  • 1. Data: 2009-04-21 07:24:14
    Temat: W co warto zainwestować w długim terminie?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Które spółki są TERAZ warte zakupu w długim > 1 roku horyzoncie
    inwestycyjnym?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2009-04-21 07:27:01
    Temat: Re: W co warto zainwestować w długim terminie?
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    wiadomości news:gsjset$lal$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Które spółki są TERAZ warte zakupu w długim > 1 roku horyzoncie
    > inwestycyjnym?

    Przewartościowaną makulaturę w trendzie spadkowym chcesz kupować???

    --
    marfi

  • 3. Data: 2009-04-21 07:27:57
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:gsjset$lal$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >>
    > Przewartościowaną makulaturę w trendzie spadkowym chcesz kupować???

    Zdarzają się perełki

  • 4. Data: 2009-04-21 08:26:49
    Od: "kigam" <p...@g...com>

    wiadomości news:gsjslr$lpu$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zdarzają się perełki

    Kilka wątków niżej grałeś guru na całego a teraz: "Które spółki...".
    Doprawdy zabawne. Aha to ja mam prostsze pytanie - gdzie jest luka?

  • 5. Data: 2009-04-21 09:46:28
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "kigam" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    > Kilka wątków niżej grałeś guru na całego a teraz: "Które spółki...".
    > Doprawdy zabawne. Aha to ja mam prostsze pytanie - gdzie jest luka?

    Mamy trend spadkowy co nie przeszkadza inwestowaniu w długim terminie, bo
    jak się dobrze zastanowić, to _zawsze_ można coś kupić na długi termin.

  • 6. Data: 2009-04-21 10:15:34
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Które spółki są TERAZ warte zakupu w długim > 1 roku horyzoncie
    > inwestycyjnym?

    Wszystkie te, ktore w tym czasie zdrozeja. A najbardziej sa warte zakupu te,
    ktore zdrozeja najbardziej ;)
    Serio wierzysz, ze ktos udzieli jakiejs sensownej odpowiedzi?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 7. Data: 2009-04-21 10:15:47
    Od: "kigam" <p...@g...com>

    wiadomości news:gsk4pi$b50$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "kigam" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    >

    > Mamy trend spadkowy co nie przeszkadza inwestowaniu w długim terminie, bo
    > jak się dobrze zastanowić, to _zawsze_ można coś kupić na długi termin.

    Popatrz popatrz to mówisz, że jesteśmy w trendzie spadkowym, ja pierdu
    dzięki jesteś szybszy niż CNN. Ale gdzie jest luka? A to jeszcze cytat z
    wczoraj - "To bardzo dobrze że inwestujesz długoterminowo, bo ja od Ciebie
    odkupię
    dopiero za parę tygodni.". Także masz parę tygodni na zastanawianie, nie
    musisz dziś kupować bo to i tak na długi termin.

  • 8. Data: 2009-04-21 10:56:30
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    > Mamy trend spadkowy co nie przeszkadza inwestowaniu w długim terminie, bo
    > jak się dobrze zastanowić, to _zawsze_ można coś kupić na długi termin.
    >
    > --

    Polecam zinteresowac sie POLNA.
    Pozowole sobie zacytowac text jednego ze znajomych na temat polnej:

    Obecna wycena spółki jest żenująco niska. Wg raportu za 2008 rok, ZA POLNA
    zanotowała zysk na poziomie operacyjnym w kwocie 5,4 mln zł. Gdyby nie
    uwzględniać incydentalnie wysokich kosztów finasowych (ujemne saldo operacji
    finansowych, które powstało w wyniku zawiązania rezerw opcyjnych przy kursie
    4,18 zł/EUR), to zysk netto należałoby szacować mniej więcej na poziomie 5,4
    mln zł x (1-0,19) = 4,4 mln zł. To jeśli chodzi o dotychczasową zdolność
    spółki do generowania zysku netto.

    Ale jak wiemy spółka posiada niewykorzystane środki pod inwestycje w kwocie
    5,7 mln zł - przy jednoczesnym braku jakiegokolwiek kredytu bankowego. Jest
    to bardzo sprzyjająca sytuacja ku temu, aby zacząć myśleć o dźwigni
    finansowej i o zmianie sposobu finasowania działalności o lewarowanie się
    długoterminowym kredytem inwestycyjnym. Polna w tej chwili może liczyć na
    kredyt w wysokości nawet 30 mln zł. Wystarczy, że zaciągnie go w połowie tej
    wysokości, czyli w kwocie 15 mln zł. Uruchomi to środki pod inwestycje na
    wartość 20 mln zł (5 mln zł środków własnych + 15 mln zl kredytu bankowego).
    Zwrot z tej inwestycji można szacować na minimum 20% - czyli rocznie
    mielibyśmy tutaj 4 mln dodatkowego zysku netto. W przepływach pieniężnych
    pojawiłaby się też dodatkowa amortyzacja z tytułu nabycia majątku trwałego
    (przy stopie amortyzzcji 14%, rozliczanej przez 7 lat byłoby to ok. 560 tys.
    zł dodatkowej gotówki rocznie).

    Teraz policzmy to do kupy:
    Dotychczasowa zdolność spółki do generowania ZN = 4,4 mln zł,
    Zdolność, która powstanie w wyniku inwestycji (np. poprzez zakup pakietu
    kontrolnego innej firmy) =4,0 mln zł.
    Razem otrzymujemy 8,4 mln zysku netto (+ dodatkową amortyzację 0,5 mln zł).

    8,4 mln zł ZN : 2,58 mln akcji PLA = EPS 3,25 zł.

    W warunkach przeciętnych (ani hossa, ani bessa) - tj. przy wskaźniku P/E =
    12,0 po zaokrągleniu otrzymujemy cenę 1 akcji POLNEJ = 40 zł. W warunkach
    hossy (P/E=30) może to być nawet 100 zł.

  • 9. Data: 2009-04-21 11:00:48
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "kaktus" <a...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > 12,0 po zaokrągleniu otrzymujemy cenę 1 akcji POLNEJ = 40 zł. W warunkach
    > hossy (P/E=30) może to być nawet 100 zł.

    hmmm a może jakieś pozostałe opcje walutowe ? może maja jeszcze coś tam w
    "portfelu"...
    george

  • 10. Data: 2009-04-21 11:04:45
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    > hmmm a może jakieś pozostałe opcje walutowe ? może maja jeszcze coś tam w
    > "portfelu"...
    > george

    Po trwającym 1,5 roku procesie zatwierdzania nowej emisji akcji Zakładów
    Automatyki Polna S.A. serii E (ewidentna opieszałość ze strony władz
    POLNEJ), drobni akcjonariusze spółki musieli czekać kolejne 3 miesiące na
    decyzję głównego akcjonariusza ZA Polna, pana Zbigniewa Jakubasa w sprawie
    wezwania lub braku wezwania do sprzedaży akcji. Decyzja o odkupie akcji od
    pozostałych akcjonariuszy zapadła 16 marca 2009 roku, czyli na 1 dzień przed
    kończącym się terminem. Teraz mamy kolejny okres wyczekiwania - do 20
    kwietnia, tj. do momentu zakończenia zapisów do sprzedaży akcji - po rażąco
    niskiej cenie 10,23 zł. Obserwujemy więc tutaj swoistą drogę przez mękę, ale
    nie ma co się tym specjalnie przejmować, bo &#8211; jak to jest w tym
    porzekadle - po ciemnej nocy jasny dzień wschodzi.

    W ubiegłym roku w wyniku emisji akcji serii E + F spółka pozyskała środki
    finansowe w kwocie 6,3 mln zł. Część z tych środków została przeznaczona na
    spłatę kredytów bankowych. Na kontach bankowych POLNEJ pozostało ponad 5,7
    mln zł gotówki. Według stanu na początek roku, wskaźnik płynności bieżącej
    wynosił w Polnej 2,45; wskaźnik płynności szybkiej 1,76; a wskaźnik
    płynności natychmiastowej 0,81 - mamy więc do czynienia z nadpłynnością

    Co się tyczy fundamentów spółki, to ZA Polna jest firmą, którą cechuje stała
    progresja wyników na poziomie operacyjnym (tys. PLN):

    2002 r. -3393
    2003 r. -1854
    2004 r. -1076
    2005 r. -728
    2006 r. +2665
    2007 r. +4638
    2008 r. +5416
    Poza tym Polna nie jest obciążona kredytami bankowymi, tak więc z
    zaciągnięciem kredytu pod ew. inwestycje lub akwizycje nie będzie tutaj
    problemu. Tym bardziej, że spółka posiada gotówkę w kasie i na rachunkach
    bankowych w łącznej wysokości przekraczającej 5,7 mln zł. Jednocześnie Polna
    posiada 66 szt. opcji (rozsądna ilość), które stanowią zabezpieczenie na
    wypadek spadku bardzo korzystnego obecnie kursu walut obcych (1/3 sprzedaży
    PLA to eksport). Rezerwy na te opcje zawiązano w 2008 r. przy zastosowaniu
    kursu 4,47 zł/EUR.

    MOCNY STANDING FINANSOWY POLNEJ potwierdzają pozytywne informacje nt. firmy,
    które pojawiły się w lokalnej prasie:
    http://www.zycie.pl/informacje.php?region=Przemy%B6l
    &nr=1267&page=3

    Po prawie 2-letnim okresie dołowania kursu, pojawiają się przesłanki do
    zmiany kursu ... a należy to podkreślić, że Polna potrafi szybko odrabiać
    straty. Zdarzały się tutaj wzrosty kursu nawet po 70% dziennie.

    Oczekiwania drobnych inwestorów odnośnie ceny godziwej akcji PLA obrazuje
    arkusz zleceń sprzedaży, w którym większość zleceń S ustawiona jest w
    przedziale 25-50 zł.