  • 71. Data: 2008-01-16 15:03:37
    Temat: Re: TERAZ!!!!
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    > I traktuję te dane ze skrajną nieufnością?
    > Jeśli "urządzenie zewnetrzne" poda dane, dla przykładu, że temperatura
    > pacjenta wynosi +280oC to system to oczywiście odrzuci i wyśle
    > ostrzeżenie o niesprawnym urządzeniu. Ale jeśli poda +37oC, to system
    > nie będzie miał podstaw, aby tym danym nie ufać. Oczywiście jest to
    > bardzo prosty przykład (odpuściłem zagadnienia dublowania czujników
    > itd), ale wiesz o co chodzi.

    ha, ale system mBanku dostał właśnie informację, że w poniedziałek
    wszyscy ich klienci, którzy wypłacali z bankomatów zaczęli to robić
    jak wariaci: po 15 razy, nie zważając na to, że się zadłużają. To nie
    37 stopni, a raczej 555...

    BTW: nowiutki "superpociąg" marki Pesa na trasie Warszaw-Łódź radośnie
    podaje prędkości rnp. 4119km/h i temperatury -99,9 stopni celsjusza.

    > Być może tak było w dyskutowanym wypadku - bank dostał od visy dane,
    > którym z jakiegoś powodu nie miał podstaw nie ufać. Nie wiadomo jak

    ależ miał podstawy. Przecież nie jest normalne, że obciążenia z
    bankomatów powodują powstanie ujemnych sald (innymi słowy: nie reagują
    na odmowę autoryzacji lub w ogóle jej nie żądają przed transakcją).

    > było, więc ja osobiście byłbym ostrożny z wskazywaniem winnego.

    a ja nie. Winien jest mBank i to on powinien jak najszybciej usunąć
    problem i zrekompensować straty. Z Visą może się bujać sam (90
    dni :-) )

    > Poczekamy, może jakiś oficjalny komunikat banku czy visy nieco rozjaśni
    > sprawę.

    rzecznik Visa odmówił komentarza.

    --
    Jarek

  • 72. Data: 2008-01-16 15:06:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Janusz pisze:

    > To jest po prostu kpina z nas klientow i tlumaczenie na infolinii jest dla
    > mnie zenujace. Nikt nic nie wie kiedy mozna sie spodziewac powrotu do normy.
    > Moze dzisiaj , moze jutro a moze za tydzien....
    >
    > to juz 15 godzin jak bank pozbawil nas dostepu do naszych wlasnych srodkow i
    > maja nas w glebokim powazaniu

    To może zbiorowy pozew? W końcu ludzie ponoszą wymierne straty...

  • 73. Data: 2008-01-16 15:06:47
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 16 Sty, 14:50, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Anna pisze:
    > [...]
    >
    > Jaka jest sprzeczność w otrzymaniu kilku obciążeń z bankomatu?

    w wysokości przekraczającej saldo i bez autoryzacji (lub ignorującej
    odmowę)? Spora...

    Normalna procedura wygląda przecież tak, że bank dostaje żądanie
    autoryzacji na kwotę X i odpowiada "tak" lub "nie".
    Jeśli odpowiedział "tak", pomimo powstania salda ujemnego - zawinił.
    Jeśli odpowiedział "nie", a system bankomatu to zignorował - to
    powinien szybko zareagować.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 74. Data: 2008-01-16 15:09:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Anna wrote:

    > Umowa karty płatniczej stwierdza, że nie zostanie autoryzowana
    > transakcja ponad limit.

    Właśnie, nie zostanie autoryzowana.

    Zdarzają się transakcje które schodzą bez wstępnej autoryzacji. Pojawia się
    od razu obciążenie.

    p. m.

  • 75. Data: 2008-01-16 15:09:53
    Od: Anna <a...@o...pl>

    Jarek Andrzejewski pisze:
    > rzecznik Visa odmówił komentarza.

    W artykule: http://www.alert24.pl/alert24/1,84880,4841501.html
    skrytorzecznik mbanku próbuje wmówić, że to wina Visy i, że nawet ona
    przeprasza. Kurka, niech mi ktoś pomoże i znajdzie wyjaśnienie Visy na
    jakiejkowiek stronie prócz mbanku i innych cudach jak Alert24.pl gdzie
    każdy może wstawić tekst. Tekst równie wiarygodny jak to, że Chińczycy
    właśnie zajmują Nowy Jork.

    --
    pzdr

  • 76. Data: 2008-01-16 15:11:30
    Od: Anna <a...@o...pl>

    mvoicem pisze:
    > Zdarzają się transakcje które schodzą bez wstępnej autoryzacji. Pojawia się
    > od razu obciążenie.

    No tak, kluczowym jest "od razu" i dodatkowo nie są dokonywane z
    pominięciem limitów.

    --
    pzdr

  • 77. Data: 2008-01-16 15:11:32
    Temat: Re: [mBank] TERAZ!!!!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafał J. Czekała pisze:
    > Kto dokonywał wypłaty w bankomacie ostatnio niech się TERAZ zaloguje
    > do mBanku. Efekt piorunujący - ta sama kwota poksięgowana
    > kilka(naście) razy aż do salda dopuszczalnego ;-)
    > Mlinia twierdzi, że pracują nad tym...

    An a stronie przepraszają za "zzaistniałą sytuację" ;)

    Jak widać nie tylko w ttransakcjach się jjąkają ;-/

  • 78. Data: 2008-01-16 15:13:05
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Anna" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jakiejkowiek stronie prócz mbanku i innych cudach jak Alert24.pl gdzie
    > każdy może wstawić tekst. Tekst równie wiarygodny jak to, że Chińczycy

    Visa to nie polska firma, ale miedzynarodowa by nie powiedziec swiatowa:)
    oni nie skomentuja czegos czego nie sa pewni na 100% widac, niesa skoro do
    tej pory rzecznik visa milczy.
    mBank jak widac trabi na lewo iprawo kto jest winny zaistnialej sytuacji, a
    ja przypominam, ze nie visa ale bank ma mozliwosc dopuszczenia ksiegowania
    ponizej limitu! Limit jest dla ludzi nie dla banku - o czym malo kto pamieta
    lub nawet wie...

  • 79. Data: 2008-01-16 15:16:29
    Od: Anna <a...@o...pl>

    Rafał J. Czekała pisze:
    > Kto dokonywał wypłaty w bankomacie ostatnio niech się TERAZ zaloguje
    > do mBanku. Efekt piorunujący - ta sama kwota poksięgowana
    > kilka(naście) razy aż do salda dopuszczalnego ;-)
    > Mlinia twierdzi, że pracują nad tym...

    z komentarza sosera na blogu mbanku:
    "Dzisiejszy głód sponsoruje Visa & mBank. Idę obierać ziemniaki ;/"

    :D

    --
    pzdr

  • 80. Data: 2008-01-16 15:19:06
    Od: Anna <a...@o...pl>

    swen pisze:
> [...]
    > ponizej limitu! Limit jest dla ludzi nie dla banku - o czym malo kto pamieta

    Zdeponowane pieniądze są dla posiadaczy - o czym mało który
    skrytorzecznik mbanku pamięta lub pamiętać chce...

    --
    pzdr