  • 1. Data: 2007-07-17 11:31:56
    Temat: Wpis banku do KW - można szybko ;-)
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    witam

    nasłuchałem się różnych opowieści, że np. w Wawie oczekiwanie na założenie
    hipoteki kaucyjnej na rzecz banku trwa nawet 6 miesięcy. Totalna groza.

    W moim przypadku (Poznań) było to nieco krócej:
    27.06 - podpisanie aktu notarialnego
    29.06 - złożenie wniosku o założenie KW i wpis banku do hipoteki kaucyjnej
    11.07 - założona KW i bank wpisany do hipoteki
    12.07 - pismo wyszło z sądu
    16.07 - doręczono list z sądu

    czyli dodatkowe ubezpieczenie zapłacę tylko w pierwszym miesiącu ;-)
    oprocentowanie wyższe o 1.2% to w moim przypadku rata wyższa o kilkaset
    złotych.

    A jak to wygląda w innych miastach?

    pozdr.
    RobertS

  • 2. Data: 2007-07-17 11:37:45
    Temat: Re: Wpis banku do KW - można szybko ;-)
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    pl...

    > czyli dodatkowe ubezpieczenie zapłacę tylko w pierwszym miesiącu ;-)
    > oprocentowanie wyższe o 1.2% to w moim przypadku rata wyższa o kilkaset
    > złotych.
    >
    > A jak to wygląda w innych miastach?

    U mnie od aktu do wpisu hipoteki do nowozalozonej ksiegi uplynelo 3 dni. Ale
    potem to sie jeszcze musi uprawomocnic, wiec prawdopodobnie zaplacisz
    ubezpieczenie jednak za 2 miesiace (chyba ze nie masz warunku prawomocnosci
    wpisu).

    marekz

  • 3. Data: 2007-07-17 11:45:05
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    RobertS napisał(a):

    > czyli dodatkowe ubezpieczenie zapłacę tylko w pierwszym miesiącu ;-)
    > oprocentowanie wyższe o 1.2% to w moim przypadku rata wyższa o kilkaset
    > złotych.

    Gdańsk półtora roku temu - przez półtora miesiąca sąd przetwarzał zmianę
    właściciela, przez kolejne półtora miesiąca wpis hipoteki. Zapewne gdyby
    to zrobić w jednym wniosku to byłoby szybciej, ale tak jakoś wyszło.
    Księga wieczysta była papierowa.

    Karol

  • 4. Data: 2007-07-17 11:46:39
    Od: "wsk125" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Wrocław - akt notarialny podpisany w październiku 2006.

    Wpis do księgi - CZERWIEC 2007.

    Czekaliśmy 8 miesięcy !!! napisane ponaglenie do sądu.

    8 x 200zł (dodatkowe ubezpieczenie) = 1600zł !!!

    krew człowieka zalewa...

    pzdr,
    wsk125

  • 6. Data: 2007-07-17 12:14:27
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > potem to sie jeszcze musi uprawomocnic, wiec prawdopodobnie zaplacisz
    > ubezpieczenie jednak za 2 miesiace (chyba ze nie masz warunku

    nic mi o takim warunku nie wiadomo...

    w każdym razie jestem b.pozytywnie zaskoczony szybkością działania sądu w
    Poznaniu, dodam ze nie pierwszy raz ;-)

    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2007-07-18 07:20:46
    Od: k...@k...gliwice.pl

    właśnie czeka mnie ta zabawa z sądem i mam w związku z tym pytanie:
    czy dokumenty o założenie KW we wszystkich sądach są takie same? Czy
    muszę mieć jakieś wyrysy mapek i zgodę spółdzielni na założenie KW?

    pozdrawiam,

    kaliq

  • 8. Data: 2007-07-18 07:34:56
    Od: "keimak" <k...@U...fm>

    > A jak to wygląda w innych miastach?

    Pruszków - podobnie - około 2 tygodni.

  • 9. Data: 2007-07-18 08:18:03
    Od: Quental <a...@g...com>

    > nic mi o takim warunku nie wiadomo...

    Do banku musisz prawodopodobnie dostarczyc wypis z ksiegi wieczystej.
    Zaswiadczenie z sadu o dokonanym wpisie nie wystarczy. A wypis z
    ksiegi, w ktorym bedzie figurowal bank dostaniesz dopiero po
    uprawomocnieniu sie decyzji - dwa tygodnie od skutecznego dostarczenia
    wszystkim zainteresowanym decyzji sadu.

    W Lodzi trwa to juz 5 miesiecy i zanosi sie, ze jeszcze ze 2 potrwa.
    Pani w sadzie powiedziala mi tak: prosze pana! 4 miesiace??? To to
    jest jak nic! I na nic zdaje sie pisanie pism o przyspieszenie itp. W
    Lodzi wpis trzeba sobie wychodzic i wydzwonic. Co miesiac ok. 600-700
    zl w plecy :(

    Pozdrowienia,

  • 10. Data: 2007-07-18 19:09:06
    Od: dooh <d...@w...pl>

    Dnia Tue, 17 Jul 2007 13:31:56 +0200, RobertS napisał(a):

> [...]
    >
    > czyli dodatkowe ubezpieczenie zapłacę tylko w pierwszym miesiącu ;-)
    > oprocentowanie wyższe o 1.2% to w moim przypadku rata wyższa o kilkaset

    Gliwice - miesiąc z groszami ale niestety 2 raty ubezpieczenia poszły...

    --
    [ d.o.o.h. - Device Optimized for Observation and Harm ]
    [ mail:dooh(at)wp(dot)pl GG:198354 http://duh.ovh.org ]