  • 61. Data: 2020-10-09 18:27:39
    Temat: Re: karta wielowalutowa
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

> [...]
    - czy też od razu odrzucenie przy braku odpowiedniej sumy w walucie transakcji?

    > Tego to i najstarsi górale nie wiedzą ;>
    > A ja wciąż nie miałem czasu przeczytać regulaminu.
    >
    > A wiedzą chociaż, co będzie i po jakim kursie przeliczy, jeśli transakcja na 50$, a
    na "karcie" mamy:
    > a) tylko i wyłącznie 300zł?
    > b) tylko i wyłącznie 50 euro?
    > c) 300zł oraz 50 euro?
    > d) 300zł oraz 100 euro?

    Wg mnie (jakaś) odpowiedź jest w
    https://cinkciarz.pl/files/regulamin/regulamin_wydaw
    ania_i_korzystania_z_kart_platniczych.pdf
    §5 pkt 8 i 9

    Wydaje mi się, że jeśli na rachunku w walucie transakcji nie ma
    wystarczających środków to zostawiamy go w spokoju i bierzemy pieniądze
    1. konta w walucie karty (PLN w naszym przypadku?)
    2. jeśli braknie, to brakującą część z konta o najwyższym saldzie (po
    przeliczeniu na walutę transakcji)
    3. jeśli braknie, to wróc do pkt 2.

    czyli jeśli mamy
    49 $
    50 PLN
    1000 EUR

    i przyjdzie transakcja na 100 $ to zostanie pobrane 50PLN i brakującą
    część w EUR

    KJ

  • 62. Data: 2020-10-09 20:20:06
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

> [...]
    > A ja wciąż nie miałem czasu przeczytać regulaminu.
    >
    > A wiedzą chociaż, co będzie i po jakim kursie przeliczy, jeśli transakcja na 50$, a

    walutą bazową jest PLN więc od tego zaczną, jeżeli nie ma USD na
    karcie, moze sobie w wolnej chwili zadzwonię i pogadam?

    tylko muszę mieć wenę...może jak dojdzie plastyk

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 63. Data: 2020-10-10 10:23:18
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 9 października 2020 20:20:09 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

    > walutą bazową jest PLN więc od tego zaczną, jeżeli nie ma USD na
    > karcie, moze sobie w wolnej chwili zadzwonię i pogadam?
    >
    > tylko muszę mieć wenę...może jak dojdzie plastyk

    Ale zmyślasz z tą "walutą bazową" - czyją to niby "bazą" ma być PLN?
    A co będzie nadbudową? ;P

    Jakbyś dzwonił, to zarezerwuj czas na min. 3 rozmowy, zobaczymy, czy będzie jak na
    mPartyLine ;>

  • 64. Data: 2020-10-11 20:05:47
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

> [...]
    > A co będzie nadbudową? ;P
    >
    > Jakbyś dzwonił, to zarezerwuj czas na min. 3 rozmowy, zobaczymy, czy będzie jak na

    tak, karta ma domyślną walutę PLN - to już mi dopisali, ale nie wiadomo
    co z resztą

    jak dzwonię to rezerwuję sobie znacznie więcej czasu, jak się skończy w
    3 min. to będę mile zaskoczony, a wolę nie być niemile rozczarowany

  • 65. Data: 2020-10-14 12:25:57
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    kolejna osoba była bardziej ogarnięta, rozwiązała rebus:

    "Uprzejmie informuję, że podczas płatności kartą pobieramy środki w
    jednej walucie. Jeżeli nie ma Pan wystarczających środków - transakcja
    się nie powiedzie. Jeżeli posiadałby Pan wystarczająca ilość środków w
    USD lub PLN - wówczas moglibyśmy dokonać przewalutowania."

  • 66. Data: 2020-10-14 12:59:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 14 października 2020 12:26:01 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:
> [...]
    > się nie powiedzie. Jeżeli posiadałby Pan wystarczająca ilość środków w
    > USD lub PLN - wówczas moglibyśmy dokonać przewalutowania."

    Jakbyś jeszcze dopisał pytanie - bo póki co mamy odpowiedź w rodzaju tej danej przez
    komputer Głęboka Myśl ;>

    I dopisz jeszcze towarzystwu, żeby się douczyło, czym różni się autoryzacja i
    blokowanie środków "podczas płatności" od rozliczenia (szkoda, że to nie bank i nie
    można złożyć reklamacji - dziś santander mnie w SMS przeprosił(!) i napisał, że błędy
    usunęli).

    Co otwiera kolejną kwestię:
    a) w chwili płatności mamy dajmy na to 1000zł
    - a płacimy 100 euro
    b) następnego dnia wpłacamy lub kupujemy w cinkciarzu 100 euro
    c) D+2 przychodzi obciążenie na te 100 euro - i jaką walutę nam pobierze?

    Oraz wciąż aktualne pytanie - po jakim kursie będzie to ew. "przewalutowanie"?

  • 67. Data: 2020-10-14 20:12:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    cinkciarz ma wysokie mniemanie o działaniu poczty - dzisiaj przysłał mi maila z
    ponagleniem, że jeszcze karty nie aktywowałem ;>
    A przecież dopiero tydzień minął - zamówiona w czwartek.
    Co prawda w lato dostałem z mBaka po dwoch dniach bodajże...
    santander przysyła visy platinum kurierem - dobrze, że paczka do skrzynki wchodzi
    (kiedyś wysyłał w fikuśnym pudełeczku, razem z kartą priority pass, ale ostatnio już
    tylko w kopercie ładniejszej).
    Najgorszy mieli pomysł z przysyłaniem mc world poleconym - podobno przestali.

  • 68. Data: 2020-10-14 21:39:37
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

> [...]
    tylko w kopercie ładniejszej).
    > Najgorszy mieli pomysł z przysyłaniem mc world poleconym - podobno przestali.

    dostałem dokładnie to samo, a karty brak
    no może jutro

    zamówiłem białą, jeszcze takiej nie miałem ;-)

  • 69. Data: 2020-10-15 17:01:50
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 14/10/2020 15:12, Dawid Rutkowski wrote:
    > cinkciarz ma wysokie mniemanie o działaniu poczty - dzisiaj przysłał mi maila z
    ponagleniem, że jeszcze karty nie aktywowałem ;>
    > A przecież dopiero tydzień minął - zamówiona w czwartek.

    Z mojego doświadczenia (stosunkowo dużo zamawiam jak jestem w Polsce) to
    w większości przypadków (prawie zawsze, może raz się zdarzyło, ze nie)
    to przesyłki nadane przed 15:00 przychodziły następnego dnia (polecony
    priorytet).

  • 70. Data: 2020-10-15 17:15:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 15 października 2020 17:01:53 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:
> [...]
    > w większości przypadków (prawie zawsze, może raz się zdarzyło, ze nie)
    > to przesyłki nadane przed 15:00 przychodziły następnego dnia (polecony

    "Polecony priorytet" ma tu pewnie diametralne znaczenie.
    Banki wysyłają karty listem zwykłym (chyba że santander - mc world wysyłał poleconym,
    co wqurwiało klientów, więc chyba przestali - a visę platinum kurierem, zobaczymy,
    czy nie przestali, bo dziś dostałem SMS, że "wysłali na adres korespondencyjny" -
    cokolwiek miałoby to znaczyć), nie sądzę, by cinkciarz starał się tu być dużo lepszy.
    A jeśli "polecony priorytet" ma dojść następnego dnia, to zwyklak musi sobie swoje
    odleżeć.

    To i tak lepiej niż w PRL, jak to w "Zmiennikach wyjaśniono":
    "czekałem tu na ciebie wczoraj cały dzień!"
    "przecież wysłałem ci telegram..."
    "a, no to wszystko wyjaśnia - poczta do listu zwykłego dopłaca złotówkę, do
    poleconego 3zł a do telegramu 10zł - więc zmieniają kategorię i jakoś wychodzą na
    swoje"...