  • 1. Data: 2009-02-10 23:12:51
    Temat: alior - wyciąg, błąd z saldem końcowym
    Od: t...@o...pl

    Czy ktoś zauważył błąd z saldem końcowym na wyciągu z rachunku z
    lokatą nocną?
    U siebie na wyciągu za grudzień 2008 mam coś takiego:
    dla ostatniej operacji na wyciągu a jest to kapitalizacja odsetek,
    jako saldo końcowe zaprezentowane jest saldo będące równe połowie
    faktycznego salda księgowego powiększone o kwotę kapitalizacji
    odsetek.
    Jest tutaj niespójność bo już na liście wyciągów przy danym miesiącu
    jako saldo końcowe prezentowane jest prawidłowe saldo, podobnie jak w
    sekcji "dane finansowe rachunku" wyciągu.
    Niby nic ważnego ale wyciąg to w sumie oficjalna sprawa i
    zaprezentowane informacje powinny być spójne. Czyli saldo po ostatniej
    operacji to saldo po poprzedniej operacji powiększone/pomniejszone o
    kwotę ostatniej operacji. Tutaj ni z gruchy ni z pietruchy pojawia się
    połowa salda + kwota kapitalizacji.

  • 2. Data: 2009-02-11 08:32:03
    Temat: Re: alior - wyciąg, błąd z saldem końcowym
    Od: "scholastyk" <s...@c...onet.pl>

> [...]
    > jako saldo końcowe zaprezentowane jest saldo będące równe połowie
    > faktycznego salda księgowego powiększone o kwotę kapitalizacji

    Też to zauważyłem.
    Jak sądzę, wynika to z tego, że odsetki miesięczne (0,1%) dopisywane są o
    północy ostatniego dnia miesiąca, kiedy to, jak co noc, "ty śpisz a połowa
    twoich pieniędzy pracuje na lokacie" (cytuję z pamięci za reklamą).

  • 3. Data: 2010-03-18 10:23:19
    Od: "marcindebiec" <marcindebiec@WYTNIJ_TOwp.pl>

    ALIOR nadal ma kłopoty z wyciągami i historią rachunku. Straciliśmy w firmie bardzo
    czasu przez jeden z błędnych wyciągów. Zapomnieli \"ujawnić\" 67,52 PLN odsetek.
    Twój przypadek na pewno nie jest jedyny.

  • 4. Data: 2010-03-18 16:00:43
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    W dniu 2010-03-18 11:23, marcindebiec pisze:

    > ALIOR nadal ma kłopoty z wyciągami i historią rachunku. Straciliśmy w firmie bardzo
    czasu przez jeden z błędnych wyciągów. Zapomnieli \"ujawnić\" 67,52 PLN odsetek.
    Twój przypadek na pewno nie jest jedyny.

    Zauważyłem też jakiś czas temu problem z prezentacją zestawienia
    transakcji dla kart debetowych i kredytowych. W zadanym przedziale
    (wybrałem ostatnie 14 miesięcy) "zgubiły" się transakcje z ok.miesiąca
    czasu (wewnątrz przedziału). Zadzwoniłem zgłosić problem i jak na złość
    podczas rozmowy telefonicznej ustąpił, przy tych samych kryteriach
    prezentowały się już wszystkie transakcje. Jakiś czas później zauważyłem
    dokładnie to samo dla innej karty, nauczony doświadczeniem odczekałem
    chwilę, kilka razy spróbowałem zmienić kryteria i pobrać dane ponownie i
    ponownie wszystko wróciło do normy - doprowadziłem do sytuacji, że przy
    tych samych kryteriach prezentowane są wszystkie transakcje, a
    początkowo sporo z nich się nie pokazywało.