  • 1. Data: 2015-12-11 02:02:32
    Temat: który bank oferuje taką usługę?!
    Od: n...@p...pl

    czy któryś z banków działających w PL oferuje
    debetówki działające TYLKO na terenie PL?

    nie zamierzam kiedykolwiek płacić za cokolwiek
    poza Polską, nie chcę żeby bank samowolnie
    blokował moją kartę albo dzwonił czy przebywam
    na Karaibach - chcę żeby karta działała po prostu
    tylko na terenie Polski a transakcje z zagranicy
    żeby były automatycznie odrzucane przez bankez
    bez potrzeby blokowania karty...

    czy taka usługa jest oferowana przez jakiś bank?
    i czy jest ona technicznie możliwa do realizcji

  • 2. Data: 2015-12-11 05:24:07
    Temat: Re: który bank oferuje taką usługę?!
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    n...@p...pl wrote:
> [...]
    > bez potrzeby blokowania karty...
    >
    > czy taka usługa jest oferowana przez jakiś bank?
    > i czy jest ona technicznie możliwa do realizcji

    Nie słyszałem.
    Technicznie nie ma żadnego problemu.
    Tylko nikomu nie chce się w to bawic. Za dużo roboty za mały zysk.

  • 3. Data: 2015-12-11 07:18:05
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2015-12-11 o 05:24, witek pisze:
    > Technicznie nie ma żadnego problemu.
    > Tylko nikomu nie chce się w to bawic. Za dużo roboty za mały zysk.

    Zysk to jest raczej na fraudach. Znaczna część z nich jest realizowana
    poza terenem PL - stąd też pewnie zapytanie autora. Trzeba jednak
    pamiętać, że gdy bank nie uznaje reklamacji i zrzuca odpowiedzialność na
    klienta, obciąża go prowizjami z tytułu przewalutowania, wypłaty z
    bankomatu w obcym kraju, a czasami nawet debetu jeśli powstał. W
    przypadku kart kredytowych nalicza oprocentowanie, często też kary.
    Krótko mówiąc - zarabia na tym, iż ktoś ukradł/skopiował kartę. I to
    nieźle. Dlatego bankom niespecjalnie opłaca się wprowadzać
    zabezpieczenia typu "karta tylko do użytku w PL" lub zrezygnować z paska
    magnetycznego. Chociaż praktycznie każda karta ma już chip i tak też
    autoryzowane są transakcje, pasek o wiele łatwiej skopiować. Wreszcie
    warto zauważyć rezygnację z tokenów sprzętowych (ostatnio Eurobank,
    wcześniej CA) czy promocję rozwiązań mobilnych, gdzie kradzież telefonu
    może być jednocześnie kradzieżą dostępu do kont.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2015-12-11 12:35:15
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Może którąś kartę da się tak ustawić we właściwościach karty poprzez internet?

    -----
> [...]
    karta działała po prostu tylko na terenie Polski, a transakcje z zagranicy żeby były
    automatycznie odrzucane przez bank bez potrzeby blokowania karty.

  • 5. Data: 2015-12-11 15:08:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Szymon wrote:

    > Zysk to jest raczej na fraudach.

    i dlatego nikt nie bedzie sie w to bawil.

  • 6. Data: 2015-12-11 21:14:29
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 11.12.2015 o 12:35, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    automatycznie odrzucane przez bank bez potrzeby blokowania karty.

    W Millennium da się zablokować zagraniczne płatności kartą, ale tylko
    poza UE. Unijnych zablokować się nie da.

  • 7. Data: 2015-12-12 10:41:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Dec 2015 22:24:07 -0600, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > Nie słyszałem.
    > Technicznie nie ma żadnego problemu.
    > Tylko nikomu nie chce się w to bawic. Za dużo roboty za mały zysk.

    Co nie zmienia faktu, że płacenie w kraju o tak silnie rozwinietym
    sektorze detalicznych usług bankowych obcym narzędziem (visa,
    mastercard), właścicieliowi którego trzeba płacić prowizję, jest
    absurdem. Dlaczego nie można wprowadzić własnego krajowego
    narzędzia? Banki potrafią się zorganizować (historia polcardu) więc
    nie widzę przeszkód formalnych z utworzeniem krajowej karty. Niemcy
    coś takiego mają, Rosja planuje wprowadzić.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-12-12 11:34:29
    Od: W <w...@w...pl>

    Marek wystukał, co następuje:

> [...]
    > nie widzę przeszkód formalnych z utworzeniem krajowej karty. Niemcy
    > coś takiego mają, Rosja planuje wprowadzić.

    My mamy BLIK... W sumie fajnie by było, gdyby banki zrzeszone w tymże kiedyś
    poszły krok dalej i zrobiły też explice kartę.

    (chociaż BLIK do płatności też bywa fajny - ostatnio miałem okazję płącić
    tym przez internet i imho całkiem wygone :-) )

  • 9. Data: 2015-12-12 16:23:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:

> [...]
    > Banki potrafią się zorganizować (historia polcardu) więc nie widzę
    > przeszkód formalnych z utworzeniem krajowej karty. Niemcy coś takiego

    Mozna.
    Tylko nikomu sie nie chce.

  • 10. Data: 2015-12-12 20:16:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Dec 2015 10:41:33 +0100, Marek napisał(a):
> [...]
    > nie widzę przeszkód formalnych z utworzeniem krajowej karty. Niemcy
    > coś takiego mają, Rosja planuje wprowadzić.

    A co Niemcy maja ?

    Bo owszem, kiedys mieli Eurocheque, nawet nie tylko oni, i to tak
    ewaluowalo, ewaluowalo, az sie polaczylo z Mastercard.

    Moze po prostu jeden kraj jest za slaby, aby taka karte zrobic ...

    J.