  • 1. Data: 2007-06-28 21:37:50
    Temat: Potwierdzenie przez bank rezygnacji z KK ?
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Poniewaz mysle troche jak szachista, o kilka ruchow naprzod, mam tytulowe pytanie.

    Banki sobie slono licza za informacje o zamknieciu rachunku KK.
    Natomiast, czy bank moze odmowic potwierdzenia wplyniecia dokumentu na naszej kopii
    druku rezygnacji z KK? "Wplynelo dnia.... podpis, pieczatka" ?

    Poniewaz do umow zalaczny jest pojedynczy druk, wnioskuje, ze jest to oryginal,
    ktory po zlozeniu przez nas zostaje naturalnie w banku - ale co my dostajemy na
    potwierdzenie zlozenia takiego wypowiedzenia?

    Czy w przypadku braku potwierdzenia wplyniecia dokumentu(ciekawe na jakiej podstawie
    - ale zakladam wariant najgorszy) mozemy zamiast skladac osobiscie wyslac taki druk
    do banku poleconym za potwierdzeniem odbioru, z trescia na pokwitowaniu
    "wypowiedzenie umowy KK o nr takim i takim, Jan Kowalski" ?

  • 2. Data: 2007-06-28 22:06:07
    Temat: Re: Potwierdzenie przez bank rezygnacji z KK ?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 28.06.2007 Krzysztofsf <k...@g...pl> napisał/a:
> [...]

    > druku rezygnacji z KK? "Wplynelo dnia.... podpis, pieczatka" ?

    Myślę, że tak, bo niby z jakiej racji ma coś stemplować?
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-06-28 22:10:32
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):

    > kopii
    >
    > Myślę, że tak, bo niby z jakiej racji ma coś stemplować?

    No to kto im zabroni wywalic pismo do smieci i dalej cie obciazac?
    W kazdej normalnej firmie zawsze dostaniesz potwierdzenie wplyniecia pisma, ktore
    zlozyles.

  • 4. Data: 2007-06-28 22:31:35
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 28.06.2007 Krzysztofsf <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał/a:

    > No to kto im zabroni wywalic pismo do smieci i dalej cie obciazac?

    Nikt, skoro lubią to niech obciążają, natomiast niespecjalnie ktoś może
    Ci nakazać za to płacić, skoro rozwiązałeś skutecznie umowę.

    > W kazdej normalnej firmie zawsze dostaniesz potwierdzenie wplyniecia pisma, ktore
    > zlozyles.

    Z doświadczenia wiem, że banki bardzo, ale to bardzo niechętnie
    podpiszą/podstemplują cokolwiek, co nie wyszło z ich drukarki i nie jest
    wg ich szablonu. Po prostu boją się, że w ten sposób coś potwierdzą, czego
    nie chcą, bo złożenie podpisu pod czymś, co może być uznane za
    oświadczenie woli, jest wystarczające do potwierdzenia tego oświadczenia.
    Nie ryzykują, że przez 'potwierdzenie otrzymania' nieopatrznie się do
    czegoś zobowiążą. Co prawda w przypadku prostego dokumentu nie ma
    zagrożenia, ale banki wolą nie pozostawiać marginesu błędu i po prostu nie
    podpisują niczego.

    Ja również nikomu żadnych świstków nie podpisuję, choćby nie wiem jak
    prosił. Bo nie mam ku temu żadnego powodu. Jeśli ktoś chce mi coś oficjalnie
    przekazać i mieć na to dowód, to niech wyśle poleconym.

  • 5. Data: 2007-06-28 22:37:01
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Nikt, skoro lubią to niech obciążają, natomiast niespecjalnie ktoś może
    > Ci nakazać za to płacić, skoro rozwiązałeś skutecznie umowę.

    Pytanie. CO daja mi na dowod, ze rozwiazalem umowe?
    Jesli dostaje potwierdzenie, to naturalnie manewr z podbijaniem kopii nie jest
    potrzebny

    > tore
    >
    > Z doświadczenia wiem, że banki bardzo, ale to bardzo niechętnie
    > podpiszą/podstemplują cokolwiek, co nie wyszło z ich drukarki i nie jest
    > wg ich szablonu.

    Chodzi o potwierdzenie kopii ich wlasnego druku

> [...]
    > prosił. Bo nie mam ku temu żadnego powodu. Jeśli ktoś chce mi coś oficjalnie
    > przekazać i mieć na to dowód, to niech wyśle poleconym.

    No i tu pytanie 2. Czy mozna rozwiazac umowe wysylajac ja listem potwierdzonym za
    potwierdzeniem odbioru?

    Cale te dywagacje moga byc niepotrzebne, jesli dostaje sie do reki kwitek o
    wypowiedzeniu umowy o karte - ktos cos wie w praktyce?

  • 6. Data: 2007-06-28 22:43:05
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Pytanie. CO daja mi na dowod, ze rozwiazalem umowe?

    A czy muszą coś dawać? Nie wiem, może są jakieś przepisy szczególne w
    przypadku banków. Mnie o takich nic nie wiadomo. Jeśli regulamin lub umowa
    przewidują potwierdzenie zamknięcia rachunku/karty, to muszą wydać. Jeśli nie,
    to najprawdopodobniej nie. Dowód sam sobie tworzysz, w postaci dowodu, że
    dostarczyłeś im oświadczenie woli o wypowiedzeniu umowy. Może to być dowód
    nadania poleconego, ale może też być świadek, który widział, że
    dostarczyłeś i przekazałeś pracownikowi banku to oświadczenie.

    > No i tu pytanie 2. Czy mozna rozwiazac umowe wysylajac ja listem potwierdzonym za
    > potwierdzeniem odbioru?

    Oczywiście. Większość umów rozwiązuję w ten sposób. ;-)

  • 7. Data: 2007-06-29 05:31:45
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Krzysztofsf wrote on 2007-06-29 00:37:
    > Pytanie. CO daja mi na dowod, ze rozwiazalem umowe?
    > Jesli dostaje potwierdzenie, to naturalnie manewr z podbijaniem kopii nie jest
    > potrzebny
    W BZWBK dwa razy wypowiadałem kartę i za każdym razem na moją prośbę
    dostałem kopię wypowiedzenia, podpisaną dodatkowo przez pracownika.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 8. Data: 2007-06-29 07:56:33
    Od: Paweł U. <p...@n...wysylaj.pl>

    .

    > Nikt, skoro lubią to niech obciążają, natomiast niespecjalnie ktoś może
    > Ci nakazać za to płacić, skoro rozwiązałeś skutecznie umowę.

    To ciekawie jest w PKO BP. Śmiałem się, że mimo rozwiązania umowy przysyłają
    zerowe zestawienia. I tak przysyłali aż do zestawienia z opłatą roczną za
    KK. Zaplułem się (reklamacja), ale ostatecznie okazało się że opłata jest za
    poprzedni, rozpoczęty rok. Dodatkowo potwierdzili zamknięcie rachunku z
    konkretną datą - po rozliczeniu w/w opłaty.

    Paweł

  • 9. Data: 2007-06-29 08:05:11
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Samotnik porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > nadania poleconego, ale może też być świadek, który widział, że
    > dostarczyłeś i przekazałeś pracownikowi banku to oświadczenie.

    Jak udowodnisz ze listem poleconym wyslales rezygnacje a nie np pusta
    kartke?
    --
    badzio

  • 10. Data: 2007-06-29 08:06:51
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Paweł U. <p...@n...wysylaj.pl> napisał(a):

> [...]
    > poprzedni, rozpoczęty rok. Dodatkowo potwierdzili zamknięcie rachunku z
    > konkretną datą - po rozliczeniu w/w opłaty.

    To jest niekompetencja i inercja - zamiast przy rozwiazaniu poinformowac, ze
    nalezy uiscic oplate roczna, to takie cyrki.