  • 161. Data: 2008-01-17 08:31:08
    Temat: Re: TERAZ!!!!
    Od: "ATj" <a...@n...pl>

    Mialem kilka dni temu platnosci karta mBank Visa Electron. I pomimo, ze nic
    sie nie powielilo w transakcjach dzis zwrocili mi na rachunek kwote, ktora
    zaplacilem...Troche to dziwne....Oczywiscie fakt ten nie wywoluje u mnie
    jakiejs radosci, bo nie sa to moje pieniadze i zapewne zostana spowrotem
    zabrane lub beda zmuszony zglosic ten fakt....

  • 162. Data: 2008-01-17 08:38:28
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Jan 16, 7:41 pm, r...@g...com wrote:

    > Z innej beczki - otrzymalem maila z mbanku wyslanego z adresu
    > k...@m...pl. Przy odpowiedzi (chce im zglosic reklamacje w

    jesteś pewien, że wysłano go z serwera mBanku? Bo ja jestem w stanie
    uzywając zwykłego programu pocztowego i swojego serwera poczty wysłać
    email z dowolną zawartością pola "From:".

    Może to po porstu próba phishingu?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 163. Data: 2008-01-17 08:53:45
    Temat: Re: [mBank] TERAZ!!!!
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Olisadebe" <O...@a...com> wrote in message

> [...]
    >
    > Gdyby było kilka żądań potwierdzenia transakcji toby zostało to
    > zablokowane, ale było jedno!!.
    > Potem przychodzą obciążenia z Visy i musiało być zaksięgowane !! mimo
    > braków środków .
    > Po prostu awaria systemu informatycznego Visy i nieprzygotowanie systemu
    > informatycznego banku na taka sytuację.
    >
    > Awarie były ,są i będą, Nigdy nie słyszałaś, że nie przyjechał tramwaj,
    > pociąg, samochód się rozbił, ktoś został okradziony na dworcu itd.
    >
    > Teraz jest tylko problem jak szybko informatycy uporają się z usunięciem

    Cale szczescie, ze bank bedzie rownie wyrozumialy wobec Ciebie jak bedziesz
    mial awarie komputera/internetu i nie zdazysz raty za kredyt przelac/splacic
    karte. Wystarczy wyjasnic, ze miales problem techniczny i przelejesz
    pieniadze w najblizszym czasie. Przeciez klient jest dla banku partnerem,
    awarie sie zdazaja i obie strony sa dla siebie w tej kwestii wyrozumiale.

    pozdr

  • 164. Data: 2008-01-17 08:58:01
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 17 Jan 2008 08:08:36 +0100, Anna napisał(a):

    [ciach]
    > Obrońcom bankowości poradzę tylko by się zastanowili jaka jest kolej
    > rzeczy i co jest dla kogo.
    [ciach]

    Wybacz ale nie pociągnę tego dalej, bo przechodzi to po prostu w
    zwyczajne bicie piany. Skoro "Ależ wiem wystarczająco" i nie możesz
    przyjąć do wiadomości, że istnieje możliwość wystąpienia zwykłego
    głupiego, czeskiego or sth błędu, który może zdażyć się wszędzie i
    wszystkim, a co gorsze nie jest się na niego przygotowany, to już tutaj
    nic nie poradzę. I nie rób ze mnie jakiegoś obrońcy bankowości, bo nim
    nie jestem i mam dokładnie świadomość z czyich pieniędzy utrzymują się
    banki, ale też mam świadomość, że nikt nie jest doskonały zarówno Ty jak
    i ja, jak i też bank.

    Xenocide

  • 165. Data: 2008-01-17 09:00:52
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 17 Jan 2008 09:31:08 +0100, ATj napisał(a):

> [...]
    > u mnie jakiejs radosci, bo nie sa to moje pieniadze i zapewne zostana
    > spowrotem zabrane lub beda zmuszony zglosic ten fakt....

    Hmmm czyli wychodzi na to, że tych transakcji jest na tyle dużo, że nie
    da się tego szybko przerobić, więc aby dalej się nie pogrążać to oddali
    wszystkim a teraz powoli będą już sobie na spokojnie prostować. Multi też
    już zrobiło podobnie, a być może to odgórna decyzja BRE ;)

    Xenocide

  • 166. Data: 2008-01-17 09:01:31
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Marek M." <m...@w...o2.pl> wrote in message

    > Anno,
    > oczywiście doskonale znasz mechanizm rozliczeń kart pomiędzy bankami a
    > VISA? Oczywiście masz pojęcie jak takie rozliczenia wyglądają, jak są
    > weryfikowane i, oczywiście, choć raz w życiu miałaś okazję 'dotknąć'
    > takiego systemu?
    > Oczywiście, że znasz temat od podszewki, bo w innym przypadku nie
    > oskarżała byś z taką pewnościa i zajadłością... prawda? I nie miała byś
    > tak ogromnej pewności co do tego kto zawinił.

    Ale o co ta dyskusja? jesli nie umieja zapewnic niezawodnosci to niech sie
    sprzedaza dzwonkow do telefonow zajma a nie obsluga finansow milionow osob.

    pozdr

  • 167. Data: 2008-01-17 09:06:19
    Od: Anna <a...@o...pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski pisze:
> [...]
    > zwyczajne bicie piany. Skoro "Ależ wiem wystarczająco" i nie możesz
    > przyjąć do wiadomości, że istnieje możliwość wystąpienia zwykłego

    Masz pełną rację - obrońcy m*banków biją już pianę. Jeśli na mój zwykły,
    głupi, czeski or sth błąd bank zareaguje z równą wyrozumiałością jakiej
    oczekuje i jaką mu zapewniają obrońcy to wtedy możemy porozmawiać o
    wyrozumiałości.

    --
    pzdr

  • 168. Data: 2008-01-17 09:06:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-01-17, Z <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    > awarie sie zdazaja i obie strony sa dla siebie w tej kwestii wyrozumiale.

    No. Jeszcze nie słyszałem, żeby bank wskutek jednodniowego opóźnienia
    w spłacie wysłał komornika lub też wsiadł na hipotekę. Ty słyszałeś?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 169. Data: 2008-01-17 09:11:14
    Od: Marek M. <m...@w...o2.pl>

    On Wed, 16 Jan 2008 10:04:43 -0800 (PST), r...@g...com wrote:

    >On 16 Sty, 18:51, "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> wrote:
    >
    >Prawda jest taka, ze zaden inny bank poza tymi z grupy BRE nie ma tego
    >problemu. A raczej klienci tych bankow ich nie maja. Wiec zaslanianie
    >sie Visa w tym przypadku g.. tu da.

    Cóż, może po prostu trafiło na banki, które rozliczają VISĘ jako
    pierwsze? Może pozostałe banki realizują te rozliczenia następnego dnia
    rano i jak wywaliła bomba w detalu BRE, to wszyscy pozostali wstrzymali
    się z zaczytaniem danych od VISY, a teraz ogłaszają, że ich systemy sa
    super inteligentne.
    Możliwe?

    http://di.com.pl/news/18697,1.html

    Cytuję:
    "Problem najszybciej został zidentyfikowany przez klientów mBanku oraz
    Multibanku, których systemy najszybciej rejestrują i księgują na kontach
    codzienne dane przesłane z VISY."

    Pozostałe banki miały trochę czasu na reakcję. VISA miała trochę czasu
    na ostrzeżenie innych.

    Swoją drogą VISA też się dziwnie zachowuje. Wydaje komunikat, cofa go...
    kolejny cytat z artykułu:
    "'Problemy te zostały usunięte. Obecnie pracujemy z polskimi bankami
    członkowskimi, by skorygować ewentualne błędy związane z rozliczeniem
    transakcji.' - wyjaśniają przedstawiciele VISY w opublikowanym
    komunikacie. Niestety informacja w nocy z 16 na 17 stycznia zniknęła ze
    strony VISY [...]"

    Marek M.

  • 170. Data: 2008-01-17 09:12:02
    Od: "LadyRoot" <l...@a...pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@...pl> napisał w wiadomości

    > Mysle ze to realizowane jest automatem. Mysle ze ID transakcji byly takie same
    > stad niektore banki sobie poradzily.
    Też mi się tak wydaje - w plikach rozliczeniowych musi się jakoś dać rozróżnić
    transakcje.

    > A czemu wielokrotnie a bo system VISA zapewne nie dostal POWTIERDZENIA
    > odebrania i zaksiegowania to ponowil probe.
    IMHO tak, ale nie szwankowała komunikacja między bankiem a VISĄ, ale między VISĄ
    a firmą obsługującą bankomaty (lub bezpośrednio samymi bankomatami). Przy awarii
    łączności terminal/bankomat wysyła transakcje do woli. Stąd nastąpiło kompletne
    rozbilansowanie.

    --
    LadyRoot