  • 1. Data: 2015-12-11 18:35:22
    Temat: koniec kserowania
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/koniec-z-
    kserowaniem-dowod%c3%b3w-osobistych/ar-AAgfqrB?li=AA
    aGjkQ

    "Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych nie podoba się to,
    że firmy, jak np. banki czy telekomy, kserują nasze dowody osobiste.
    Przedsiębiorstwa tłumaczą się, że służy to identyfikacji klientów,
    jednak GIODO uważa, że nie poprawia to bezpieczeństwa Polaków i takie
    postępowanie należy zatrzymać."

    Hm ... no nic, poczekamy, zobaczymy, co z tego wyjdzie.

    J.

  • 2. Data: 2015-12-12 00:13:38
    Temat: Re: koniec kserowania
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 11 grudnia 2015 18:36:06 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > postępowanie należy zatrzymać."
    >

    > Hm ... no nic, poczekamy, zobaczymy, co z tego wyjdzie.

    A tak z ciekawości- czym grozi że ktoś ksero mojego do ma?

  • 3. Data: 2015-12-12 00:23:37
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2015-12-12 o 00:13, Kris pisze:

    > A tak z ciekawości- czym grozi że ktoś ksero mojego do ma?

    Ma więcej niż potrzebuje, może zrobić kolejną kopię i przekazać dalej,
    a może być trudno odróżnić kopię na którą zgodził się posiadacz
    od tej o której nie miał pojęcia.

  • 4. Data: 2015-12-12 06:58:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 12 grudnia 2015 00:23:43 UTC+1 użytkownik MarcinF napisał:

    > Ma więcej niż potrzebuje, może zrobić kolejną kopię i przekazać dalej,
    > a może być trudno odróżnić kopię na którą zgodził się posiadacz
    > od tej o której nie miał pojęcia.
    I?
    Co zły bankster może mi złego zrobić mając kopie mojego DO?

  • 5. Data: 2015-12-12 09:28:26
    Od: jj <p...@w...pl>

    > Co zły bankster może mi złego zrobić mając kopie mojego DO?

    Niekoniecznie bankier, ale mozna wziac kredyt

  • 6. Data: 2015-12-12 11:50:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-12 09:28, jj wrote:
    > Niekoniecznie bankier, ale mozna wziac kredyt

    Zabawne, że technologia która pozwoliła by ukróćić ten proceder istnieje
    od bardzo dawna, jakieś ~40 lat.

  • 7. Data: 2015-12-12 13:23:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Zabawne, że technologia która pozwoliła by ukróćić ten proceder istnieje
    > od bardzo dawna, jakieś ~40 lat.

    Najprostszą technologią pozwalającą z jednej strony ukrócić przestępczy
    proceder, a z drugiej przechowywać przez banku pragnioną kopię jest
    odręczne wpisanie na dokumencie w jego polu, że to "kopia dla banku X..."

  • 8. Data: 2015-12-12 13:39:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-12 o 09:28, jj pisze:

    > Niekoniecznie bankier, ale mozna wziac kredyt

    Nie można wziąć kredytu "na ksero dowodu", ani nawet na oryginalny
    dowód, ponieważ do nie dowód osobisty jest dowodem oświadczenia woli.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-12-12 13:42:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 12 grudnia 2015 09:28:27 UTC+1 użytkownik jj napisał:

    > Niekoniecznie bankier, ale mozna wziac kredyt
    Jak niby?

  • 10. Data: 2015-12-12 13:56:49
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Może znać innego złego bankstera np. w innym banku.
    BTW czy jakiemuś "klientowi" udało się obronić przed rzekomo wziętym kredytem zapisem
    z bankowego monitoringu?

    -----