    From: "Na przykład: Jan Kowalski" <Na przykład: osoba@microsoft.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: banki nie lubią gotówki?
    Date: Wed, 30 Sep 2020 23:49:46 +0200

    Nie wiem czy intencjonalna ale walka z gotówką trwa za pomocą prowizji.

    Przykład Getin Bank jest -> będzie od 1.10.2020
    wpłata w oddziale na swój rachunek
    0 zł -> 0 zł tylko 2x/mies. następne 10 zł
    wypłata w oddziale
    0 zł -> 0 zł tylko 2x/mies. następne 10 zł
    wypłata w bankomacie w Polsce
    0 zł -> 0 zł tylko w Planet Cash, inne 3,5% min. 5 zł
    Prowizja od wpłaty gotówki we wpłatomatach poza placówką Banku
    0,6% min. 1 zł -> 0,8% min. 1 zł

    (i inne podwyżki np. za przelew w placówce banku 5,99 zł -> 10 zł.
    Nie znalazłem pozycji wpłata na rach. innej osoby fizycznej.

    Tu przykład bardzo "prostego" cennika:

    PEKAO SA, cyt.:
    "WPŁATA GOTÓWKI w Oddziale Banku lub w Placówce Partnerskiej
    Na własny rachunek płatniczy osoby fizycznej prowadzony w Banku:
    wpłata w Oddziale Banku
    w urządzeniach samoobsługowych 0 zł
    w kasie w złotych 5,00 zł
    (Opłata obowiązuje od dnia 1.04.2020 r. i nie jest pobierana gdy:
    kwota jednorazowej wpłaty jest powyżej 5.000,00 zł
    lub wpłata dokonywana jest w bilonie,
    lub wpłata dokonywana jest w walucie obcej,
    lub urządzenie samoobsługowe nie jest dostępne,
    lub Klientowi nie została wydana karta debetowa do zasilanego rachunku,
    lub Klient nie uruchomił aplikacji PeoPay,
    lub Klient jest posiadaczem rachunku Eurokonto VIP, lub Eurokonto
    Prestiż.)"

    Uff!... Pomijając fakt, że razem z wycofanymi z oferty mają kilkadziesiąt
    różnych rodzajów rachunków osobistych (po dwudziestu kilku przestałem
    liczyć).

    Podobnie nie znalazłem pozycji wpłata w kasie na rach. innej osoby
    fizycznej.

    Arek