  • 1. Data: 2004-07-14 09:53:05
    Temat: Millennium: kosztowny debecik
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@T...I.ZAMIEN.KRESKE.NA.KROPKE.wp_pl>

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,21781
    51.html

    Kosztowny debecik w Banku Millennium

    Bank Millennium wprowadził niedawno opłatę za udostępnienie klientom debetu
    w koncie osobistym. Pomyłka systemu sprawiła, że 40 zł prowizji płacą nawet
    posiadacze kont studenckich, którzy korzystają z przyznawanego automatycznie
    debetu w wysokości... 300 zł

    Jednorazowa, kilkudziesięciozłotowa, prowizja za umożliwienie klientowi
    debetowania rachunku osobistego to ostatnio jeden z najzyskowniejszych
    sposobów napełniania bankowej kiesy. Jednoprocentową opłatę roczną dla
    posiadaczy kont osobistych z debetem wprowadził Bank Millennium. Opłata -
    przynajmniej 40 zł - dotyczy zarówno odnawialnych linii kredytowych już
    otwartych, jak i nowych. Do "Gazety" zgłosiło się kilka osób, które zostały
    obciążone 40-złotową prowizją, chociaż z ich kontem osobistym związany jest
    tylko symboliczny kilkusetzłotowy debet.

    W takiej sytuacji są m.in. studenci, którym Bank Millennium swego czasu z
    automatu pozwalał na debetowanie konta do kwoty 300 zł. - Kiedy zostałem
    obciążony wysoką prowizją, myślałem, że to pomyłka. W oddziale dowiedziałem
    się, że bank wprowadził nową prowizję. Nie rozumiem, dlaczego mam płacić za
    utrzymywanie tak niewielkiego debetu - mówi Paweł, student SGH. Bank
    Millennium prowadzi 13,6 tys. rachunków Millekonto Student. Rozmaite linie
    kredytowe związane z tym rachunkiem ma 2 tys. studentów.

    W Banku Millennium twierdzą, że obciążanie osób posiadających niskie debety
    to błąd systemu i pieniądze zostaną im zwrócone. - Opłata została
    wprowadzona tylko dla klientów posiadających miesięczny limit zadłużenia
    powyżej 500 zł. Bank chciałby przeprosić klientów, którym omyłkowo naliczył
    prowizję. Operacja obciążania kont klientów została dokonana automatycznie i
    bank analizuje, czy nie ma więcej takich pomyłek. Gdyby były, prosimy
    klientów o kontakt z oddziałem - mówi Agnieszka Zygo, rzecznik Millennium.

    Niektórzy czytelnicy "Gazety" już wcześniej próbowali reklamować wysokość
    opłaty za przyznany debet, ale bez skutku

  • 2. Data: 2004-07-14 15:55:21
    Temat: Re: Millennium: kosztowny debecik
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Marcin Kozlowski wrote:
    > Niektórzy czytelnicy "Gazety" już wcześniej próbowali reklamować
    > wysokość opłaty za przyznany debet, ale bez skutku

    zerowe oprocentowanie rachunku i jeszcze ciagle nowe oplaty - dobrze ze zwialem
    z tego banku w zeszlym roku.

    Oficjalnie przyznali sie GINBowi na moją skarge, ze odsetki sa ucinane z nie
    zaokrąglane do pełnego grosza, ale to mają tez poprawić :-)
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-07-15 05:09:27
    Od: dx <d...@f...com.pl>

    > zerowe oprocentowanie rachunku i jeszcze ciagle nowe oplaty - dobrze ze zwialem
    > z tego banku w zeszlym roku.

    W woli scisłości - linie kredytowe funkconujące na starych zasadach, tak
    jak wcześniej w Millepensja pozbawione są powyższych opłat.
    pzdr., darek