  • 1. Data: 2004-07-14 11:48:59
    Temat: Zakladanie konta w Polsce
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    Kto jest rezydent wg. Prawa Bankowego?

    Pomagam Polakowi z USA uruchomic akcje charytatywna wiazaca sie ze zbiorka
    pieniedzy w Polsce i USA. Zostalem przez niego poproszony o ustalenie czy
    moze zalozyc konto bankowe w Polsce?

    Leszek

  • 2. Data: 2004-07-14 12:04:28
    Temat: Re: Zakladanie konta w Polsce
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Jul 2004 13:48:59 +0200, "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >pieniedzy w Polsce i USA. Zostalem przez niego poproszony o ustalenie czy

    "Rezydent - osoba fizyczna mająca miejsce zamieszkania w kraju oraz
    przedsiębiorca mający siedzibę w kraju zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002r.
    Prawo dewizowe (Dz.U. nr 141 poz.1177.1178 )."
    Taką definicję znalazłem, czyli jest ona w ustawie o prawie dewizowym.

  • 3. Data: 2004-07-14 12:13:50
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > Prawo dewizowe (Dz.U. nr 141 poz.1177.1178 )."
    > Taką definicję znalazłem, czyli jest ona w ustawie o prawie dewizowym.

    To znaczy, ze dobrze mu napisalem ze on sam nie moze miec konta bankowego w
    Polsce, a ja nie bardzo mam ochote odpowiadac za czyjes pieniadze.

    Lech Dubrowski

  • 4. Data: 2004-07-14 13:21:35
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c...@s...poczta.onet.pl>,
    s...@p...onet.pl says...
> [...]
    > Prawo dewizowe (Dz.U. nr 141 poz.1177.1178 )."
    > Taką definicję znalazłem, czyli jest ona w ustawie o prawie dewizowym.

    A wydawalo mi sie ze rezydenci tez moga otworzyc konta. Obawiam sie
    tylko ze jesli nawet jest to mozliwe bedzie to baardzo pracochlonne.

    AP

  • 5. Data: 2004-07-14 13:34:57
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    > A wydawalo mi sie ze rezydenci tez moga otworzyc konta. Obawiam sie
    > tylko ze jesli nawet jest to mozliwe bedzie to baardzo pracochlonne.

    Rezydent moze zalozyc konto np. w Inteligo ale ja przelewajac pieniadze na
    jego konto musze zadzwonic do Inteligo i powiedziec im ze dokonalem przelewu
    na konto rezydenta.

    Lech Dubrowski

  • 6. Data: 2004-07-14 13:44:41
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Lech Dubrowski <l...@p...onet.pl> wrote:

    > To znaczy, ze dobrze mu napisalem ze on sam nie moze miec konta bankowego w
    > Polsce, a ja nie bardzo mam ochote odpowiadac za czyjes pieniadze.

    Zależy w jakim banku. Niektóre banki nie mają problemu z założeniem
    konta na totalnego nierezydenta bez adresu w polsce, na pewno Nordea
    Bank.

    W Inteligo raczej się nie da, w Multibanku chyba dałobysię jakby podał
    swoje dane, swój paszport, ale adres Twój, co bank to obyczaj.

    W Nordea w każdym razie na pewno się da, bo sam przelewałem na konto
    osoby z adresem gdzieś w Danii (nie, nie zanełem tego adresu
    wcześniej, w Nordei jak się robi przelew to podaje Ci po wykonaniu na
    jaki adres jest konto beneficjenta). Oczywiście to było konto w
    Polskiej Nordei.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 7. Data: 2004-07-14 14:16:30
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > wcześniej, w Nordei jak się robi przelew to podaje Ci po wykonaniu na
    > jaki adres jest konto beneficjenta). Oczywiście to było konto w

    Musze to sprawdzic

    Lech Dubrowski

  • 8. Data: 2004-07-14 14:33:12
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 14 Jul 2004 14:13:50 +0200, "Lech Dubrowski"
    <l...@p...onet.pl> wrote:

    >2002r.
    >
    >To znaczy, ze dobrze mu napisalem ze on sam nie moze miec konta bankowego w
    >Polsce, a ja nie bardzo mam ochote odpowiadac za czyjes pieniadze.

    nie, nieprawda. Może mieć jako nie-rezydent.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2004-07-14 15:23:23
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Pomagam Polakowi z USA uruchomic akcje charytatywna wiazaca sie ze zbiorka
    > pieniedzy w Polsce i USA. Zostalem przez niego poproszony o ustalenie czy
    > moze zalozyc konto bankowe w Polsce?

    Millenium, od reki. Nawet electrona przesylaja na zagraniczny adres... Ztcw.
    to rowniez Ing.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 10. Data: 2004-07-14 17:36:12
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Jul 2004 13:21:35 GMT, AP <c...@e...dyndns.org> wklepał(-a):

    >A wydawalo mi sie ze rezydenci tez moga otworzyc konta. Obawiam sie
    >tylko ze jesli nawet jest to mozliwe bedzie to baardzo pracochlonne.

    Ja tylko podałem definicję. Oczywiście, że rezydent może, bo rezydentem jest
    każda osoba mieszkająca w Polsce. :) Miałeś na myśli nierezydenta. :-D