  • 1. Data: 2008-05-29 00:55:49
    Temat: Wniosek
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    Moze ktos bedzie wiedzial - jakie przepisy/regulaminy banku reguluja sprawy
    skladanych wnioskow i czy takowe istnieja? Np. skladajac w oddziale banku
    wniosek o kredyt, np. hipoteczny - bank ma jakis ustalony termin na
    udzielnie odpowiedzi/wydanie decyzji?

    Przyklad: wizyta w banku X celem uzyskania kredytu hipotecznego. Po wstepnej
    rozmowie pracownik banku informuje jakie dokumenty beda niezbedne do
    zlozenia wniosku (wypisy z kw, zaswiadczenia, itp.) oraz, ze termin
    rozpatrzenia wniosku bedzie wynosil Y dni. Kompletujemy dokumenty, skladamy
    w banku, wypelniamy wniosek. I sie okazuje, ze trzeba dostarczyc jeszcze
    jakis dokument, zaswiadczenie, wypis, itp.

    Zazwyczaj procedura jest taka - kontakt z bankiem - zarabiam tyle i tyle na
    umowe o prace, chce kupic mieszkanie za tyle i tyle. Pani w banku szybko
    sprawdza - tak, jest zdolnosc kredytowa.

    Nastepnie - podpisujemy umowe przedwstepna ze sprzedajacym, ze w terminie X
    dni dokonamy zakupu (akt notarialny). Zazwyczaj jest wplacana zaliczka.

    Majac taka umowe i wymagane dokumenty (np. wypis z kw, zaswiadczenie o
    zarobkach) skladamy je w banku, wypelniamy wniosek o kredyt.

    I tutaj pytanie - czy bank ma jakis termin na wydanie decyzji? Czy tez moze
    sobie dowolnie sprawe przeciagac?

    Na swoim przykladzie - zaciagajac kredyt hipoteczny od momentu zlozenia
    wniosku ze wstepnie wymaganymi dokumentami do chwili uzyskania decyzji i
    podpisania umowy minely ok 2 m-ce - po zlozeniu wniosku oczywiscie
    "analityk" codziennie chcial nowych dokumentow, zaswiadczen i oswiadczen...

    Zastanawiam sie co w przypadku, gdy podpisuje sie ze sprzedajacym umowe, ze
    np. w 14 dni dokona sie zakupu nieruchomosci, a w przeciwnym razie przepada
    wplacona zaliczka - np. 20% wartosci nieruchomosci. Skoro bank okresli, ze
    aby uzyskac kredyt nalezy zlozyc jakies wymagane dokumenty i decyzja
    "powinna byc" w 7 dni - a potem sie okazuje ze np. nalezy zlozyc jakis
    dokument, korego zalatwienie trwa np. 20 dni?

    Pozdr.,
    Pio

  • 2. Data: 2008-05-29 13:11:48
    Temat: Re: Wniosek
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    IMHO nie masz szansy, no chyba, że wczesniej otrzymałes promese kredytu, wtedy patrz
    co tam jest drobną czcionką.
    JaC

  • 3. Data: 2008-05-31 14:04:15
    Od: Ra <w@stopce>

    Piotr pisze:
> [...]

    > podpisania umowy minely ok 2 m-ce - po zlozeniu wniosku oczywiscie
    > "analityk" codziennie chcial nowych dokumentow, zaswiadczen i oswiadczen...

    w banku gdzie mam kh podobno mają 2 tygodnie na odpowiedź
    u mnie też minęły 2-mce zgłosiłem skargę do ich działu jakości, odpisali
    mi podając daty co i jak i wyszło że faktycznie umowa nie leżała nigdy
    dłużej niż 2 tygodnie u analityka, ani też krócej ;)
    ale wygasła ważność opini bankowej więc zanim z mbanku otrzymałem
    potwierdzenie, zaniosłem, ze ok 2 tygodni upłyneło, dalej 2 tygodnie u
    analityka i wygasła ważność umowy o pracę bo minął miesiąc, itd itd 2
    miesiące zeszło