  • 1. Data: 2007-12-19 11:11:12
    Temat: W jakiej walucie kredyt
    Od: "gpi" <g...@o...pl>

    Witam,

    przyznam ze niebardzo sie znam na finansach a musze zaciagnac kredyt
    hipoteczny na budowe domu 1-rodzinnego. O ile jaki bank wybrac, to moge
    dostosowac sobie do indywidualnych potrzeb i mojej sytuacji robiac sobie
    "wycieczke po bankach", natomiast dylemat pojawia sie w jakiej walucie
    wziasc ten kredyt - franki szwajcarskie czy zlotowki?

    Wiadomo ze kredyt ten bedzie dlugo okresowy (30 lat) wiec roznych zmian (np.
    kurs franka) sie bedzie mozna spodziewac. Na pierwszy rzut oka co
    zaobserwowalem:
    - frank nisko stoi (to dobrze czy zle, czy na to nie patrzec?)
    - w zlotowkach mam wieksza zdolnosc kredytowa (to na plus zlotowek)
    - rata kredytu na chwile obecna w zlotowkach jest wyzsza (to na plus
    frankow)

    Czy na cos jeszcze mam zwrocic uwage? Co oplaca sie wybrac i ew. z jakim
    ryzykiem sie spotykam wybierajac franka?

    --
    gpi

  • 2. Data: 2007-12-19 11:47:16
    Temat: Re: W jakiej walucie kredyt
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 19 Dec 2007 12:11:12 +0100, "gpi" <g...@o...pl> wrote:

    >"wycieczke po bankach", natomiast dylemat pojawia sie w jakiej walucie
    >wziasc ten kredyt - franki szwajcarskie czy zlotowki?

    Zasada numer jeden - kredyt bierzesz w walucie, w jakiej zarabiasz.
    Zasada numer dwa - kredyt bierzesz w innym banku, niż ten, w którym
    trzymasz pieniądze.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 3. Data: 2007-12-19 13:18:35
    Od: z...@o...pl

> [...]
    >
    > --
    > gpi
    >

    > jezeli kurs franka się będzie utrzymywał to radził bym franka ponieważ w
    Szwajcari jest stabilniejsz gospodarka

  • 4. Data: 2007-12-19 13:36:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On 19 Dec 2007 14:18:35 +0100, z...@o...pl wrote:

    > jezeli kurs franka się będzie utrzymywał to radził bym franka ponieważ w
    >Szwajcari jest stabilniejsz gospodarka

    To teraz pomyśl co będzie jak nasza gospodarka poleci.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 5. Data: 2007-12-19 14:16:10
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Zasada numer jeden - kredyt bierzesz w walucie, w jakiej zarabiasz.
    > Zasada numer dwa - kredyt bierzesz w innym banku, niż ten, w którym
    > trzymasz pieniądze.

    Zasada numer trzy - nie słuchasz rad z usenetu, zwłaszcza
    tych lakonicznych :)

    ~|_.

  • 6. Data: 2007-12-19 14:51:09
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Zasada numer dwa - kredyt bierzesz w innym banku, niż ten, w którym
    > trzymasz pieniądze.

    A ta druga to z jakiego powodu?

    --
    Wojciech Bancer

  • 7. Data: 2007-12-19 15:20:14
    Od: "gpi" <g...@o...pl>

    > Szwajcari jest stabilniejsz gospodarka

    Problem w tym ze ciezko przewidziec jak z tym frankiem bedzie... zreszta
    chyba krotkoterminowe wahania waluty przy 30l placenia kredytu nie maja
    znaczenia.

    --
    gpi

  • 8. Data: 2007-12-19 15:24:31
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > A ta druga to z jakiego powodu?

    Żeby Ci bank za szybko nie wszedł na aktywa w przypadku jakichś
    nieporozumień/bałaganu itp.

    KJ

  • 9. Data: 2007-12-19 15:25:15
    Od: Marcin Krzyżanowski <m...@g...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > To teraz pomyśl co będzie jak nasza gospodarka poleci.

    ja poleci tak bardzo żebyś to odczuł, to bedziesz mial inne zmartwienia
    niż jakiś tam kredyt ;)

  • 10. Data: 2007-12-19 23:11:42
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-12-19 16:24, Kamil Jońca stwierdził, że:

    > Żeby Ci bank za szybko nie wszedł na aktywa w przypadku jakichś
    > nieporozumień/bałaganu itp.

    Sam z siebie nie może, co najwyżej możesz go upoważnić do pewnych
    czynności. Nie widziałem (co nie oznacza, że takowe nie istnieje)
    takiego pełnomocnictwa, które by upoważniało do czegoś więcej niż spłata
    miesięcznej raty i/lub opłata za polisę ubezpieczeniową.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,