  • 1. Data: 2008-05-28 22:20:11
    Temat: jak zbierać pieniądze od współwłaścicieli?
    Od: Mariusz <k...@T...pl>

    witam,

    macie jakiś pomysł jak zbierać pieniądze od współwłaścicieli prywatnej
    drogi (około 40 osób), którzy postanowili ją utwardzić i każdy musi się
    zrzucić po około 2500 zł? daje to razem jakieś 100 tys i nikt nie chce
    zbierać tej kasy w skarpecie ani tym bardziej na indywidualnym koncie,
    czy jest jakaś możliwość założenia konta w banku przez grupę osób? może
    jakieś inne rozwiązanie?

    Mariusz

  • 2. Data: 2008-05-28 22:28:19
    Temat: Re: jak zbierać pieniądze od współwłaścicieli?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Mariusz pisze:
> [...]
    > zbierać tej kasy w skarpecie ani tym bardziej na indywidualnym koncie,
    > czy jest jakaś możliwość założenia konta w banku przez grupę osób? może

    Moze stowarzyszenie zwykle? Nie wiem jakie koszty zawiazania ale moze da
    to jakis punkt zaczepeinia
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Stowarzyszenie

  • 3. Data: 2008-05-28 22:32:54
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Moze stowarzyszenie zwykle? Nie wiem jakie koszty zawiazania ale moze da
    > to jakis punkt zaczepeinia
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Stowarzyszenie

    Dokladnie tak. Tak jak wspolnota mieszkaniowa.

  • 4. Data: 2008-05-28 22:50:34
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Dokladnie tak. Tak jak wspolnota mieszkaniowa.

    WM nie jest stowarzyszeniem. Przez bank traktowana jest jak podmiot
    gospodarczy.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-05-29 06:55:21
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Moze stowarzyszenie zwykle? Nie wiem jakie koszty zawiazania ale moze

    I już za dwa lata, po siedmiu wizytach w sądzie, stowarzyszenie będzie
    założone.

    A droga nieprzejezdna.

    MJ

  • 6. Data: 2008-05-29 07:12:45
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 29 Maj, 08:55, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > I już za dwa lata, po siedmiu wizytach w sądzie, stowarzyszenie będzie
    > założone.
    >
    > A droga nieprzejezdna.

    Sadze, ze w tak licznej grupie wlascicieli nieruchomosci powinien
    znalezc sie niejeden prawnik, ktory pomoze im znalezc najsensowniejsze
    rozwiazanie, a nie wygooglane.

    Myslalem raczej o czyms takim z podanego linku, co cytuje ponizej.

    Ustawa "Prawo o stowarzyszeniach" obok stowarzyszeń zajmuje się
    również kwestią tzw. stowarzyszeń zwykłych, którym poświęcony jest
    rozdział 6 ustawy. Ta forma stowarzyszenia ma charakter uproszczony,
    jako że nie posiada ono osobowości prawnej, a do jego założenia
    wystarczy działanie jedynie trzech osób, które muszą uchwalić
    regulamin (a więc nie statut) oraz przedstawiciela reprezentującego
    dane stowarzyszenie.

    To stowarzyszenie, w przeciwieństwie do stowarzyszenia , nie podlega
    obowiązkowi rejestracji w KRS. Jednakże fakt założenia tego typu
    zrzeszenia musi być zgłoszony na piśmie organowi nadzorującemu
    właściwemu miejscowo (który ustalany jest na podstawie art. 8 ust. 5
    ustawy). Zakaz działalności tego typu stowarzyszeń może wydać tylko i
    wyłącznie sąd rejestrowy na wniosek prokuratora lub organu
    nadzorującego, jeżeli nie spełnione zostały wymogi określone w art. 16
    UPS. W przepisie artykułu 42 określone zostały czynności, których
    stowarzyszenie zwykłe nie może podjąć - a mianowicie chodzi tutaj o
    powoływanie terenowych jednostek organizacyjnych, łączenie się w
    związki stowarzyszeń, zrzeszanie osób prawnych, prowadzenie
    działalności gospodarczej, przyjmowanie spadków, darowizn i zapisów
    oraz otrzymywanie dotacji czy korzystanie z ofiarności publicznej.
    Takie stowarzyszenie winno utrzymywać się jedynie ze składek
    członkowskich.

  • 7. Data: 2008-05-29 09:05:42
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    > czy jest jakaś możliwość założenia konta w banku przez grupę osób? może
    > jakieś inne rozwiązanie?

    "Zaufana trzecia strona"? Adwokat, notariusz - może jest ktoś taki
    wśród Was?

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2008-05-29 11:15:23
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Organ nadzorujący własciwy miejscowo dla m.st. Warszawy z samego faktu powołania w
    regulaminie skarbnika uznał, że
    stowarzyszenie zwykłe ma zamiar prowadzić działalność gospodarczą i sąd wydał zakaz.
    Debilne, ale co to ich kosztuje...
    JaC

    -----