  • 31. Data: 2010-08-11 15:32:32
    Temat: Re: Zablokowanie dostępu przez www do konta w banku
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 11 Aug 2010 13:18:21 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > To jest jasne cały czas.
    > Na moje wyczucie system akceptujący do 10 000 logowań na minutę będzie

    Widzisz, mam wrażenie, że rozpatrujesz to dalej, jako jednostkowy atak,
    który ma się odbyć w jak najkrótszym czasie ale nie o to chodzi. Jeżeli
    chciałbym do zrobić w minutę to po prostu poszedłby DDOS i tyle ;)
    Próba nieudanych logowań może trwać powiedzmy przez dwa tygodnie (albo i
    dłużej) czyli im dłużej tym większe prawdopodobieństwo, że logowanie
    będzie celne przy strzelaniu losowo. Jeżeli bank umożliwiałby
    potwierdzenie, który login jest używany wtedy można tworzyć bazę takich
    loginów. Z technicznego punktu widzenie obrona banku przed takim, jak to
    nazwałem "atakiem", jest w zasadzie mocno ograniczona, bo ciężko mi sobie
    wyobrazić aby bank tworzył listę IP, które mają/nie mają dostęp do
    logowania a na 3 próby musi zezwolić aby móc według procedury zablokować
    konto.

    Xenocide

  • 32. Data: 2010-08-11 19:21:25
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2010-08-11 14:20, Jan Strybyszewski pisze:
    > Dla roznych "loginów" w jednej sesji "ciasteczkowej"
    > Pamietaj iz taki bootnet musiałby byc bardzo sprytny

    Alior pozwoli. Kiedyś zapomniałem loginu i testowałem co mi do głowy
    przyszło. I tak całkiem długo.

    --
    Raf

  • 33. Data: 2010-08-12 00:50:44
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-08-11 21:21, Rafał pisze:

    > Alior pozwoli. Kiedyś zapomniałem loginu i testowałem co mi do głowy
    > przyszło. I tak całkiem długo.

    Więcej niż 3 razy z jednego IP Ci się nie uda.

    --
    animka

  • 34. Data: 2010-08-12 09:08:05
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Widzisz, mam wrażenie, że rozpatrujesz to dalej, jako jednostkowy atak,
    > który ma się odbyć w jak najkrótszym czasie ale nie o to chodzi.
    Ja rozpatruję atak wieczysty, ale wymagający powtórzenia całej sekwencji co
    minutę, aby utrzymać blokady aktywne. Jednocześnie zakładam, że system nie
    pozwoli odkryć prawdziwych loginów więc blokowane będzie tyle ile się da,
    ale bez gwarancji, że są istniejące.
    Ja nie zacząłem od opisu ataku tylko od mojej propozycji (wymyślonej w parę
    minut, więc prawdopodobnie dalekiej od doskonałości) jak takie blokowanie
    powinno wyglądać od strony systemu (że po minucie się odblokowuje),
    argumentując, że takie ograniczenie pasma jest wystarczające aby
    uniemożliwić odkrycie prawdziwych loginów.

> [...]
    > będzie celne przy strzelaniu losowo. Jeżeli bank umożliwiałby
    > potwierdzenie, który login jest używany wtedy można tworzyć bazę takich

    No właśnie ja się trzymam mojej wersji z założeniem, że tego nie da się
    potwierdzić. Nie że w obecnych systemach się nie da, tylko, że takie było
    moje założenie w pierwszej mojej wypowiedzi.

    Nie wiem, czy tak to jest robione, ale w pierwszym podejściu uważam, że z
    komputera użytkownika do systemu powinny być przesyłane:
    - login
    - zestaw: (hasło+tzw. sól) wydłużony kryptograficznie o minimum 20 bitów (na
    PC zajmie około 1s). Dopiero długi (np. 256 bitów) wynik jest przesyłany.
    Sól to dość długa (np. 128 bitów) jawna! stała dla danego użytkownika, ale
    dla każdego inna. Powoduje to, że atakujący sprawdzając wszystkie domniemane
    hasła nie może wykorzystać efektu skali. Nie może raz wyliczyć wydłużenia
    hasła i sprawdzić je dla miliona loginów tylko musi dla jednego sprawdzanego
    hasła obliczać to wydłużenie milion razy. A próbowanie wysyłania losowych
    wartości wyników (tych 256 bitów) mija się z celem ze względu na liczbę
    kombinacji.

> [...]
    > wyobrazić aby bank tworzył listę IP, które mają/nie mają dostęp do
    > logowania a na 3 próby musi zezwolić aby móc według procedury zablokować

    Moja teza (od początku) jest taka, że blokowanie na minutę (XX minut) jest
    wystarczające dla uniemożliwienia znalezienia atakującemu prawdziwego hasła
    (nie chodzi o to, że ten atak ma to na celu, tylko o spełnienie celu dla
    którego stosowane jest blokowanie po 3 nieudanych próbach), a jednocześnie
    zabezpiecza bank przed lawiną telefonów o zablokowanym loginie. I druga jest
    taka, że dodatkowo bank nie powinien pozwolić odkryć używanych loginów. I
    trzecia że tylko jeden na 1000 losowych loginów powinien trafiać w używany
    login.
    P.G.

  • 35. Data: 2010-08-12 10:03:50
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 12 Aug 2010 11:08:05 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > Moja teza (od początku) jest taka, że blokowanie na minutę (XX minut)
    > jest wystarczające dla uniemożliwienia znalezienia atakującemu
    > prawdziwego hasła (nie chodzi o to, że ten atak ma to na celu, (...)

    Ale tutaj kompletnie o to nie chodzi. Każdy użytkownik logując się
    aktualnie w banku na swój login ma możliwość zablokowania sobie konta.
    Tak jak w przypadku PIN są to 3 próby. I tylko o to chodzi o jak
    największą ilość zablokowanych kont.

    Właśnie mi przyszedł do głowy kolejny pomysł. Skanuje pod bankomatem
    karty ile się da, ale bez PINów, później je blokuję wpisując błędnie 3
    raz zły PIN. Też może to wywołać małe albo i większe zamieszanie w banku,
    tak sądzę.

    --
    xbartx

  • 36. Data: 2010-08-12 10:14:33
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > aktualnie w banku na swój login ma możliwość zablokowania sobie konta.
    > Tak jak w przypadku PIN są to 3 próby. I tylko o to chodzi o jak

    To nie budzi żadnych wątpliwości.
    Ja jedynie zasugerowałem jak by to mogło być, aby radykalnie ograniczyć
    możliwość złośliwego blokowania kont.
    P.G.

  • 37. Data: 2010-08-12 10:18:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.08.2010 12:03), xbartx wrote:

> [...]
    > karty ile się da, ale bez PINów, później je blokuję wpisując błędnie 3
    > raz zły PIN. Też może to wywołać małe albo i większe zamieszanie w banku,

    Ale tak się często dzieje. Wystarczy że zainstalujesz skaner i poczekasz
    aż go odkryją. Blokada wszystkich kart które się przewinęły przez ten
    bankomat w ostatnim czasie murowana.

    p. m.

  • 38. Data: 2010-08-12 11:24:28
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 12 Aug 2010 12:18:13 +0200, mvoicem napisał(a):

    > Ale tak się często dzieje. Wystarczy że zainstalujesz skaner i poczekasz
    > aż go odkryją. Blokada wszystkich kart które się przewinęły przez ten
    > bankomat w ostatnim czasie murowana.

    Ano fakt, tylko wtedy, rozkłada się to jednak na więcej banków o czy mnie
    pomyślałem.

    --
    xbartx

  • 39. Data: 2010-08-12 11:26:24
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 12 Aug 2010 12:14:33 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > To nie budzi żadnych wątpliwości.
    > Ja jedynie zasugerowałem jak by to mogło być, aby radykalnie ograniczyć
    > możliwość złośliwego blokowania kont. P.G.

    Być może. Mi chodziło o mniej więcej podobny przypadek jak ten:

    http://preview.tinyurl.com/wielki-ddos

    W końcu ktoś może powiedzieć sprawdzam i to wiedziony jeno zwykła ludzką
    ciekawością ;)

    --
    xbartx