wspomniane nt. daty
    wykonania, a jedynie na temat daty rozlicznia. Ale jak zwykle mBanku musiał
    zamieszać.

  • 5. Data: 2011-08-01 18:26:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 01 Aug 2011 20:05:25 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

> [...]
    > którym zostanie rozliczona. Zauważ, że tam nie ma nawet nigdzie
    > wspomniane nt. daty wykonania, a jedynie na temat daty rozlicznia.

    Jest wspomniane. Zaznaczam kluczowe słowa:

  • 6. Data: 2011-08-01 19:18:27
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > 100 zł;
    > Transakcja musi zostać rozliczona w DANYM MIESIĄCU KALENDARZOWYM

    No i dalej masz uściślenie, że: Transakcja musi zostać
    rozliczona w danym miesiącu kalendarzowym.

    Zgadzam się z tobą, że można, a nawet trzeba by to było interpretować
    tak jak powiedziałeś.
    Aczkolwiek doświadczenie życiowe podpowiada mi, że mbank chciał powiedzieć,
    że liczy się data rozliczenia transakcji, ale jak zwykle mu nie
    wyszło.Powoli dochodzę do wniosku, że mBank powinien radcę prawnego zmienić,
    który im te regulaminy opracowuje/sprawdza.
    Na szczęście w sądach dominuje orzecznictwo, że przy wzorcach umownych nie
    podlegających indywidualnej negocjacji, wszelkie niejasności rozpatrywane są
    na korzyść strony słabszej.

  • 7. Data: 2011-08-02 00:26:20
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości

    Pomijajac bicie piany z przecinkow i lacznikow w regulaminie ....
    rozumiem ze platnosci mTransferowe z KK >= 100zl, znosza oplate za KD ?
    KD wlasciwie nie uzywam, ale sporadycznie przydaje sie za granica do wyplat
    gotowki

  • 8. Data: 2011-08-02 05:40:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 01 Aug 2011 21:18:27 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > No i dalej masz uściślenie, że: Transakcja musi zostać rozliczona w
    > danym miesiącu kalendarzowym.

    Czy to jest uściślenie czy dodatkowy warunek?

  • 9. Data: 2011-08-02 16:01:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jureq" j0tk9a$lpe$...@n...onet.pl

    > 2. Czytając dosłownie wychodzi, że jeśli transakcja będzie wykonana w
    > jednym miesiącu a rozliczona w następnym, to nie zostanie doliczona do
    > 100-złotowego limitu w żadnym z tych miesięcy. Mam rację?

    Czyli tak:

    -- debetówką KB 5 razy za sezamki w Lidlu
    (Tesco zmusza do tycia, bo sezamki są tuczące)
    lub za pepsicole w puszce

    -- mBankową kredytówką za jaja w niegalerii

    -- Impresjonistką w Carrefourze, ale tylko w piątki i w niedziele
    z kwantem 30 złotowym

    -- debetówką Mille w galeriach, ale wyższy punkt ma lepszy priorytet

    -- debetówką Meritum za paliwo

    a kiedy kredytówką Citi?

    Ja się w tym gubię...

    --