  • 1. Data: 2008-05-30 06:36:09
    Temat: Kupujac w USA brak okresu bezodsetkowego dla polskich KK????
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Jakos przy zakupach w sklepach internetowych, polskie KK maja GP.
    Jak ktos kupuje na miejscu cos sie zmienia??

    Co autor wlasciwie mial na mysli?

    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,52983,525756
    4,Prowizje__spready_i_inne_oplaty__czyli_nasze_pieni
    adze.html

    Kart rozliczanych w dolarach powinni szukać np. studenci, którzy
    wyjeżdżają w ramach różnych programów wymiany do USA. Posiadając taką
    kartę, unikną podwójnego przewalutowania. Nasz Jan Kowalski powinien
    pamiętać jeszcze o jednej sprawie. Jeśli za granicą używałby karty
    kredytowej, to może zapomnieć o reklamowanym w Polsce okresie
    bezodsetkowym. Wszędzie na świecie przy użyciu takiej karty bank od
    razu potrąci należny mu procent.

  • 2. Data: 2008-05-30 07:28:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Co autor wlasciwie mial na mysli?

    Pieprzy jak potłuczony.

    MJ

  • 3. Data: 2008-05-30 08:02:55
    Od: "RobertS" <b...@p...plusunTO>

    > Jeśli za granicą używałby karty
    > kredytowej, to może zapomnieć o reklamowanym w Polsce okresie
    > bezodsetkowym. Wszędzie na świecie przy użyciu takiej karty bank od
    > razu potrąci należny mu procent.

    co to za głupoty?
    który bank potrąci procent?
    co ma piernik do wiatraka, jeżeli przy transakcji bezgotówkowej nie ma
    okresu bezodsetkowego to nie jest to kk i tyle...

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2008-05-30 08:06:09
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    Co autor wlasciwie mial na mysli?
    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,52983,525756
    4,Prowizje__spready_i_inne_oplaty__czyli_nasze_pieni
    adze.html

    Najprawdopodobniej autor jest idiotą.

    marekz

  • 5. Data: 2008-05-30 08:12:47
    Od: "RobertS" <b...@p...plusunTO>

    > Najprawdopodobniej autor jest idiotą.
    >
    > marekz

    proponuję, aby każdy dopisał tam odpowiedni komentarz, niech autor widzi,
    że wypisuje kompletne BZDURY!

    a ja spróbuję napisać do redakcji tej gazety, niech lepiej dobierają
    autorów i nie wypisują głupot na łamach...

    RobertS

  • 6. Data: 2008-05-30 08:25:57
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...plusunTO> napisał w wiadomości
    pl...

    > co ma piernik do wiatraka, jeżeli przy transakcji bezgotówkowej nie ma
    > okresu bezodsetkowego to nie jest to kk i tyle...

    Może istnieć karta kredytowa bez okresu bezodsetkowego. Własność
    "kredytowości" polega na tym, że po zakończeniu okresu umownego nie trzeba
    spłacić całości zadłużenia, a nie na istnieniu okresu bezodsetkowego o
    niezerowej długości.

    marekz

  • 7. Data: 2008-05-30 08:38:21
    Od: "RobertS" <b...@p...plusunTO>

> [...]
    > trzeba
    > spłacić całości zadłużenia, a nie na istnieniu okresu bezodsetkowego o

    ale czy to na jedno nie wychodzi?

  • 8. Data: 2008-05-30 08:44:30
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
[...]

    ----------------------

    Czyli z jakiegos powodu banki sa w plecy na takich transakcjach (kwestia
    roznic kursowych, wysokich prowizji) i wczesniej to bylo zjawisko
    marginalne, a teraz nabiera to znaczenia wraz z rosnaca popularnoscia ludzi
    robiacych zakupy w USA. Szczegolnie w modelu - znajomi wplaca na konto w
    Polsce, a czlowiek zrobi zakupy karta w USA. Tak wiec z powodu rosnacej
    popularnosci trzeba zaplacic pismakowi za artykul, ktory zniecheci ludzi do
    takich praktych na korzysc metod alternatywnych (drogie transfery, WU,
    gotowka w kieszeni).
    Tak wiec drodzy watkowicze nie niedoceniajcie autora artykulu. To nie jego
    glupota, wrecz przeciwnie: patrzac ekonomicznie: to spryt i przebieglosc,
    natomiast patrzac etycznie: chamstwo i cwaniactwo.

    pozdr

  • 9. Data: 2008-05-30 08:46:37
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Może miał na mysli wypłatę gotówki w bankomacie lub okienku.
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2008-05-30 08:48:57
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    Użytkownik "Z" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > glupota, wrecz przeciwnie: patrzac ekonomicznie: to spryt i przebieglosc,
    > natomiast patrzac etycznie: chamstwo i cwaniactwo.

    Czyli kolejna manipulacja Wybiorczej....