  • 1. Data: 2007-06-29 09:40:32
    Temat: kasjerka wydaje potwierdzenie ale co zrobila z pieniedzmi?
    Od: Holden Caulfield <n...@n...com>

    Sytuacja wygladala tak:
    2 kwietnia klient idzie do agencji PKO BP (podlegajacej pod V o. w W-wie) z
    kilkomama rachunkami, m.in. skladka do PZU. Placi gotowka i dostaje
    potwierdzenia przelewow. Pod koniec czerwca dostaje upomnienie z PZU, ze
    skladka za tamten okres nie wplynela. Idzie do agencji, gdzie kasjerka
    mowi, ze potwierdzenie wydala przez pomylke (sic!!!) poniewaz wplacona
    przez klienta gotowka byla za mala na pokrycie wszystkich rachunkow.
    Na potwierdzeniu przelewu do PZU, ktore w tej chwili trzyma w reku (klient
    w dobrej wierze dal do sprawdzenia i wyjasnienia sytuacji) stempluje
    "ANULOWANO".

    Sytuacja niewiarygodna, ale to wlasnie zdarzylo sie na Bialobrzeskiej 68.

    Co robic w tej sytuacji???

  • 2. Data: 2007-06-29 10:09:00
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Holden Caulfield" <n...@n...com> wrote in message
> [...]
    > "ANULOWANO".
    >
    > Sytuacja niewiarygodna, ale to wlasnie zdarzylo sie na Bialobrzeskiej 68.

    Nie brac przykladu z Premiera i zalozyc konto, a potem bezstresowo regulowac
    zobowiazania przelewami :).

    MK

  • 3. Data: 2007-06-29 10:19:11
    Od: Holden Caulfield <n...@n...com>

    Dnia Fri, 29 Jun 2007 12:09:00 +0200, MK napisał(a):

    > Nie brac przykladu z Premiera i zalozyc konto, a potem bezstresowo regulowac
    > zobowiazania przelewami :).

    Ale po co odpowiadasz nie na temat? Sytuacja nie dotyczyla mnie, a osoba
    ktora w ten sposob chciala uregulowac rachunki ma konto, ale widocznie w
    danej chwili ten sposob zaplaty byl dla niej najwygodniejszy. Agencje PKO
    chyba dzialaja w granicach polskiego prawa, wiec pytam tutaj co na to prawo
    i co mozna zrobic w takiej sytuacji.
    Ostatecznie zdecydowali sie przelac pieniadze z wlasnej kasy (jak
    powiedziela kierowniczka tego calego interesu "dla swietego spokoju"), ale
    problem jest nadal, bo PZU grozi sankcjami wlacznie z zerwaniem umowy
    (ubezpieczenie na zycie, skladki oplacane przez 50 lat).

  • 4. Data: 2007-06-29 10:58:09
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Holden Caulfield <n...@n...com> napisał(a):

    > Dnia Fri, 29 Jun 2007 12:09:00 +0200, MK napisał(a):

    > i co mozna zrobic w takiej sytuacji.

    Isc do PZU, dotrzec do kogos na w miare samodzielnym stanowisku i jego sie
    zapytac.

  • 5. Data: 2007-06-29 11:12:56
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Holden Caulfield porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > Na potwierdzeniu przelewu do PZU, ktore w tej chwili trzyma w reku (klient
    > w dobrej wierze dal do sprawdzenia i wyjasnienia sytuacji) stempluje

    Jesli brak tej oplaty bedzie skutkowal jakimis stratami dla wplacajacego
    - w gre wchodzi chyba tylko powodztwo cywilne wobec agencji PKO BP. Ta
    agencja to nie dziala czasem na zasadzie ze pan X przyjmuje wplaty pod
    szyldem PKO BP, w ich imieniu i dostaje za to kase ale PKO nie bierze
    odpowiedzialnosci za kase, poki jej nie otrzyma od tejze agencji? Na
    takiej zasadzie wg mnie dziala agencja PKO BP przy sadzie ksiag
    wieczystych w lodzi - koles ma wlasna firme a jest wywieszony szyld PKO BP.
    Zreszta - niedawno (jakis rok temu?) byla dosc glosna afera z jedna z
    firm przyjmujacy oplaty (taniej niz poczta) - ludzie przez kilka m-cy
    oplacali przerozne rachunki a po jakims czasie sie okazalo ze wlasciciel
    tejze agencji nie przelewal tej kasy dalej, do wierzycieli. Ludzie
    zostali z kwitkami potwierdzajacymi wplate, ktore zgodnie z prawem nie
    byly honorowane przez dluznikow.
    --
    badzio

  • 6. Data: 2007-06-29 11:37:28
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    badzio <b...@n...epf.pl> napisał(a):

> [...]
    > tejze agencji nie przelewal tej kasy dalej, do wierzycieli. Ludzie
    > zostali z kwitkami potwierdzajacymi wplate, ktore zgodnie z prawem nie

    Wiecej. Wlasciciel tej firmy zmarl.Pieniedzy nie oodnaleziono. Jedyne co
    pozostalo poszkodowanym, to negocjowac rozmaite rozlozenia na raty swoich
    wierzytelnoasci za gaz prad itp u dostawcow uslug.

  • 7. Data: 2007-06-29 11:37:36
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    badzio napisał(a):

> [...]
    > takiej zasadzie wg mnie dziala agencja PKO BP przy sadzie ksiag
    > wieczystych w lodzi - koles ma wlasna firme a jest wywieszony szyld PKO BP.

    Na tym właśnie polega agencja. :-P

  • 8. Data: 2007-06-29 11:38:04
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Krzysztofsf napisał(a):

    > Isc do PZU, dotrzec do kogos na w miare samodzielnym stanowisku i jego sie
    > zapytac.

    A co PZU ma do tego? PZU chce pieniędzy. I ma do tego pełne prawo.

  • 9. Data: 2007-06-29 11:45:46
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 29 Jun 2007 11:40:32 +0200, Holden Caulfield napisał(a):

    > Co robic w tej sytuacji???

    Trochę słabo, że jedyny dowód został, że tak powiem naruszony. W PZU
    to trzeba jak już ktoś wspomniał po prostu iść i wyjaśnić sprawę.

    Tak już całkiem na boku. Co mi po tym, że mam konto w banku z
    największą siecią placówek w całej .pl i to nawet w małych
    miejscowościach, jak ileś z nich to takie właśnie "agencje", które
    potrafią po kilku m-c od złożenia przelewu wbić pieczątkę anulowano
    i po sprawie. To już wolę się męczyć w mBanku z partyline ;)

  • 10. Data: 2007-06-29 11:46:33
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał(a):

    > A co PZU ma do tego? PZU chce pieniędzy. I ma do tego pełne prawo.

    A on szybko musi sie dogadac z PZU, zeby nie stracic ciaglosci ubezpieczenia.

    Czy pieniadze ukradl mu bank, czy zlodziej wyrwal torebke - to osobna sprawa,
    drugorzedna.