  • 1. Data: 2010-08-08 13:18:41
    Temat: Książeczka oszczędnościowa PKO z '91 roku
    Od: ererer <e...@n...pamietam.maila>

    Znalazłem w domu starą książeczkę oszczędnościową, nikt o niej nie
    pamiętał więc zakładam, że wielki kokosów tam nie było ;)

    Z czystej ciekawości ile dziś szacunkowo może być warte 86000 zł z
    czerwca 1991? Niestety, denominacja to dla mnie mgliste czasy
    dzieciństwa ;), strzelam 8-9 zł?

    --
    Pozdrawiam,
    ererer

  • 2. Data: 2010-08-08 14:28:32
    Temat: Re: Książeczka oszczędnościowa PKO z '91 roku
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2010-08-08 15:18, ererer pisze:
> [...]
    >
    > Z czystej ciekawości ile dziś szacunkowo może być warte 86000 zł z
    > czerwca 1991? Niestety, denominacja to dla mnie mgliste czasy

    Prawie dobrze: słownie osiem złotych sześćdziesiąt groszy

  • 3. Data: 2010-08-08 14:32:59
    Od: b...@o...pl

    > Prawie dobrze: słownie osiem złotych sześćdziesiąt groszy

    coś mi się obiło o uszy że była jakaś extra rewaloryzacja i ludzie w okolicy
    skupowali te książeczki (robili jakieś cesje) i potem kupowali mieszkania za
    symboliczne kilka złotych. Płacili jeleniowi np. 1.000zł za książeczkę "wartą
    100zł", a potem traktowali tę książeczkę jako wkład mieszkaniowy dający
    wielotysięczny upust czy rabat przy kupnie mieszkania.

    Nie wiem, czy to jeszcze działa i jak dokładnie działa(ło).

    W każdym razie te grosiki na książeczce były warte dużo więcej niż
    wynikałoby to z denominacji.

  • 4. Data: 2010-08-08 14:47:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    b...@o...pl writes:

    > coś mi się obiło o uszy że była jakaś extra rewaloryzacja i ludzie w okolicy
    > skupowali te książeczki (robili jakieś cesje) i potem kupowali mieszkania za
    > symboliczne kilka złotych.

    Bajki.

    > Płacili jeleniowi np. 1.000zł za książeczkę "wartą
    > 100zł", a potem traktowali tę książeczkę jako wkład mieszkaniowy dający
    > wielotysięczny upust czy rabat przy kupnie mieszkania.

    Tyle ze: a) to musialy byc ksiazeczki "mieszkaniowe", nie
    "oszczednosciowe", b) musialy byc spelnione dodatkowe warunki, c) czy
    kilka tysiecy przy zakupie za kilkaset to jest "wiele tysiecy" to juz
    kwestia indywidualnej oceny.

    W kazdym razie dobry biznes to to nie byl, aczkolwiek trzymanie "biletow
    NBP" w szufladzie bylo niewatpliwie jeszcze gorsze.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2010-08-08 14:59:31
    Temat: Re: Ksiąıźeczka oszczędnoı›ciowa PKO z '91 roku
    Od: b...@o...pl

    > a) to musialy byc ksiazeczki "mieszkaniowe", nie "oszczednosciowe",
    > b) musialy byc spelnione dodatkowe warunki,

    jeśli wątkotwórca znalazł książeczkę "mieszkaniową" czyli spełnił warunek A
    to czy obecnie, w sierpniu 2010 ma jakąkolwiek szansę spełnić warunek B?
    czy też było minęło i nie wróci?

  • 6. Data: 2010-08-08 15:16:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    b...@o...pl wrote:

> [...]
    >
    > Nie wiem, czy to jeszcze działa i jak dokładnie działa(ło).
    >
    > W każdym razie te grosiki na książeczce były warte dużo więcej niż

    mieszkaniowe, nie oszczędnościowe.

  • 7. Data: 2010-08-08 15:16:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bogdan B. wrote:

    > Prawie dobrze: słownie osiem złotych sześćdziesiąt groszy

    plus odsetki.

  • 8. Data: 2010-08-08 15:28:53
    Od: Jacenty <j...@w...pl>

    Możesz iść do oddziału PKO BP w którym była założona książeczka
    (niestety nie do dowolnego oddziału) i kazać sobie policzyć odsetki i
    ewentualną premię mieszkaniową jaka Ci się należy (dla książeczki
    założonej w 1991 roku to będzie jakiś 1000-5000 zł). Obliczanie premii
    w naszym "narodowym" i jakże nowoczesnym banku trwa co najmniej
    miesiąc, pierwsze takie zlecenie jest bezpłatne.
    Odsetki dostaniesz przy likwidacji książeczki, a premię wtedy gdy
    będziesz dokonywał inwestycji mieszkaniowej (kupno, zamiana, niektóre
    remonty). Ewentualnie możesz zrobić cesję książeczki na kogoś z
    rodziny kto niedługo ma zamiar kupić/zamienić mieszkanie i łapie się
    na premię mieszkaniową. Premia realizowana jest z dołu, to znaczy
    najpierw wydatek, faktura do PKO BP i czekanie na zwrot kasy.

  • 9. Data: 2010-08-08 15:35:43
    Od: ererer <e...@n...pamietam.maila>

    W dniu 2010-08-08 17:28, Jacenty pisze:
    >[ciach]

    To niestety nie jest książeczka mieszkaniowa, a oszczędnościowa. Chyba
    zostanie jako pamiątka, bo została założona w jakiejś ajencji, która już
    dawno nie istnieje.

    --
    ererer

  • 10. Data: 2010-08-08 15:45:04