    Date: Wed, 8 Mar 2023 09:08:09 +0100
    Subject: Re: Wraca nowe?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Robert_DF <k...@r...pl>

    > Czekam (czekamy?) na konkretne wyliczenia przykładne...
    >
    >   W dniu 7 mar 2023 o 17:16, Robert_DF pisze:
    >
    >   > muszę wstawić jeszcze przykład liczbowy
    >
    > Jeśli można -- stuknij ów przykład liczbowy także
    > tutaj, nie tylko na stronę www...

    wstawiam (może się nie rozjedzie), na www wstawię to samo

    dopłata = K * ([W] - 2pp)% / 12
    K - kapitał pozostający do spłaty
    [W] - wskaźnik kwartalnej stopy procentowej (w pierwszym kwartale 7)
    Czyli przykładowo, kredyt na 500 tysięcy złotych, oprocentowanie stałe
    8,23%, okres kredytowania 30 lat, spłata w ratach malejących (to jedyna
    opcja).
    Standardowa rata wyniosłaby 4818,06 zł (dla porównania równa 3749,31 zł)
    z czego kapitał 1388,88 zł a odsetki 3429,17 zł.
    Dopłata (wg wzoru) to 2083,33 zł czyli finalnie rata do zapłacenia
    2734,72 zł.
    Nominalna wartość dopłaty będzie oczywiście malała wraz ze spłatą
    kapitału kredytu. Oczywiście tak samo jak kolejne raty.
    Dopłaty przewidziane są na 10 lat. Jednak po 5 latach spłacania bank
    ustali nową wartość stałego oprocentowania na kolejne 5 lat.

    > -=-
    >
    > To Ty chciałeś mi ubezpieczyć moje Nowe Volvo S40? Jeszcze mam kilka dni
    > na wycofanie się z zawartej umowy. Zapłaciłem 387 pln a mBank ma zwrócić
    > mi 100 pln, jeśli nie wycofam się. OC, *awaryjny* Midi assistance, ZK,
    > podróżny bagaż do 3kpln, bez NNW -- razem 287 pln. Teraz najważniejsza
    > informacja -- ww. 287 pln na rok, nie na miesiąc czy kwartał. :)
    >
    > Mój ponad czternastoletni samochód w swej nazwie jest Nowy, ale
    > nie tylko mój jest obejmowany awaryjnym assistancem -- inne także.

    bierz, taniej nie będzie

    --
    pozdrawiam
    Roberts