  • 1. Data: 2007-07-17 11:50:23
    Temat: dobrowolne poddanie sie egzekucji - czym to sie je ? :)
    Od: a...@o...fuw.edu.pl

    Witam

    Kiedys (kilka lat temu) biorac pieniadze z banku podpisywalo sie
    papierek o dobrowolnym poddaniu sie egzekucji do pewnej kwoty (nie
    wiem czy tak jest nadal).
    Czemu sluzy ten papierek ? Z tego co wyczytalem, aby oswiadczenie o
    d.p.s.e. bylo wazne, powinno miec forme aktu notarialnego.
    Co sie stanie, jesli zadluzenie przekroczy wymieniona kwote ? Bo nie
    sadze, by w takim wypadku bank domagal sie splaty tylko do wysokosci
    okreslonej w oswiadczeniu o d.p.s.e. ?

    Dzieki za poswiecony mi czas i wszelkie ukierunkowujace wskazowki :)

    Pzdr, Artur

  • 2. Data: 2007-07-17 13:03:23
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 17 Jul 2007 04:50:23 -0700, askos napisał(a):

    (...)
    > Dzieki za poswiecony mi czas i wszelkie ukierunkowujace wskazowki :)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Bankowy_tytu%C5%82_egze
    kucyjny

  • 3. Data: 2007-07-17 13:19:28
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Kiedys (kilka lat temu) biorac pieniadze z banku podpisywalo sie
    > papierek o dobrowolnym poddaniu sie egzekucji do pewnej kwoty (nie
    > wiem czy tak jest nadal).

    Nadal tak jest. Teraz czasem nawet otwierając konto _oszczędnościowe_

    > Czemu sluzy ten papierek ?

    Służy pominięciu długotrwałego procesu podczas egzekucji długu.
    AFAIR sąd nadaje temu niezwłocznie klauzulę wykonalności i bank może iść z
    tym do komornika.

    > Z tego co wyczytalem, aby oswiadczenie o
    > d.p.s.e. bylo wazne, powinno miec forme aktu notarialnego.

    Nic mi o tym nie wiadomo. Gdzie tak wyczytałeś?

    > Co sie stanie, jesli zadluzenie przekroczy wymieniona kwote ?

    Zapewne bank będzie chciał nowego papierka na wyższą kwotę.
    Ale to mało prawdopodobne, bo zwykle życzy sobie już na wstępie dużo więcej
    niż wynosi dopuszczalne zadłużenie.

  • 4. Data: 2007-07-18 15:28:22
    Od: ~|_ukasz <lukasz.niespamic@mnie_atra.pl>

    Bogdan B. napisał(a):

    > Nic mi o tym nie wiadomo. Gdzie tak wyczytałeś?

    Zależy o czym mowa. Autor wątku pisze o tzw. siódemkach
    (art. 777 KC) i wtedy rzeczywiście wymagana jest
    forma aktu notarialnego.

    Nie mylić z bankowymi tytułami, egzekucjami ect.

    pozdr
    ~|_.