  • 1. Data: 2008-05-30 12:21:57
    Temat: Re: elektroniczne wyciągi bankowe
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 30 Maj, 15:52, r...@p...onet.pl wrote:

    Bywaja rowniez pdf oraz z mozliwoscia sciagania ze swojego konta po
    zalogowaniu do bankowosci, zamiast ( czasem oprocz) wysylki

  • 2. Data: 2008-05-30 12:38:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 30 May 2008 15:52:08 +0200, r_ahimsa_m napisał(a):

    > Dzień dobry,
    > Jestem informatykiem i piszę program komputerowy w którym będę potrzebował
    > wczytywać wyciągi bankowe. Dowiedziałem się że istnieją standardy OFX i
    > QIF,

    Prawie w Polsce niespotykane. Chyba tylko Citi w wersji biznes ma to w
    Polsce. Kedyś widziałem materiały na temat tych formatów
    przetłumaczone przez ING - więc może też mają coś z tym wspólnego, ale
    napewno nie w wersji prywatnej, tylko w biznesowej.

    > a także formaty XML i CSV dla wyciągów.

    XML nie espotkałem. CSV jest zdaje się w Lukasie. I ostrzeżenie: nazywanie
    tych formatów standardem byłoby lekką przesadą - każdy bank definiuje
    sobie własne pola we własnej kolejności.

    > Mam kilka pytań: - czy
    > indywidualny klient może odbierać takie wyciągi, dla kogo przeznaczona
    > jest ta usługa
    > - w jaki sposób są one dostarczane, np. czy jest to plik wysyłany
    > emailem, czy inaczej
    > - z jaką częstotliwością udostępniane są takie pliki.

    W wypadku Lukasa sam sobie ściągasz CSV dla dowolnie zdefiniowanego okresu,
    wtedy kiedy chcesz, korzystając z ich interfejsu internetowego.

    Były kiedyś sprzedawane (?) programy konwertujące wyciągi z wielu polskich
    banków na różne formaty w tym OFX i QIF. Poszukaj w googlach.

  • 3. Data: 2008-05-30 12:47:25
    Od: Grysik <g...@g...com>

> [...]
    > czy inaczej
    > - z jaką częstotliwością udostępniane są takie pliki.

    To poszukaj czegoś na temat formatu MT940 - większość banków obsługuje
    ten standard.

  • 5. Data: 2008-05-30 14:24:50
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > czy inaczej
    > - z jaką częstotliwością udostępniane są takie pliki.

    najlepsze wyciągi są w formacie pdf...różne wynalazki (historie transakcji)
    stosuje Citi, ale są one dość nieczytelne (csv, xls, ofx i qif)

    plik wysyłany jest albo raz w miesiącu (na koniec miesiąca lub ostatni dzień
    cyklu karty) albo na żądanie = jak klient chce to w każdej chwili może sobie
    taki plik (historię rachunku) wygenerować

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2008-05-30 18:12:07
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 30 May 2008 15:52:08 +0200, r...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > czy inaczej
    > - z jaką częstotliwością udostępniane są takie pliki.

    Citi:
    - co miesiąc mailem dostajesz wyciąg w formacie PDF (jako załącznik) lub
    informację, że wyciąg możesz sobie sam pobrać po zalogowaniu do systemu
    transakcyjnego, dostępne jest 12 ostatnich wyciągów,
    - ponadto w każdej chwili (o ile system transakcyjny działa ;)) można
    wygenerować zestawienie wszystkich operacji w formacie QIF, OFX, CSV lub
    XLS, dostępne są zazwyczaj 3 ostatnie miesiące.

    Lukas:
    - w każdej chwili można wygenerować zestawienie wszystkich operacji na
    koncie w formacie PDF lub CSV bez ograniczenia czasowego.

    mBank:
    - raz w miesiącu dostajesz maila z wyciągiem jako załącznikiem w jednym z
    wybranych formatów (PDF, HTML lub CSV).

    Polbank:
    - w każdej chwili jest możliwość wygenerowania zestawienia wszystkich
    operacji na koncie w formacie PDF lub CSV. Najprawdopodobniej jest
    ograniczenie do 100 ostatnich transakcji dla każdego z rachunków
    oddzielnie.

    Inteligo:
    - co miesiąc przychodzi mail z załącznikiem w formacie HTML zawierającym
    wyciag,
    - ponadto w każdej chwili można wygenerować w systemie transakcyjnym
    zestawienie transakcji za dowolny okres w formacie PDF, HTML, XML, CSV lub
    XLS.

    Tak to mniej więcej wygląda. Jeśli gdzieś napisałem jakąś głupotę to proszę
    o korektę.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 7. Data: 2008-05-30 19:24:53
    Temat: Re: elektroniczne wyci bankowe
    Od: r...@p...onet.pl

  • 8. Data: 2008-05-30 19:26:17
    Od: r...@p...onet.pl

    A jak banki liczą sobie prowizję za tą usługę?
    /RAM/

  • 9. Data: 2008-05-30 20:31:19
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    >A jak banki liczą sobie prowizję za tą usługę?
    > /RAM/

    wyciągi elektroniczne są bezpłatne, platne są papierowe w tych bankach,
    ktore oferuja rowniez elektroniczne...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2008-06-03 18:43:22
    Temat: Re: elektroniczne wycigi bankowe
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > czy jest wysyłany emailem?
    > /RAM/

    tak. w citi pdf jest zabezpieczony haslem ustalanym przez uzytkownika (wiem,
    wiem, ze to niewielkie zabezpieczenie), jezeli jest wysylany mailem. jezeli
    jest pobierany ze strony, jest bez zabezpieczen.

    k.