  • 1. Data: 2011-07-29 05:54:11
    Temat: Ustawa antyspreadowa
    Od: Marx <M...@n...com>

    Hej
    Czy w/w ustawa może wpłynąć na podwyżkę marż dla kredytów zaciągniętych
    w walutach? Bo nic w przyrodzie nie ginie i w nowych kredytach bank
    pewnie będzie sobie to odbijał w innych opłatach...
    A tak przy okazji, wczoraj odwiedziłem bank Nordea i poinformowano mnie
    że w funtach kredytów nie dają. Są jakieś banki które dają? Bo aktualna
    cena franka wydaje mi się korzystna z punktu widzenia brania kredytu
    hipotecznego w walucie.
    Marx

  • 2. Data: 2011-07-29 06:14:49
    Temat: Re: Ustawa antyspreadowa
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2011-07-29 07:54, Marx pisze:
> [...]
    > że w funtach kredytów nie dają. Są jakieś banki które dają? Bo aktualna
    > cena franka wydaje mi się korzystna z punktu widzenia brania kredytu

    w PKO dostaniesz w GBP

    to chcesz w GBP czy CHF? jak CHF to sensowne warunki daje w zasadzie
    tylko Nordea

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2011-07-31 20:39:11
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Marx napisał(a) w wiadomości: <1...@w...kopernik.gliwice.pl>...
    >Czy w/w ustawa może wpłynąć na podwyżkę marż dla kredytów zaciągniętych
    >w walutach? Bo nic w przyrodzie nie ginie i w nowych kredytach bank
    >pewnie będzie sobie to odbijał w innych opłatach...

    Skoro ustawa ma cechy prawa działajacego wstecz i ingerencji już zawarte
    dobrowolnie umowy cywilne (bo ma dotyczyć nie tylko przyszłych ale już
    obowiązujących umów) to wpłynie na zaplanowane przychdy banków.
    Tak więc marże/inne opłaty mogą wzrosnąć chociaż może nie od razu.
    Poza tym bank teoretyczie musi zapewnić bądź rozbudować obsługę
    kasową walut (czy bilonu też?) a to zwiększa koszty.
    Aczkolwiek była niedawno sytuacja, gdy niektóre banki miały kłopoty z
    pozyskaniem CHF (NBP zawarł nawet jakąś umowę ze Szwajcarią o
    udostępnienie pewnej puli). Jeżeli sytuacja by się powtórzyła to _niektóre_
    banki nie powinny się szczegónie brzydzić przyjmowaniem CHF.
    Nie sądzę, aby te przepisy miały duże realne znaczenie (poza wzrostem
    ceny franka w kantorach). Są niestety kolejnym wkładem w ograniczenia
    wolności umów.

    Arek

  • 4. Data: 2011-08-01 07:29:58
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Arek <a...@p...onet.pl.usun_cde> wrote on 2011-07-31_22:39
> [...]
    > aby te przepisy miały duże realne znaczenie (poza wzrostem ceny
    > franka w kantorach). Są niestety kolejnym wkładem w

    Śmieszy mnie do łez naiwność (albo tupet marketingowy) tych, co
    mówią o wolności zawierania umów konsumentów z bankami...

    witrak()

  • 5. Data: 2011-08-01 07:58:19
    Od: z <z...@g...pl>

    Arek pisze:

    > Skoro ustawa ma cechy prawa działajacego wstecz i ingerencji już zawarte
    > dobrowolnie umowy cywilne
    W mojej umowie kredytowej nigdzie nie jest napisane ile to będzie
    groszy/procent. Więc traktuję to jako kwestię nieuregulowaną umową.
    Trzeba było lepiej skonstruować umowę żeby być bardziej pewnych swoich
    zysków a nie teraz biadolić że nie uda się aż tyle wydusić ;-)
    Widziały gały co brały.

  • 6. Data: 2011-08-01 08:49:39
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    z <z...@g...pl> wrote on 2011-08-01_9:58

> [...]
    > żeby być bardziej pewnych swoich zysków a nie teraz biadolić że
    > nie uda się aż tyle wydusić ;-) Widziały gały co brały.

    Rozumiem, że jest to odpowiedź na zrzuty, jakie niektórzy Ci
    stawiali w innym wątku :-)
    Popieram :-)))

    witrak()

  • 7. Data: 2011-08-01 09:45:44
    Od: Marx <M...@n...com>

    Ktoś ma jakiś link do artykułu dobrze opisującego te przegłosowane
    zmiany? Czy np bank nie wprowadzi w zamian jakieś "opłaty kasowej"?
    Marx

  • 8. Data: 2011-08-02 09:33:46
    Od: b...@o...pl

    > Ktoś ma jakiś link do artykułu dobrze opisującego te przegłosowane

    > zmiany? Czy np bank nie wprowadzi w zamian jakieś "opłaty kasowej"?

    przed laty pewien emeryt był niesamowicie oburzony że TePsy (TP S.A.)
    nie chcą przyjmować opłat za abonament telefoniczny gotówką, ale
    go 'zmuszają' do wpłacania rachunek bankowy. Dowodził że spółka
    z pełną księgowością musi mieć kasę, a zatem przyjmować gotówkę.
    Rozpatrywało sprawę ileś tam sądow, aż w końcu jakiś tam sąd
    orzekł że owszem, TP SA musi mieć jedną kasę w siedzibie na ulicy
    twardej w warszawie. A w pipidowie małej gdzie mieszka rozkapryszony
    pan emeryt nie musi.

    Ciekaw jestem, czy nie będzie tak, że banki udostępnią wpłatę walut
    do kasy w siedzibie spółki a jak komuś nie pasuje wpłata złotówek,
    to niech jedzie z Bogatyni do stolicy ;)

  • 9. Data: 2011-08-02 20:00:59
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 11-08-02 11:33, b...@o...pl wrote:

> [...]
    > do kasy w siedzibie spółki a jak komuś nie pasuje wpłata złotówek,
    > to niech jedzie z Bogatyni do stolicy ;)

    eeeee - wieksza czesc klientow i tak nie bedzie szukala alternatywy typu
    walutomat, konto w innym banku i przelewy - dla kilkudziesieciu zlotych
    sie nie oplaca, a ci z wiekszymi kredytami raczej ten czas poswieca
    rozinie niz kombinowaniu.
    Moze sie za to okazac, ze banki juz bez krepowania beda domagac sie
    zabezpieczenia kredytu jesli przekroczy np. 130% (rekomendacja T wrecz
    nakazuje takie postepowania).
    Takie ubezpieczenie platne jednorazowo np na 3 lata...

    --
    http://macierzynski.blip.pl/