  • 1. Data: 2010-02-09 15:50:47
    Temat: Wysyłka Elixirem zamiast SORBNET-em
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    Czy za wysłanie kilku mniejszych przelewów zamiast jednego przy użyciu
    (obowiązkowego) SORBNET-u ktoś się może przyczepić?

  • 2. Data: 2010-02-09 15:55:02
    Temat: Re: Wysyłka Elixirem zamiast SORBNET-em
    Od: z...@o...pl

    > Czy za wysłanie kilku mniejszych przelewów zamiast jednego przy użyciu
    > (obowiązkowego) SORBNET-u ktoś się może przyczepić?

    a to jest rozliczenie między podmiotami prywatnymi czy wmieszane
    jest w to nasze ukochane i żarłoczne i żałosne państewko?

  • 3. Data: 2010-02-09 15:59:22
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2010-02-09 16:55, z...@o...pl wrote:

    > a to jest rozliczenie między podmiotami prywatnymi czy wmieszane
    > jest w to nasze ukochane i żarłoczne i żałosne państewko?

    osoby prywatne

    A jakie mogą być inne możliwości i konsekwencje?

  • 4. Data: 2010-02-09 16:30:55
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2010-02-09 16:50, XYZ pisze:
    > Czy za wysłanie kilku mniejszych przelewów zamiast jednego przy użyciu
    > (obowiązkowego) SORBNET-u ktoś się może przyczepić?

    Nie. Przelewy i tak zostaną zarejestrowane w pralni. Omijając Sorbnet
    "omijasz" szybszy i droższy przelew.

    Darek

  • 5. Data: 2010-02-09 16:31:12
    Od: z...@o...pl

    > osoby prywatne
    >
    > A jakie mogą być inne możliwości i konsekwencje?

    jakby państwo to trzebaby było sprawdzać, czy konkretne instytucje
    nie oblokły swoich fochów i widzimisiów w tekst jakiegoś aktu prawnego

    a skoro osoby prywatne, to obowiązuje zasada użycia rachunku
    bankowego (duże kwoty) ale nie ma zasady użycia go tylko jeden raz

    ale: jak znam życie, w przypadku próby pokrojenia przelewu na kawałki,
    bank pokombinuje coś z opóźnieniem przelewu o jeden dzień pod pozorem
    sprawdzania poprawności, prawdziwych lub urojonych problemów z próbą
    dodzwonienia sie do nadawcy itp.

    i nadawca poniesie ukrytą opłatę ok. 137zł w postaci utraconej korzyści
    pod założeniem że środki mogłyby leżeć na rachunku oprocentowanym 5,00%

  • 6. Data: 2010-02-09 16:55:23
    Od: z...@o...pl

> [...]
    > bank pokombinuje coś z opóźnieniem przelewu o jeden dzień pod pozorem
    > sprawdzania poprawności, prawdziwych lub urojonych problemów z próbą

    niektóre banki mają bezprowizyjne eliksiry zlecane na infolinii
    obsługiwanej przez konsultanta. Zadzwonić kilka razy zlecić kilka
    takich przelewów. Może wtedy odebralibyśmy im możliwość twierdzenia,
    że musieli cokolwiek sprawdzać albo się upewniać telefonicznie.

  • 7. Data: 2010-02-09 18:30:35
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2010-02-09 17:30, Darek wrote:

    > Nie. Przelewy i tak zostaną zarejestrowane w pralni. Omijając Sorbnet
    > "omijasz" szybszy i droższy przelew.

    W jakiej pralni? Chyba miałeś na myśli sortownię na czyste i brudne, bo
    pralnię to co najwyżej mogę mieć u siebie (oczywiście nie mam).

  • 8. Data: 2010-02-09 20:23:02
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości grup
    > Czy za wysłanie kilku mniejszych przelewów zamiast jednego przy użyciu
    > (obowiązkowego) SORBNET-u ktoś się może przyczepić?

    Nie.

  • 9. Data: 2010-02-09 20:24:42
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości grup

    > W jakiej pralni? Chyba miałeś na myśli sortownię na czyste i brudne, bo
    > pralnię to co najwyżej mogę mieć u siebie (oczywiście nie mam).

    Ta "opcja" naprawdę w niektórych systemach bankowych (np. w Mille) nazywa
    się PRALNIA. :-)

  • 10. Data: 2010-02-09 21:06:41
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > W jakiej pralni?