  • 71. Data: 2018-12-16 19:15:29
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-12-18 o 20:14, Poldek pisze:

    > To można już dalej nie spłacać :-)
    > A może raczej należy oddać od razu całą kasę ;-)

    To już pytanie do sądu chyba raczej, tym nie mniej moim zdaniem zaczyna
    obowiązywać prawo ogólne. Kredytobiorca z całą pewnością musi zwrócić
    kwotę kredytu. Uważam, że bez odsetek, czyli to co zaliczono dotąd na
    odsetki, należy zaliczyć na kwotę główną. No i teraz problemem może być,
    jeśli się okaże, że dotychczasowej spłaty nie wystarczy. Na pozostałą
    część kredytobiorca może wziąć kredyt w tym banku, albo innym.

    Natomiast sprawa ma jeszcze inny - moim zdaniem obecnie niedostrzegany -
    wymiar. Jeśli sądy unieważnią kilka takich umów, to pomysłodawcy ich
    zawarcia ze strony banku grozi odpowiedzialność karna za działanie na
    jego szkodę. No i roszczenia odszkodowawcze od banku, o ktoś te odsetki
    zapłacić musi.

  • 72. Data: 2018-12-16 19:19:01
    Od: z <...@...pl>

    > I tylko nie o tym jest dyskusja.

    Dyskusja jest zawsze o tym że mimo że prawo było łamane to niektórzy
    frankowicze "zarobili" i po co ścigać jakiś tam ładne panie w banku i
    ich przełożonych. Oni tylko chcieli pomóc a klient jest sam sobie winien
    że nie zrozumiał do końca drobnego druczka na 50-tej stronie umowy.

    Tym debilnym tłumaczeniom trzeba stawiać stanowczy ODPÓR :-)
    bo młodzież czyta i się przyzwyczaja że święte krowy to nie tylko w Indiach.

  • 73. Data: 2018-12-16 19:20:54
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > zawarcia ze strony banku grozi odpowiedzialność karna za działanie na
    > jego szkodę. No i roszczenia odszkodowawcze od banku, o ktoś te odsetki

    Robi się ciekawie :-)

  • 74. Data: 2018-12-16 19:36:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-12-18 o 19:20, z pisze:

    > Robi się ciekawie :-)

    Osobiście jestem głębokim zwolennikiem ukarania tych ludzi, bo wiedzieli
    doskonale, co kombinują. Tu nie chodzi o jakieś niedopatrzenie. To było
    celowe działanie wymierzone w oszukanie klienta.

  • 75. Data: 2018-12-16 19:41:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeśli sądy unieważnią kilka takich umów, to pomysłodawcy ich
    > zawarcia ze strony banku grozi odpowiedzialność karna za działanie na
    > jego szkodę.

    1 - kto jest pomysłodawcą i dlaczego pomysłodawca miałby ponosić
    odpowiedzialność, a nie zarząd, który to klepnął?

    2 - no nie bardzo - jest wiele nietrafionych decyzji i raczej nie
    podpadają one pod odpowiedzialność karną.

    > No i roszczenia odszkodowawcze od banku, o ktoś te odsetki
    > zapłacić musi.

    Ta - jakiś bankster spłaci pół miliona kredytów po pół miliona;)

    Shrek

  • 76. Data: 2018-12-16 19:45:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-12-18 o 11:49, J.F. pisze:

    > No nie wiem czy tak wszyscy wiedzieli.
    > Banki mialy rozne mozliwosci - obligacje, listy zastawne, ich
    > zagraniczni udzialowcy.

    Ale musiałyby te rachunki kredytowe prowadzić w tej obcej walucie. Nie
    prowadziły i to absolutnie kończy dyskusję.

    > Masz na mysli efekt wzrostu kursow walut ?

    Patrz na to w makro skali. Co kredytobiorcę obchodzi, z czego się wzrost
    jego rat bierze?

    > Gdybys mial te franki, to bys mogl wymienic na zlotowki i sprzedac.
    > Stracilbys przy tym z 10% ... ale to tylko 10%.

    Ale te 10% od Ciebie wyłudzali.

    > A tu niektorzy stracili 100% a nawet wiecej.

    No więc teraz sądy im to zwracają.

  • 77. Data: 2018-12-16 19:46:43
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-16 o 19:41, Shrek pisze:

    > 1 - kto jest pomysłodawcą i dlaczego pomysłodawca miałby ponosić
    > odpowiedzialność, a nie zarząd, który to klepnął?

    Czy celowo usiłujesz rozwadniać? :-)

    Oczywiście że chodzi o osoby odpowiedzialne

    > 2 - no nie bardzo - jest wiele nietrafionych decyzji i raczej nie
    > podpadają one pod odpowiedzialność karną.

    To że nie umyślnie nie zwalnia od odpowiedzialności

  • 78. Data: 2018-12-16 19:51:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.12.2018 o 19:46, z pisze:

    > Czy celowo usiłujesz rozwadniać? :-)

    Nie - jestem tylko ciekawy dlaczego pomysłodawca (i kto to niby) a nie
    zarząd.

    > Oczywiście że chodzi o osoby odpowiedzialne

    Czyli jak sądzę, chodzi o zarząd?

    > To że nie umyślnie nie zwalnia od odpowiedzialności

    Na ogół zwalnia, bo inaczej strojem służbowym bankiera (a już zwłaszcza
    inwestycyjnego) byłby pasiak.

    Shrek.

  • 79. Data: 2018-12-16 20:01:20
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-16 o 19:51, Shrek pisze:
    > Nie - jestem tylko ciekawy dlaczego pomysłodawca (i kto to niby) a nie
    > zarząd.

    No to czepiasz się słówek. Ja potocznie rozumiem osobę odpowiedzialną a
    kto ją do tego natchnął... a niech nawet duch święty :-)

    > Na ogół zwalnia, bo inaczej strojem służbowym bankiera (a już zwłaszcza
    > inwestycyjnego) byłby pasiak.

    Na ogół odpowiedzialność się ponosi a w skrajnych przypadkach karną

    Może być? :-)

  • 80. Data: 2018-12-16 20:06:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.12.2018 o 20:01, z pisze:

    > No to czepiasz się słówek. Ja potocznie rozumiem osobę odpowiedzialną a
    > kto ją do tego natchnął... a niech nawet duch święty :-)

    Po prostu lubię jasność.

    > Na ogół odpowiedzialność się ponosi a w skrajnych przypadkach karną
    >
    > Może być? :-)

    Średnio, banki na tym jednak persado zarobiły. A nawet jakby straciły,
    to nie pierwszy raz. Jakiś winnych kryzysu przed dekady posadzili? Ponoć
    coś w Irlandii, albo jakoś tak... A ty tu o jakiś kilku marnych
    kredytach. Zresztą nie bój nic - pinokio nie da im krzywdy zrobić, bo
    sam poszedłby siedzieć. Głupio by wyszło - co?

    Shrek