  • 1. Data: 2009-02-09 22:09:23
    Temat: Wystawianie zlecenia kupna z stop lossem na kontraktach
    Od: z/svc <z/svc@>

    Hej,

    Pytanie lamera :)

    Chcę zakupić 1 kontrakt na FW20 po cenie do 1600 ze stop lossem na
    1400.

    Czyli:
    - wystawiam zlecenie na kupno 1 kontraktu FW20M09 bez limitu
    aktywacji, z limitem kupna 1600, ważność na jeden dzień
    - po wykonaniu powyższego zlecenia wystawiam zlecenie na sprzedaż 1
    kontraktu FW20M09 z limitem aktywacji 1450 i limitem sprzedaży 1400,
    lub PKC, ważność WiA (Wykonaj i Anuluj).

    Dobrze myślę?

    --
    z/svc

  • 2. Data: 2009-02-09 22:45:42
    Od: w...@g...com

    On 9 Lut, 23:09, z/svc <z/svc@> wrote:
    > Hej,
    >
    > Pytanie lamera :)
    >
    > Chcę zakupić 1 kontrakt na FW20 po cenie do 1600 ze stop lossem na
    > 1400.

    Zainwestuj w naukę. W długim horyzoncie więcej zyskasz - mniej
    stracisz. Jeśli masz czerpać więdzę o futures z tej grupy - odpuść.
    Sprawdź: www.ifutures.pl, www.stopazwrotu.pl.

    WITO

  • 3. Data: 2009-02-09 23:04:12
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Mon, 9 Feb 2009 14:45:42 -0800 (PST), w...@g...com wrote:

    >Zainwestuj w naukę. W długim horyzoncie więcej zyskasz - mniej
    >stracisz. Jeśli masz czerpać więdzę o futures z tej grupy - odpuść.
    >Sprawdź: www.ifutures.pl, www.stopazwrotu.pl.

    Znam te strony, dzięki za linki.

    Pytam tylko, czy technicznie wystawienie takiego zlecenia jest
    poprawne.

    --
    z/svc

  • 4. Data: 2009-02-10 09:12:04
    Od: w...@g...com

    On 10 Lut, 00:04, z/svc <z/svc@> wrote:
    Sprawdź:www.ifutures.pl,www.stopazwrotu.pl.

    > Znam te strony, dzięki za linki.
    >
    > Pytam tylko, czy technicznie wystawienie takiego zlecenia jest
> [...]

    Prawidłowe, chociaż nie widzę sensu aktywacji zlecenia 50 pkt przed
    limitem sprzedaży. Jak dilujesz akceptując stratę 200 pkt to także
    kilku punktowe poślizgi nie powinny być straszne. Złóż zlecenie S PKC
    z lim akt na 1400 i już.

    WITO

  • 5. Data: 2009-02-10 09:40:52
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Tue, 10 Feb 2009 01:12:04 -0800 (PST), w...@g...com wrote:

> [...]
    >limitem sprzedaży. Jak dilujesz akceptując stratę 200 pkt to także
    >kilku punktowe poślizgi nie powinny być straszne. Złóż zlecenie S PKC

    No, te 200 pkt to raczej przykład był.
    A zlecenie PKC... tez tak myślałem, ale trochę boję się zlecenia PKC.
    Może niesłusznie?

    --
    z/svc

  • 6. Data: 2009-02-10 09:40:52
    Od: z/svc <z/svc@>

  • 7. Data: 2009-02-10 10:11:37
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    z/svc wrote:

> [...]
    > - wystawiam zlecenie na kupno 1 kontraktu FW20M09 bez limitu
    > aktywacji, z limitem kupna 1600, ważność na jeden dzień

    Takie zlecenie wystawione w tej chwili zostanie odrzucone. Zlecenie kupna z
    limitem nie może mieć limitu gorszego niż rynek. W tej chwili rynek jest
    15xx. Jeżeli chodzi Ci o handlowanie na wybicie to musi być limit
    aktywacji. Żeby Twoje zlecenie zostało przyjęte to musisz poczekać aż rynek
    będzie na poziomach 160x.

  • 8. Data: 2009-02-10 13:31:05
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > No, te 200 pkt to raczej przykład był.
    > A zlecenie PKC... tez tak myślałem, ale trochę boję się zlecenia PKC.
    > Może niesłusznie?

    Jesli zlecenie jest na biezacej serii kontraktu FW20 czyli aktualnie FW20H09
    to mozna spokojnie skladac zlecenia PKC. Ja skladam tylko PKC, a poslizg
    zwykle nie przekracza paru punktow. Tyle tylko, ze ja gram raczej w dluzszym
    terminie i te pare punktow mi nie robi roznicy. Jak ktos bawi sie w
    daytrading czy skalpuje na FW20 to juz moze miec to znaczenie.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 9. Data: 2009-02-10 22:10:33
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Tue, 10 Feb 2009 14:31:05 +0100, "DJ" <d...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >terminie i te pare punktow mi nie robi roznicy. Jak ktos bawi sie w
    >daytrading czy skalpuje na FW20 to juz moze miec to znaczenie.

    OK, ja też zamierzam grać w dłuższym terminie. Próbuję rozkminić
    kontrakty po to, aby nie kupować jednostek TFI.

    Z tym PKC bałem się po prostu tego, że w przypadku nagłej korekty w
    dół i wystawieniu mojego zlecenia PKC, mogłoby dojść do sytuacji,
    kiedy mój kontrakt zostałby sprzedany po cenie jakiejś absurdalnej,
    rzędu 500 pkt. Ale widzę, że jeszcze nie za bardzo rozumiem jak to
    działa, skoro się takiego czegoś obawiam :)

    Pozwolę sobie na jeszcze jedno pytanie, nie, sorki, dwa pytania:
    - a co jeśli teraz mam kupiony 1 kontrakt po 1550 i w przypadku zjazdu
    w dół chcę nie tylko zamknąć pozycję, ale ją odwrócić? Mam rację, że
    powinienem w takim razie wystawić zlecenie DDM+ na sprzedaż _dwóch_
    kontraktów z limitem aktywacji powiedzmy 1560 i limitem PKC?

    - teraz gram na kontrakcie FW20H09. Mam kupiony 1 kontrakt. Co się
    dzieje, kiedy ta seria wygaśnie? Moja pozycja zostanie zamknięta i sam
    ręcznie będę musiał otworzyć nową, czy moja pozycja zostanie
    'przeniesiona' na nową serię?

    --
    z/svc

  • 10. Data: 2009-02-11 08:10:38
    Od: z/svc <z/svc@>

    wrote:

> [...]
    >terminie i te pare punktow mi nie robi roznicy. Jak ktos bawi sie w
    >daytrading czy skalpuje na FW20 to juz moze miec to znaczenie.

    No widzisz, i to co dzisiaj rano mi się stało, to to, czego właśnie
    obawiam się ze zleceniami PKC.

    Wczoraj zająłem 1 pozycję L na FW20H09 po 1550. Dzień zamknął się na
    1575, więc OK.

    Wieczorkiem złożyłem sobie zlecenie DDM+ takie o:
    1 zlecenie S, aktywacja: 1550, limit: PKC. Długo się zastanawiałem nad
    tym poziomem aktywacji 1550, ale stwierdziłem, że przy ruchu o 25 pkt
    w dół zetniemy stratę. Nie chciałem dawać znowu aktywacji wyżej (np
    1560), bo bałem się, że przy jakimś nagłym ruchu w dół, jak to
    mówicie, wywali mi stopa, a potem wróci do góry :)

    I rano dostaję powiadomienie mailem, że poszło moje zlecenie po cenie
    1528, a teraz pewnie będzie wracało do góry. Czyli dokładnie
    scenariusz, którego chciałem uniknąć :)

    Pytanie: co tutaj źle zrobiłem. Za wysoko dałem aktywację? Źle, że
    dałem PKC? Czy po prostu tak bywa?

    Może dodam jeszcze jaki jest mój cel: zakupić L i potrzymać go trochę,
    ale nie dać się właśnie wyciąć na takich 'szarpnięciach' w dół. Przy
    czym utrzymywać stop-lossa.

    --
    z/svc